Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 29.04.2019 13:46

Zdravím,

vím, že podobná témata tady byla řešena, ale zeptám se znova.
Vlastním KIA CEED SW r.v. 2009, 1,4l, benzín, 80kw, se 130 tis. km.
Poslední týden mě docela zlobí otáčky. Když auto po dlouhé době nastartuji (zřejmě studený motor), tak auto jede v pohodě. Pak když ho odstavím a třeba nastartuji znova za cca 30 min, tak už během cesty začíná blbnout. Cuká se motor, hlavně při nízkých otáčkách. Jednou mi dokonce chcíplo během jízdy úplně. Posledně když jsem dorazil do cíle a nechal auto ještě na neutrálu běžet, otáčky samovolně stoupali, klesali, stoupali, klesali...od 700 do 2500 otáček.
Občas se mi stává, že je problém už se samotným startováním a to hlavně, když se startuje opakovaně (tzn. auto před tím už jelo nějakou cestu, vypnul se motor a pak po nějaké době znova startoval).
V servisu (ne v autorizovaném) mi vyměnili svíčky a řekli, že diagnostika jim vypsala pouze chybný erg ventil, ale že by to nemělo dělat to, co dělá. Výměna svíček nepomohla. Teď se chystám do autorizovaného servisu, ale předem se chci zeptat na Vaše nápady :-) ERG Ventil není levná záležitost a jestli je to ta správná volba...
Děkuji.
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod pacesol » 29.04.2019 14:17

Než navštívíš autorizovaný servis, nech si vyčistit klapku. Toto je zpravidla problém klapky. Prostříká se čistím sprejem na klapky a potom uvidíš. Druhá příčina může být ventil časování. Ten dělá občas problémy právě ve velkém rozptylu kolísání otáček, protože nastavuje špatně časování - VVT.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 771  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 30.04.2019 08:22

Děkuji za radu. A kdyby to byla ta klapka, nedělalo by to i za studena?
Jinak včera jsem s tím jel a znova stejný problém, cesta 10 km tam, pohoda, pak jsem zastavil a najednou na místě na neutrálu otáčky nahoru, dolu, nahoru, dolu v pravidelných intervalech (rozsvítila se i kontrolka motoru). Pak cestou zpátky, sekání motoru (kontrolka motoru svítí pak po čase zhasne) a chcíplo na první křižovatce, když jsem musel dát nohu z plynu. Pak mě někdo odtáhl a za 30 min jsem už za studena byl schopen znova nastartovat. Už s tím nepojedu :-) Docela riziko, že mě to někde nechá.
Zřejmě za studena jak jsou elektronicky volnoběžné otáčky zvednuté tak se to správa líp dokud se motor nenahřeje a pak volnoběžné otáčky spadnou a problém.
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod Paja1971 » 30.04.2019 21:15

Tipuji to na vytahany nebo i přeskočeny rozvodový řetěz. Typické příznaky - problémy s časováním, které nelze přesně identifikovat.

Odesláno z mého ASUS_Z01HD pomocí Tapatalk
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 01.05.2019 08:48

...a znova stejný dotaz, vytahaný nebo přeskočený řetěz by to nedělal pořád? Protože za studena to jede ok, dokud se motor nezahřeje, pak to blbne jak jsem popsal výš.
Jinak děkuji za reakce, alespoň se mám čeho chytit.
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod pacesol » 01.05.2019 10:24

U rozvodů ti padají otáčky spíše do zdechnuti a nejdou moc vysoko. To by musel být hodně výtahy a nepreskocil. Pokud přeskočí, tak ti to rozhodí časování a kontrolka svítí stále. Hlídá si to polohu váčky oproti klice. Ale za kontrolu to stojí. Sundat ventil dekl zvládneš sám a je to práce na půl hodiny. Zakarbonovana klapka se chová nesmyslne. Na volnoběh za studena může fungovat jak píšeš. Já u takových závad začínám právě čištěním klapky. Zpravidla je výsledek bingo.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 771  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 02.05.2019 08:02

... na netu jsem ještě našel tohle:
Je třeba upozornit na jednu záludnost, která je s čištěním klapky spojena, totiž nutnost resetu adaptačních hodnot řídící klapky v ECU motoru. Proč je to nutné? To svinstvo, co se ukládá na stěnách tělesa klapky a na hraně klapky samotné, totiž zmenšuje průřez mezery mezi škrtící klapkou a stěnou tělesa. Markantní je to hlavně ve volnoběhu. Pokud za provozu auta řídící jednotka zjistí, že není možné se současným nastavením škrtící klapky dosáhnout předem zadaných volnoběžných otáček, určí řídící jednotka nastavení nové, tedy vypočte nový úhel škrtící klapky ve volnoběhu a nastaví klapce nový „doraz“. Dá se tedy říci, že se volnoběžný úhel natočení škrtící klapky během provozu zvětšuje. Když klapku vyčistíme, tak odstraníme tu vrstvu, co zmenšovala průtok, ale nastavení řídící jednotky zůstane původní, což se projeví tím, že se zvýší volnoběžné otáčky (zvýšení spotřeby, emisí, zahřívání motoru a především diskomfort).

Takže i když se škrtící klapka vyčistí, tak by se měl udělat reset adaptačních hodnot řídící klapky, to už ale pak je na autorizovany servis, nebo ne?

A ten EGR Ventil, u kterého se vyskytla chyba na diagnostice, může se závadou případně i s tou klapkou souviset?
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod Paja1971 » 02.05.2019 11:58

1.4 80 kW nemá EGR ventil.

Odesláno z mého ASUS_Z01HD pomocí Tapatalk
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod therion » 02.05.2019 13:02

Pokud to blbne za tepla tak první věc je kontrola čidla pozice klikového hřídele : )
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 02.05.2019 13:43

hmmm...tak se mi tu množí docela hodně příčin :-)
Když to zrekapituluji: (EGR ventil dle neorigoš diagnostiky - dle vašich názoru ve vozidle tento ventil ani není :-) ), škrtící klapka, ventil časování, rozvodový řetěz, čidlo pozice klikového hřídele...
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod therion » 02.05.2019 14:02

Cim byl vuz diagnostikovan? Origo vybavenim nebo univerzalni cinskou diagnostikou? Videl jsi vypis z diagnostiky chybovych kodu nebo ti to jen rekli mezi dverma?
Pokud jde o motor typu CVVT, tak ty resi recirkulaci spalin prave promennym casovanim ventilu nikoli EGR ventilem. Kolisani otacek za tepla byva u techto motoru prave casto zpusoben vypadky ve funkci čidla pozice klikového hřídele. Je to prvni vec co bych zkusil. https://www.auto.cz/zbytecna-vymena-agr ... proc-96111
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 02.05.2019 14:19

Já ale nemám CVVT.
V TP mám pouze 1,4L 80kW, bez CVVT, typ G4FA.
CVVT nemá u 1,4L 80kW, ale pouze 66kW. Moje má 80 kW.
Výpis diagnostiky jsem neviděl, jenom mi to řekli a mají univerzální diagnostiku.
Naposledy upravil adoand dne 02.05.2019 15:53, celkově upraveno 1
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod lubos550 » 02.05.2019 15:11

Prakticky to moze sposobovat akekolvek cidlo, ale skor by som asi typol, ze to bude niekde v kablovani. Ze ked sa motor zohreje, tak zacne prebijat na kostru, alebo skratovat nejake cidlo, popripade kontakt na niektorej doske. Ako tu uz radili, tak bude potrebna nejaka seriozna diagnostika, najlepsie vtedy, ked sa ten problem vyskytne.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod adoand » 03.05.2019 12:19

Ještě k popisu závady přikládám i video, když jsem na neutrálu při provozní teplotě motoru zastavil (podotýkám, že nohu na plynu jsem vůbec neměl):
https://uloz.to/!0w3kDrCRJzZW/20190429-172326-mp4
to je to skákání otáček na místě když se motor nahřál. Btw někdy to celé zdechne a už se nepovede nastartovat až když auto nevychladne.
adoand Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 55  Témata: 17
Registrován: 29.04.2019
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Skákání otáček během jízdy na rychlosti i na neutrálu

Příspěvekod Paja1971 » 03.05.2019 18:48

adoand píše:Já ale nemám CVVT.
V TP mám pouze 1,4L 80kW, bez CVVT, typ G4FA.
CVVT nemá u 1,4L 80kW, ale pouze 66kW. Moje má 80 kW.
Výpis diagnostiky jsem neviděl, jenom mi to řekli a mají univerzální diagnostiku.
G4FA mám taky, 80 kW a to je CVVT.
V techničáku taky nemám napsáno CVVT a ani 1.4L.

Odesláno z mého ASUS_Z01HD pomocí Tapatalk
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Další

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé