Už zde nebudu používat edit, bylo by to nepřehledný.
Takže tažné jsem objednal na http://www.levnenosice.cz a elektroinstalaci jsem si objednal v Kia servisu. Tažné přišlo do dvou pracovních dnů, jen nastal malý zádrhel. Cestou se někam ztratilo veškeré příslušenství, takže jsem jim napsal a do dalších dvou dnů jsem měl doma i zbývající části. Jejich jednání bylo naprosto bez chyby. Na maily reagují téměř okamžitě a v případě nejakých nejasností okamžitě zavolali.
Tažné na auto pasuje naprosto dokonale, do nárazníku se neřeže žádný otvor. Pouze do spodního krycího plastu pod nárazníkem se vyříznou dva úzké pruhy na prostrčení části tažného. objednal jsem si bajonetovou verzi a musím uznat že zpracování je dokonalé. Bajonet lze nasadit během 3-5 sekund a s hodinářskou přesností lícuje s pevnou částí tažného zařízení. Demontáž je také naprosto jednoduchá a rychlá.
Elektroinstalaci jsem objednal sice v servisu Kia, ale jak jsem pak zjistil, dodavatelem byla firma SVC Náchod. Koupil jsem typ který se jen zacvakne do původní elektroinstalace auta. Nikde se neštípe ani nenapojuje žádný drát. Prostě jen cvak, cvak a je zapojeno. Tedy až na přívod proudu na napájení ŘJ. Největší problém je dostat se ke kabelům. Rozborka celého kufru je celkem dost pracná a časově náročná. Jediný problém nastal s parkovacím senzorem. Koupil jsem el. instalaci která má při zapojeném vleku automaticky odpojit couvací senzory, ale docházelo k občasnému odpojení senzorů i bez připojeného vleku, takže jsem nakonec tuto funkci zrušil.
K zapsání tažného do TP jsem musel navštívit STK kde provedli kontrolu montáže a typu. Celkem mi kontrola a zápis do TP stál 250 Kč. Takže téměř nic.
Celkové náklady tedy jsou cca. 7100 kč, což je za bajonetý typ slušná cena. Bohužel je dost drahá elektroinstalace. Existují i levnější verze bez svorkovnic, ale tam musíte napojovat jednotlivé kabely. Proto jsem zvolil verzi se zástrčkama, je to mnohem jednodušší a asi spolehlivější.
Celková doba montáže mi zabrala asi 6h. Což je sice dost, ale dělal jsem to poprvé