1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod Tomas24 » 31.12.2022 15:40

Ahojte. Sledujem častejšie na fórach nejaké problémy s nepravidelným chodom pri 1,5 Tgdi. Jazdí prevažne manželka a teda málokedy vytočí motor. Jazdí sa medzimesto väčšinou okolo 20km. Včera som bol ja a pri predbiehaní som si všimol, že od cca 4200 otáčok akoby auto na chvíľku prestalo ťahať a potom opäť začalo.. skúšal som to viackrát a stále to isté, no po svižnej jazde sa to asi trošku zlepšilo, ale plynule stále vo vysokých otáčkach nejde. Maximallne otáčky má cca 6200… Jazdím veľa na firemných autách cca 60000 ročne. Všetko nové autá PSA aj VW koncern, ale na našej Ceedke mi ten prejav príde zvláštny.. Pridám a sekundové oneskorenie až potom akceleruje. Stretol sa niekto s niečím podobným? S chybou motora už som raz bol v servise a nič moc mi k tomu nepovedali. (Chyba časovania vačkovej hriadele to myslím bolo) Najazdené máme 27000 cca.. Bol som zvyknutý na staré koncernové autá a už ma nebavilo chodiť po servisoch, tak sme šli do nového a snáď to nebude ešte horšie, ako to tu čítam. Ďakujem pekne
Tomas24 Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 2  Témata: 1
Registrován: 31.12.2022
Bydliště: Zákamenné  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod Beda » 31.12.2022 15:45

Nektere projevy (nepruzne reakce motoru) mohou byt zpusobeny primo naladenim RJ auta, aby splnovalo danou emisni normu :roll: dalsi mohou byt dlouhodobym stylem jezdeni puvodniho ridice a k tomu uzpusobenim adaptivnich hodnot v RJ motoru (zkusil bych odpojit baterku, at se vymazou a pak nekolik dni to auto ridil svizneji s vytacenim do vyssiho spektra otacek) no a posledni pricina muze byt nejaka zavada, ktera se zacina projevovat.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8294  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod Tomas24 » 31.12.2022 19:32

Žeby to bolo až tak sofistikované a prispôsobovalo sa jazde?
Prekvapuje ma, že tak často vidím problémy na fórach s dnešnými autami. Človek by povedal, že kúpim nové a mám na 10 rokov pokoj, ale prestávam tomu akosi veriť..
Možno taký prejav ten motor má mať, ale potom tých 118kw tomu úplne neodpovedá si myslím.. Asi je to tou EKO dobou a prísnymi emisnými normami, že tie motory sú až tak priškrtené
Tomas24 Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 2  Témata: 1
Registrován: 31.12.2022
Bydliště: Zákamenné  Slovakia (sk)

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod Beda » 31.12.2022 20:19

Ano, uz i starsi auta maji adaptivni hodnoty v RJ. Mel jsem Santa Fe 2007, ktere bylo hrozne lenive a docela zralo, pritom ja jezdil peknych 30km do prace vetsinou mimo mesto. Pak jsem nahodou kvuli necemu odpojoval baterku a docela pak ozilo a spadla mi hlavne i spotreba. No a taky pamatuji na ceeda 2007, kde upravovali mapy v RJ kvuli ochrane turba na CRDi motoru a to pak clovek hned citil jinou pomalejsi reakci na stlaceni plynoveho pedalu. No a muzu potvrdit i druha generace ceeda (JD) mela s CRDi motorem mnohem horsi akceleraci a reakci na pedal (i kdyz dle papirovych hodnot byl o fous vykonnejsi), protoze o proti ceedu (ED) uz hadam opet honili emise a pripadne nejake dalsi jine veci, aby usetrili motor.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8294  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod MP1 » 31.12.2022 21:18

Ja si myslím, že doba, keď sa veci robili tak, aby vydržali veľmi dlho už skončila.
Emisné normy sa pritvrdzujú veľmi rýchlo a vývoj určitý čas trvá. Výrobcovia sú tlačený riešiť emisie rýchlo za cenu kratšieho testovania.
Už nie je prioritou dlhá životnosť, ale schopnosť predať emisne vyhovujúce auto. Preto je downsizing, GPF, DPF, stúpa zložitosť a pribúda snímačov a ďalšej elektroniky. A skrátené testovanie neodhalí nedokonalosti nových riešení.
Plánovaná životnosť motora je 250000 km. Treba dúfať, že počas záruky sa prejavia všetky závady a bude pokoj. Alebo to ešte so zárukou predať.

U nás zatiaľ neevidujeme nejaké extra problémy s týmto motorom.

Skúsil by som diagnostiku, reset ako hovorí Beda a ešte by som vymenil sviečky.
Niekedy diagnostika nemusí zahlásiť chybu, alebo odkazuje na nejaký nezmysel. Chcelo by to pojazdiť s diagnostikou a sledovať online hodnoty snímačov, či nedajú nejakú indíciu.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2232  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

Příspěvekod therion » 01.01.2023 12:18

Beda píše:Nektere projevy (nepruzne reakce motoru) mohou byt zpusobeny primo naladenim RJ auta, aby splnovalo danou emisni normu :roll: dalsi mohou byt dlouhodobym stylem jezdeni puvodniho ridice a k tomu uzpusobenim adaptivnich hodnot v RJ motoru (zkusil bych odpojit baterku, at se vymazou a pak nekolik dni to auto ridil svizneji s vytacenim do vyssiho spektra otacek) no a posledni pricina muze byt nejaka zavada, ktera se zacina projevovat.


odpojeni akumulatoru u aut po r.2010 uz ve vetsine pripadu adaptacni hodnoty nevymaze a je treba to udelat prikazem pres obd2.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1116  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé