Berka píše:Pokud to půjde, termostat vrať a kup si jiný od jiného výrobce. Jak to popisuješ, je to určitě termostat.
Nemožností ohřát motor během jízdy na provozní teplotu jednoznačně ukazuje na závadu na termostatickém ventilu, který je zaseknutý v otevřené poloze. Jednoduchou metodou lze ověřit, zda je tomu skutečně tak. Po nastartování studeného motoru zjistěte pohmatem teplotu hadice vedoucí od termostatu k chladiči. Hadice by měla zůstávat několik minut úplně studená. Její záhy po nastartování zvyšující se teplota ukazuje, že netěsným termostatem protéká voda do chladiče, čímž se snižuje teplota na vstupu do motoru a motor není schopen dosáhnout provozní teploty. Nouzovým rychlým a levným řešením je zakrýt kartonem větší část chladiče a tím jednak potvrdit závadu na termostatu a jednak snížit ztrátu unikajícího tepla. Tohle řešení ovšem doporučuji pouze na překlenutí doby, než bude termostat nahrazen novým. Termostat nemusí být zaseknutý na maximu, takže v teplejším počasí, kdy není potřeba vytápět interiér vozu může dojít k dosažení provozní teploty. Prvním varováním je pak rychle klesající teplota po delší sjezdu z kopce. Nebo též neustálý pohyb ručičky teploměru ukazuje, že termostat nepracuje správně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé