to co má servis dělat a jak je daleko obsáhlejší. Seznam co se má vyměnit, je pouze v kostce pro uživatele. Ten postup si právě musí nezávislý servis stáhnout z databáze pro konkrétní vozidlo a postupovat podle něj a pak za něj ručí. Takže pokud potvrdí, že splnil a v budoucnu se pak prokáže, že třeba na něco zapomněl, měl by za to být právně zodpovědný, včetně povinnosti náhrady škody.
Teoretický problém může nastat, když kia vydá nový SW třeba pro automatickou převodovku, motor...., nebo změní nastavení "nějaké" hodnoty. A ani sebelepší uni diagnostiky nemají šanci tohle udělat a ani nejsou schopné načíst všechny jednotky a omezí se na univerzal standart a pár modelů, které umí opravdu kvalitně všechny a to především koncerny VW group. Hlavně ty servisní hinty pak nemají nezávislé servisy k dispozici. Teoreticky, když pak dojde k poškození třeba převodovky a ten nový SW neměla nahráno za 3 roky, tak by mě docela zajímalo jak by se to řešilo.
Jen pro takový zajímavý příklad, JAguar S-type má v servisním plánu seřízení předpínače airbagu předních sedadel, kde je takový speciální kolíbka na sedačce mezi sedakem a opěradlem,, měří se vule vymačkání u čepu a jde to sundat jen speciálním přípravkem, nebo spíš namontovat zpět s kalibrací.. A do toho se musí speciálně do jednotky airbagu a .vše nastavit. Nezvládla se tam dostat nejvyšší řada s plnou podporou a všemi rozšířeními Bosche a musel sem s tím do Jagu (než sem si pořídil svojí kompletní jaguáří)
.
Ani jeden servis, mimo JAG a snad jednoho co se specializuje na brity a má diag i přípravky to v CZ nemůže splnit.
Chápu, že můžete namítnou, že to je starý auto a majitel nového Jagu asi prachy řešit nebude, jenže tyhle i nové auta střední třídy už mají dneska XX jednotek na všechno od stažení oken, po adaptivní tempomat a parkovací automaty, laserově světla a komunikují po fabrických standardech zcela unikátních pro danou automobilku
A takhle to pak může brutálně narazit. Nejde prostě jen o ten olej a základní výměnu filtru, brzd a čím jsou ty auta modernější a plnější elektroniky, tím spíš se může stát, že někdo na něco zapomene nebo přehlédne a nebo vubec nebude mít prostředky na diagnostiku, opravu kalibraci a je pak možné mít ty papíry správně v případě problému s dlouhou zárukou?
Znova říkám, nejsem nijak proti alternativnímu servisu, ale čím víc aut jsem spravoval, řešil a čím mladší jsou, tím víc je vidět, že univerzální autoservis nemůže pokrýt potřeby nových aut a to počínaje od základního načtení chyb ze všech jednotek až na nějakej speciální přípravek servisní potřeby. Takže bych pochopil alternativu, zabývající se HYU/KIA. Jinak prostě pocitově bude čím dál častější, že pak vznikne problém byť jen s protahující se reklamací a bude to oser pro majitele.
Toť mé poznatky. Kiu mám proto, abych nemusel alespoň pět let trnout, co se bude kdy zase řešit a protože jsem měl Ceedy ve firmě 2 a teď mám 2 svoje tak to jen o standardní údržbě rozhodně nebylo a ani teď není a jak Gdi tak Crdi už mají pár garančních zářezů po 2 a 1,5 letech.