buko1 píše:Sorry lubos550, ale naozaj strašne trepeš.
buko1: To je v pohode. Mna nejaky naftovym dymom zaudeny mamlas nemoze urazit.
buko1 píše:Sorry lubos550, ale naozaj strašne trepeš.
buko1 píše:Sorry lubos550, ale naozaj strašne trepeš. Nie že by som aj ja občas netrepal. ale s tým bordelom pri vypaľovaní filtru si úplne mimo.
Vieš čo sú sadze? V podstate ide o uhlík (nie je to čistý uhlík, obsahuje aj iné prímesy). Bez DPF sú tie sadze v dyme z naftového motora a ty ich dýchaš. V podstate ako keby si dýchal uhoľný prach, akurát že ten uhoľný prach má podstatne väčšie častice a tie sa väčšinou odfiltrujú na sliznici nosa a ty ho jednoducho vysmrkáš (zjednodušene povedané). Sadze z naftového motora sú jemnejšie, takže prelezú až do pľúc a odtiaľ ich už tak ľahko nedostaneš. Filter DPF práve tieto jemné sadze zachytáva. A keď je plný, tak ich SPÁLI!!!! Alebo inak povedané - ZOXIDUJE. Teda vo filtri prebehne chemecká reakcia, kke sa pri vysokej teplote pevný uhlík a iné nečistoty zmenia na PLYNY - z pevného C dostaneš reakciou s O2 obyčajný CO2. Čo je normálny plyn, ktorý sa nikde neusadzuje a slúži ako surovina pre fotosyntézu rastlín.
lubos550 píše:
To je vsetko teoreticky pekne vysvetlene, akurat zabudas na to, ze 3/4 aut, ktore tu jazdia ma ten filter vymontovany. A tie ostatne , co ho maju, tak funguju nie teoreticky, ale prakticky, cize vyfuknu velku cast tych sadzi tlakom za seba. Ako neviem, ci si niekedy videl stromy znicene od naftovych splodin (zlieza z nich chlorofyl za ziva). A ak ta to potesi, tak chlorofyl (to zelene farbivo na listoch) ma na 99% zhodne zlozenie s krvnym farbivom.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé