Zrovna jsem dnes řešil totéž.
Baterka startovala, ale po 15 minutách, kdy jsem při vypnutém motoru nechal běžet větráky jsem nenastartoval...
Originál tam je 45Ah Solite. Podle všech konfigurátorů, na které jsem narazil, se tam doporučují baterie okolo 60Ah... to mne trochu zarazilo, jestli to není moc... Nakonec jsem se vydal do Prahy do Nuslí do
www.battery-import.cz pro VARTA BLUE Dynamic 52Ah za necelých 1500... no, ale to byl problém, prodejce mi tvrdil, že se mi tam nevejde, protože má konakty utopené a do Ceedu musí mít kontakty vystouplé. Tak jsem chtěl jinou.... a nabídl mi Autobaterii EXIDE Premium 65Ah, 12V, EA654 za skoro 2000. s tím že jiná baterie by tem buď nedržela, nebo by byl problém s kabely, že bych je musel zalomit... Spíš mi přišlo, že chce prodat tu drahou
Nakonec jsem ji tam nekoupil a zajel do místního obchodu s autopotřebami a koupil noname AAB 52Ah za 1100 po slevě za to, že jsem jim tam nechal tu starou. Má zapuštěné kontakty a tak jsou přívodní kabely trochu níže o cca 2 cm.
Ale proč to sem píšu, O výdrži té noname si iluze nedělám, ač mi ji doporučil známý, ale nebude problém s těmi kabely?
A opravdu by šlo tam dát o tolik silnější baterku? asi by se vešla... Ale nebyl by to problém pro její dobíjení a případně větší zátěž alternátoru? Někde jsem četl že baterie by neměla být silnější o více jak 20%...
A mělo by to význam?
Děkuji za odpověď