Vidím, že marketingové triky fungují...
To, co tady uvádíte jako ceníkovou cenu, je jen pofidérní numero, které si někdo z marketérů vycucal z prstu, aby mohl v ceníku a následně i prodejce v nabídce prezentovat, jakou super velkou slevu dává. (Češi jsou bohužel posedlí slevami, tak jí mají
). Ve skutečnosti to za tohle číslo neprodávají a nikdy neprodávali.
Je to úplně stejné, jako kdyby tam napsali cenu 2 milióny a "akční slevu" 1 600 000. Jen by tomu nikdo nevěřil a vypadali by jak blázni.
O ceníkové ceně se tak dá mluvit jedině o té úplně vpravo tj. po údajné (akční) slevě, která je tak akční, že je tam pořád. Jen, když KIA zlevňuje nebo zdražuje nějaké modely, dělá to často přes tuto údajnou slevu. Nebo udělá jiný stupeň výbavy s novým názvem.
Takže nikoli 489 980 za TOP 1.6 GDI ale dnes ceníková cena za 439 980. Navíc nevím jak teď (už je jiná situace), ale když jsem já nakupoval auto v roce 2014, tak každý dealer, kam jsem přišel, rovnou vyjížděl cenu s další 20 tisícovou slevou údajně dealerskou, ale vzhledem k tomu, že jí dávali všichni a hned, jak se někdo objevil a chtěl nabídku, tak jsem to bral jako běžnou aktuální slevu a že auto tedy stojí tu cenu po ní...
K pravým slevám a vyjednávání dochází až od této fáze. Teprve od této ceny se dá mluvit o nějaké vyjednané slevě (ať už ve formě opravdové slevy, nebo příslušenství zdarma, pokud něco nedávají automaticky). A někdy bohužel, zprvu něco sleví každému, kdo si řekne (kdo si neřekne má smůlu), což je dle mě pitomost dnešní doby, protože proč bych měl dávat slevu bezdůvodně, jen že by jí někdo rád a nemá pro to žádný důvod ani argument