Olej do 1.6 T-GDi, GT 150 kW

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Olej do 1.6 T-GDi, GT 150 kW

Příspěvekod domslehy » 18.02.2024 17:25

Zdravím,

snad nebude vadit, že zakládám nové téma.

Každopádně k věci. Pročetl jsem několik vláken ohledně výběru oleje pro naše miláčky. Nemyslím si, že bych se nějak ztrácel, co se týče klasifikace olejů. Jen by mě zajímalo co třeba jiní uživatelé lijí do GT 1.6 T.GDI. (150 kw) 7/2022. :)
Mám v plánu uskutečňovat vlastní "mezi" výměnu motorového oleje a nenechávat to tam těch 15000 km (10 tis. km je až až). :| Stejně tak nemám sice problém těch 7 let vydržet trýznění autorizákama, na druhou stranu jim nehodlám dávat víc než je "předepsáno".

Mimo to mám doma z hyundaie i30 1.4 tgdi 6/2018, ještě 5 litrů oleje Shell helix 5w30 ACEA A3/B4. Nicméně knížka říká A5/B5. Předpokládám, že jedna "mezi" výměna do GT na cca 7000 km při tomto oleji nebude problém. Možná i naopak.
To, že se předepisuje "KIA" olej 5W-30 - víme, všichni že je to ve spolupráci Total a v tomto ohledu radši Shell, i když vždy může být lépe i hůře.

'Předem děkuji za názory a komentáře do diskuze :-)

Hezký víkend,
D
domslehy Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 5  Témata: 1
Registrován: 20.12.2023
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Olej do 1.6 T-GDi, GT 150 kW

Příspěvekod therion » 18.02.2024 19:31

Pokud knizka rika A5/B5 , tak jen z duvodu emisi. Z konstrukcniho hlediska neni duvod lehkobezne A5/B5 pouzivat. Jen bych dal teplotni tridu 5w40. Teplotni odolnost u oturbene jednotky je namiste. Jen pozor pokud auto ma GPF, tam je nasnade opatrnost.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia