Motor za studena zhasíná při jízdě.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 03.08.2022 17:56

Já to taky nechápu. Ale nějaký důvod to mít přeci musí.. Jenže přijít na to jaký, asi jen tak nejde. To auto pořád jede tak jak má.. Ale rád bych zjistil jak je možné, že celý ten problém byl zrovna v senzoru vačky.. Jediná chyba, která zůstává je ta lambda.. A stále to dělá jen, když dám klíček do druhé polohy bez startu, že si vyleze sama k 1.2V.. Řešit to teď žádnou výměnou komponent nebudu, musím k veterináři a kocour má přednost. Pokud ale není vadná lambda, tak to musí být ten leak na vstřiku.. Alespoň to je vedeno jako příčina u této chyby.. Spotřeba se zdá v pořádku, včera jsem jel cestu Pardubice -> Kutná hora s průměrnou spotřebou 7.6l/100, což upřímně jsem nikdy neměl (bývalo to víc).. a to jsem na to občas pro ten pocit dost šlapal.

Prozatím jsem rád, že to funguje.. Budu rád, když bude třeba dva roky v pohodě jezdit.. Když nepočítám kosmetiku, odřené nárazníky, atp.. tak je ve fajn stavu.. Ale kombík vůbec nevyužívám, takže třeba za rok, dva jí pošlu do světa a pořídím si něco menšího.. co míň žere.. Moc se mi líbí designově Kia Rio 2012+, i když tam ten výběr motorů je nic moc, 1.25 CVVT 62kW, 1.4 CVVT 80kW, .. ale zase je to menší a lehčí auto, tak by to třeba s tou 1.4 jezdilo lépe a úsporněji? Uvidíme časem :) Bůh ví co a jak bude za rok..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 11.08.2022 00:08

Tak auto stále jezdí ok.. Dneska měním vstřiky, no.. jako vždy prostě problémy.. Po vytažení jsem zjistil, že tři z nich mají popraskaný ten plastový o-ring u vstřiku.. a kousky schází.. Nikde okolo spadlé nejsou, takže musí být vevnitř.. Co s tím? Zkusím vzít ruční vysavač a nějakou hadičku a procucnout to vstupem vstřiku, popř. vyndat svíčky a tam to povysávat..

Je velký problém, že tam nějaký kousek zůstane? Nebo se prostě spálí v katu? :/

Edit -> No nic, zkusil jsem to vysát přes vstřiky i přes svíčky, ale nic nevylezlo.. Možná to spadlo mimo, když jsem je vyndával a jen jsem si jich nevšiml.. Tak jsem tam dal nové svíčky a prostě nastartoval.. Ujel asi 40km a pořádně to prohnal.. Tak snad je to ok.. Každopádně chyba s -High voltage i po výměně vstřiků zůstává (: :lol:
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod spd001 » 23.01.2023 07:08

Caute hodim moju skusenost s zhasinanim nasej ceed1 1.6CVVT 93kw 2009. Mal som podobne simptony zo zaciatku to robilo iba sporadicky obcas zhaslo pocas zohrievania po opatovnom nastartovani islo ok neskor to zacalo robit castejsie a uz nestartovalo hned ale chvilu to trvalo. Diagnostika bez zavad. Po mesiaci to uz bolo kazdy den resp kadze zohrievanie aj 3x denne ale to uz som jazdil autom ja a nie zena. Auto zdochlo pocas jazdy samo aj naskocilo no uz bez vykonu a trhalo sklubalo motorom ako jazda na 3 valce. Diagnostika stale cista a po zastaveni a opatovnom nastartovani auto islo normalne ocas trebalo aj 2x zhasnut a nakopnut. Jedneho dna som sa nasral a prisiel az domov v tom rezime trhania ze pichnem ho teraz na diag a zrazu uz bola aj porucha P00012 snimac klukoveho hriadela neviem preco ale dal som ju zmazat pocas chodu motora a v tom momente zhasol nadobro viac som uz nenastrartoval. Po vymene snimaca OK a auto som predal aj ked zena smuti za automatom bol to uz vrak bez vykonu atd snad to niekomu pomoze ako mne tato tema. vdaka
Obrázek cee´d_SW 1.6 GDI FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
spd001 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1326  Témata: 4
Registrován: 18.04.2014
Bydliště: Šaľa  Slovakia (sk)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW II (2014)
120000 km @ 7 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 23.01.2023 13:56

Mazat pamet chyb pri bezicim motoru zahlti ridici jednotku , ta nema dostatek casu ke zpracovani udaju z cidel , zasilani dat zpet a to vede a to muze vest k nedefinovanym a chybovym stavum behu a vzniku dalsich falesnych chyb. Tohle nedelat.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Potvurka » 27.02.2024 11:09

Tak jsem tu po roce a půl zpátky, jen na novém účtu, protože se mi nedaří přihlásit na starý účet "Kral_Lesa".

Před měsícem auto přestalo táhnout ve vyšších otáčkách, spotřeba vzrostla, objevila se chyba lambdy. Mechanik objednal novou a vyměnil, ta (rok a půl) stará HELLA při demontáži praskla už při slabším pokusu jí demontovat. Problém zůstal. Sám za sebe jsem si říkal, že to asi budou zase prasklé svody, ale mechanik si stojí za tím, že to svodama není. Že by to bylo slyšet. Ale, že neví čím to je. Jeho diagnostika z nějakého důvodu nenačítá žádná data ze senzorů, i když dřív, když jsem k němu jezdil, to fungovalo.

Moje mobilní diagnostika vyhazuje chybu P2191 System Too Lean At Higher Load Bank 1 - https://www.obd-codes.com/p2191
Předtím se objevovala i po výměně lambdy chyba P0030 Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction - https://www.obd-codes.com/p0030 - po včerejší jízdě tam ale nebyla.

Klasicky mi ani nesvítí kontrolka motoru :D Před týdnem, když se měnila ta lambda, jsem auto jel projet z Pardubic do Hradce a zpátky, výkon při 90+ je citelně horší a auto neakceleruje. Cestou zpátky do Pardubic auto ztratilo výkon znatelně a rychlost spadla k 80km/h a nešlo zrychlit. Musel jsem na krajnici na blikačky, zhasnout motor a zase nastartovat, pak jsem to zase zavezl mechaniku. On to v dalších dnech byl projet a stejný problém se mu neprojevil, jen říkal, že to auto nemá výkon, ale že mu to přijde ok. Ale jak jsem říkal, jezdím s tím autem roky, vím jak se chová a jaký výkon mělo.

Po googlování a projíždění fór a youtube jsem našel jako možné příčiny
1.) Vadný nebo zanesený MAP senzor - Ten vytáhnu a prostříknu čističem na MAP senzory.
2.) Prasklé intake nebo exhaust svody.
3.) Vadná lambda před katem - Ta je ale úplně nová.
4.) Zanesený palivový filtr - Ten se asi za posledních 8 let neměnil. Pravděpodobně bych to zvládl vyměnit sám, i když je teda v palivové nádrži pod sedadlem vzadu. Ale nevypadalo to složitě, i když mám strach, že mi to blafne :shock: :lol:
5.) Vstřiky - Ty jsou rok a půl staré od BOSCH.
6.) Senzor tlaku paliva, regulátor tlaku paliva, .. (?) - .. s tím zkušenosti nemám.
7.) Někdo na Kia foru tuto chybu měl a nakonec měl skočené rozvody o zub - Kompletní rozvody mají najeto cca 40000 Km - Kdybych sundal víko, poznám sám skočený řetěz?

Už si moc nepamatuji, co vše jsme tu řešili. Kdybyste se někdo nudil a chtěl se se mnou zase trápit hledáním pravé příčiny, budu rád :) Mechanik na mě nemá tolik času, takže to bude asi zase cesta na dlouhou trať.
Potvurka Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 27.02.2024
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 27.02.2024 12:02

A otvira se klapka plynule a odpovida jeji fyzicky poloha udajum z ECU? 0 -100%? Pokud je smes chuda je mozne, ze je ve spalinach prilis kysliku z nezapalene smesi , co svicky? Co udaj STFT a LTFT. Teplota a tlak v sani odpovida v klidu okoli?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Potvurka » 27.02.2024 13:48

Ahoj, koukám, že Tě tu zase mám :) Zkusím to všechno zjistit a dám vědět. Nevím kdy to všechno stihnu, ale pokusím se co nejdřív. Svíčky jsem měnil před rokem, klasické NGK, ale můžu zkontrolovat stav a vyfotit.
Potvurka Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 27.02.2024
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 27.02.2024 21:19

Tak jsem se díky @Beda dostal zpátky na účet.. Jsem tele..

Skočil jsem nachvilku do auta. Vytáhl jsem MAP senzor.. (klasicky jsem idiot a točil jsem naopak, tak mi praskl ten plast, kde drží šroub :D Ale naštěstí to drží dál). MAP byl od oleje, tak jsem ho prostříkal sprejem k tomu určeným a znovu připojil.
Smazal jsem chyby a jel auto projet (cca 15km). Auto jelo krásně, tak jako předtím, po sešlápnutí plynu zrychlovalo.. Není to nic moc výkon, ale prostě jsem cítil, že to jede jako vždycky jelo.

Klapku a svíčky jsem teď v noci nekontroloval.

Po příjezdu na parkoviště jsem auto zhasl a připojil diagnostiku.. Chyba P2191 už se neobjevila, ale vyskočila úplně nová chyba
P0420 - Catakyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). - https://www.obd-codes.com/p0420

Tak prvně se zeptám, jestli je možné, že ta chyba vyskočila, protože třeba zůstalo trochu čističe v MAP senzoru a projelo to.. Nevím kudy kam to vede..

Pokud to možné není.. poukazuje tato novinka na možnou příčinu? Je v háji katalyzátor? Mám s tím dál zkoušet jezdit? Například chybu smazat a projet to ještě zítra a další dny nebo radši ne? Někde jsem četl, že u těchto CEE'Dek se vysypanej kat dokáže dostat do motoru a totálně ho zničit..

Každopádně jsem tuto jízdu monitoroval přes Torgue Pro, ale asi jsem tam nenastavil všechny správné grafy.. Snad to ale něco málo řekne..
Video ke stažení je opět na mém cloudu -> https://icedrive.net/s/gjQGTVGzV55Ci5CbYFPZSAaG6WFW
Párkrát jsem na rychlodráze dal plnej plyn, takže vyskočila spotřeba hodně nahoru, ale při držení konstantní rychlosti to vypadalo relativně v pořádku.. Příště nepoužiju ale graf, ale rovnou ukazatel hodnoty..

Ještě dodám, že mi přijde, že auto celkem papá olej, měnil jsem ho v září 2023, od té doby jsem nenajel moc (tak 3 tisíce km) a doléval jsem tak dva litry oleje). Nepamatuji si, jestli to někdy žralo tak moc.. Ale pravděpodobně dost chčije přes víko, je to tam špinavé.. Mechanik co tehdy koukal na rozvody se s tím asi moc nesral :D Když jsem si víko dělal já, tak ani po roce kapička okolo víka.. Těsnění si stejně chci měnit..

A teď po návratu od mechanika (výměna lambdy, auto projížděl (tak 70km), výměna předních pružin a horního uložení) mi špatně ukazuje ručička paliva, po převzetí to ukazovalo hladové oko a nulu v nádrži. Natankoval jsem za 1.000,- a ručička stoupla jen o jednu čárečku (10%). Dá se to nějak opravit? Tuším, že to bude v nádrži ta krabice s palivovým filtrem, že? ..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 28.02.2024 07:35

MAP byl od oleje??? Tam bych zbystril to je spatne. Mozna pcv sepearator blbne. Sundej hadici z telesa klapky a mrkni na klapu jestli neni taky zasrana. Pokud ano sundej hadici ktera privadi odvetravani z ventil deklu jestli je sucha.

Na videu jsou udaje jen z prvni lambdy z druhe chybi a LTFT dost vandruje , to je snimane cerstve po resetu adaptacnich hodnot ECU ze?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 28.02.2024 12:37

MAP byl od oleje, ale ne nijak extra, žádné nánosy, jen byl mastný, s kapkou oleje.. Tak byl i před těma dvouma rokama..
Adaptační hodnoty motoru jsem neresetoval, jestli to udělal mechanik, to netuším..

Udělal jsem nějaké věci..
- Zkoukl jsem tu klapku, otáčí se dobře, špinavá je jen na krajích zepředu, zezadu je čistá (viz. video).
- Nevím co je přesně PCV separátor, googloval jsem a našel jsem, že je to taková tyčka s pružinkou a kuličkou uvnitř, co vede do víka.. tu jsem vytáhl.. hadice je čistá, část co vede do hadice byla čistá, uvnitř v závitu byl olej, ale tam asi být má.. Prostříkal jsem to čističem, kulička s pružinkou normálně cvaká.. Bylo to to, co jsi myslel?
- Smazal jsem chyby a byl jsem auto projet, cca 10km do Hradce.. Normální jízda, žádný plný plyn..

Auto jede pocitově naprosto v pořádku, spotřeba je tak jako dřív..
Po příjezdu z Hradce (dalších 10km) jsem načetl chyby a žádná nevyskočila..

Dneska ráno jsem ale vlezl do auta a opět na mě vyskočilo hladové oko a nula v nádrži.. Sic neochotně, ale jel jsem natankovat.. Po 350,- mi vycvakávala pistole, takže mám pravděpodobně plnou nádrž.. nechal jsem jí vycvaknout tak 10x abych se ujistil.. To mě docela sere, protože nepoznám kolik mám benzínu.. Palubní displej neukazuje v dojezdu na nádrž nic, jen tři pomlčky.. Zasekl se nějaký ten splávek nebo se rozbilo to čerpadlo s filtrem co je v nádrži? Koukal jsem, že celá ta věcička stojí docela raketu.. HELLA komplet 2.500,-. Předpokládám, že ta packa na tyčce je to, co lítá podle obsahu nádrže a dává údaje pro přístrojovku, že?

Na cloud jsem nahrál data z cesty do Hradce, doplnil jsem údaj z lambdy za katem.. a je tam i video té klapky..
https://icedrive.net/s/gjQGTVGzV55Ci5CbYFPZSAaG6WFW
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 28.02.2024 14:44

jo pokud je hadice sani cista tak pcv je ok.

Ta klapa vypada ok , jestli pri kickdownu zabira pravy uhel vzhledem k prirube (z videa to neni partne) mela by byt ok. Ale ten bordel co je v roure kolem ni bych ocistil. Rek bych ze nedovira uplne do 0.

Ale co se mi pranic nelibi je vystup z druhe lambdy. To vypada jako by kat v podstate nefungoval. Zkus prosimte co z ni poleze po zahrati jen na volnobeh a pak ustalenou jizdu po rovnce bez zmeny plynu a otacek.

Pokud by se rozbilo cerpadlo auto nepojede , bude to jen stavoznak.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 29.02.2024 00:34

https://icedrive.net/s/gjQGTVGzV55Ci5CbYFPZSAaG6WFW
Ve složce je záznam lambdy 1 a lambdy 2.. Minuta volnoběhu po ohřátí auta.. a minuta rozjezdu a stabilní jízdy 45-50Km/h po rovince.

Jinak auto stále jede jak má a chybu to zatím žádnou neukazuje.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 29.02.2024 07:16

To vypada jako by tam zadny katalyzator nebyl. Zkus jeste delsi akceleraci at motor obohati a lambda je k 1V a potom tahlejsi brzdeni motorem bez plynu at jde k 0.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 02.03.2024 23:31

Dostal jsem se k tomu až teď.. Ve složce je ostřejší akcelerace a brždění motorem, dvakrát za sebou.. https://icedrive.net/s/gjQGTVGzV55Ci5CbYFPZSAaG6WFW
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod 4sAd » 03.03.2024 14:07

Vypadá to úplně stejně jako u mého ceeda. Stejný rok výroby i motorizace 1.4 CVVT. Byla prasklá vložka katalyzátoru a byla uvolněná od stěn. Ve výsledku to škrtilo palivo LTFT+STFT o 50%. Výměně se nejspíše nevyhneš.
Pokud budeš hledat modelové číslo, tak je to 285102BIH0. Originál už nejde sehnat. Z druhovýroby se raději podívej po něčem kvalitnějším, např. Walker 28208 nebo Ernst 760799.

Celé vlákno i postup řešení zde viewtopic.php?f=17&t=10322
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 258  Témata: 7
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé