Tady je pár vypnutí a startů, když bylo auto ohřáte
https://icedrive.net/s/33k8vv4AVv3g3Wwy3BTWFYNGRCG3To auto dneska nejelo ani v těch vyšších točkách, nebyl tam takový ten škub na 3500 otáčkách.. než jsem vyměnil tu vačku..
Samotný ten senzor vačky co je originál je trošičku jiný, je tlustší a řekl bych, že i tak o milimetr delší.. značka BOSCH.. Ten novější od Helly, je užší a má takové větší plastové drážky.. viz. níže, když se podíváš na ty odkazy..
Kupoval jsem tento
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 94/2242722 a originál vypadá taky tak, jako je ukázaný tady u té Helly, ale v reálu mi přišel jiný (ale tec-doc číslo sedí), který vypadá takto
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=7295785 ... f=94077829 /
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=7295785 ... f=94077829
Jinak v konektoru lambdy bylo 12.6V, vyhřívání té lambdy mělo 9.6 ohmů, byla ale ohřátá jízdou.. zastudena jsem u ní naměřil myslím 8.6 ohmů..
Vyhřívání lambdy by ale psalo i chybu přímo s vyhříváním ne? Resp. ta minulá chyba se starou sondou byla -circuit malfunction.. a ta se vztahovala právě na vyhřívání lambdy.. Teď je to -High voltage.. jenže jen při startování.. za jízdy i na volnoběh to běhá 0-0.9V.. Nastartuješ a prostě to vyskočí na 1V, 1.2V a pak klesne na normální hodnoty..
Jedna věc mě k té lambdě teď napadla.. Původní originál měl okolo sebe takový kovový kalíšek, pravděpodobně je to nějaký heat shield? Když mi auto vrátil můj mechanik, tak už tam ten kalíšek nebyl.. Takže jí musel určitě odmontovávat a pak tam tu původní tak příšerně narval.. Některé lambdy se prodávají i s tím kalíškem.. Vypadá takto ->
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 4/12546803 (akorát tahle Lambda je EURO 5 a já mám EURO 4).. K té Helle ale nebyl.. Nemůže tam chybět? Že se teď třeba abnormálně zahřívá? I když to asi ten High Voltage nevysvětluje.. Ale mám pocit, že to ale ten High Voltage při nastartování udělá jen u ohřátého motoru.. Protože většinou, když jsem to nastartoval studené, tak tam ta chyba nebyla.. Objevila se až při dalších startech, kdy to bylo ohřáté..
Byl jsem to teď znovu projet.. Tady je video s daty jak jsi chtěl,
https://icedrive.net/s/T62FuW4j67T4BTtA8hwTXuWSAkYk - studený start, prvních 10 minut je jen volnoběh a pozvolné samoohřívání.. Katalyzátor má zezačátku teplotu okolo 16°C víceméně jako byla teplota okolo.. a po startu se pozvolna plynule zvedá až k těch 400°C+ .. intake má trochu větší teplotu, auto nemuselo být úplně studené, chladilo se tak dvě hodiny (byl jsem předtím v obchodě) .. V 10 minutě vyjíždím, město, rychlodráha.. v cca 16 minutě tomu dávám plnej plyn, 160, lambda vypadá ok? .. Po 19 minutě zapínám klimu a jedu přes nadjezd zpět po rychlodráze, zase město a zaparkovat.. Kopce vyjíždím v pohodě bez ztráty výkonu i na čtyřku..
Celou dobu jelo to auto skvěle.. Auto jsem nechcípl, načetl jsem chyby a žádná tam nebyla.. Zhasl jsem motor, znovu nastartoval a opět tam vyskočila do čekání Lambda 1, High Voltage.. Takže přes ten 1V to pravděpodobně opravdu leze jen při nastartování.. ale při jízdě to neudělá..
Každopádně (nějak často tohle slovo používám), super, že tu všechno tak detailně vypisuju a že to tak detailně probíráme.. Prošel jsem starší příspěvky a koukej
Kral_Lesa píše:Tak jsem si dneska dal chvilku čas a vyčistil tu škrtící klapku co nejvíc to šlo. Rovnou jsem vyměnil i senzor polohy vačky a dal i nový MAP senzor. Pak jsem resetoval nastavení škrtící klapky. Uvidím časem jestli to pomohlo. Byl to trochu porod a i nějaká ta chladící kapalina tekla, ale na to, že jsem to dělal poprvé tak jsem spokojen..
Tenhle problém, že to auto nejede začal od doby co jsem čistil klapku a mazal její hodnoty, to už jsem říkal.. A jak čtu, tak v tu samou dobu jsem měnil MAP a i "preventivně"
senzor vačky.. Čistě z nějaké mé logiky, pokud je ten senzor trochu jiný a pravděpodobně i o trošku kratší, tak i když je třeba úplně funkční, ale nemohl jen špatně číst a posílat data o poloze? Skrz vzdálenost, větší plochu oleje.. Občas se mu to dařilo lépe, tak to jelo, občas zase ne, tak to zase nejelo.. Nedává to nějaký smysl? Senzor vačky žádnou chybu neukazoval, vadný byl senzor kliky.. ale všude možně jsem četl, že když měním kliku, mám vyměnit rovnou i vačku, proto jsem to udělal.. V té době mě očividně rozdíl v tom jak vypadá moc nezajímal, protože mě doteď nenapadlo, že by v tom mohl mít prsty.. Řešili jsme tu MAP, klapku a vše ostatní okolo, jen ten vyměněný senzor vačky nikdy..
Pokud to i dál pojede dobře, tak poslední otázkou je, proč nová lambda háže ten -High voltage..
Jinak s tou chybou mi to pak ukazuje v diagnostice, když chyby smažu a objeví se znovu - emisní testy takto
Ale netuším, jestli se tímhle má smysl řídit..
U chyby P0132 to jako možné důvody na google píše vadný samotný senzor nebo leak na vstřiku.. Proto mě pořád napadá, že teče nějaký vstřik? To si teda jen tak hádám
Za jízdy mi přijde, že ta lambda funguje dobře.. Ale nevím.. Pořád se v tom tolik nevyznám.