RomanS popsal zkušenosti s autem moc pěkně, proto se mu pověnuji v samostatném postu a proberu ho podrobně po částech
:
RomanS píše:Ahoj,
auto bylo na první pohled wow a nadšení a tak po nedlouhém vybírání jsem si pořídil bílého Proceeda GT s panoramou a automatem + všechny možné doplňky a rychlo odnímatelné tažné hlavně skrz nosič kol (jedná se o Ateru z konfigurátoru)+ sadu zimních kol 18" (Dezenty TA dark s TPMS ventilky a Continentaly TS850 = 35000,-). Čekal jsem 5 týdnů. Výroba je květen 2020. Kupoval jsem v PEMM Brno Bohunice, což mohu doporučit. Chci se s vámi podělit o zkušenosti a postřehy.
- Montáž tažného a doplňků provedli hezky, nejde skoro ani poznat, že se tam dá připojit tažné. Jen tam trčí takové malé oko 1x2cm. Nárazník vyřízli minimálně a téměř neviditelně. Cca 1cm pásek mezi žebry difuzoru. Na přání mi vypojili modul falešného zvuku motoru pod oknem, což chválím. Na předváděčce mi to po zapnutí Sportu vadilo a ženě též. Teď je to kultivovanější - příjemnější.
prvně gratulace k autu! vybral jsi pěkný kola
tažný jsem řešil přes origo servis, železo svc group a elektrika origo, nebylo potřeba cokoli řezat a na autě tažný není nikde poznat, dokud nevyklopím elektriku. A čím víc tu čtu o vypnutí falešného zvuku, tím větší chuť mám zajít do garáže a taky ho utnout
RomanS píše:- Velké zklamání byla absence adaptivního tempomatu a nečekal jsem to, protože to na každém videu od novinářů bylo. Na druhou stranu mřížka chladiče je bez radaru hezčí.
AT mě mrzí do dneška. Na druhou stranu panorama byla důdod, proč jsem se o Proceed začal vůbec zajímat (v kategorii aut +- 150 kw), plus potkat králíka S a nebo BEZ AT je velký (finanční) rozdíl - který by teda nebolel mě, ale pojišťovnu.
RomanS píše:- Trochu mně štve, že nejde deaktivovat systém udržení jízdního pruhu jako trvale vypnutý po nastartování. Na okreskách mi to vadí, na dálnici je to použitelné a vhodnější. Budu si muset udělat nějaké moduly na vypnutí pod tlačítkovou lištu společně i se start stopem.
Souhlas, k tomu bych dodal nutnou deaktivaci start/stop a naopak nutnost aktivace Autohold. Pokud to nějakým čudlíkem vyřešíš, určitě nafoť montáž, díky
RomanS píše:- ...Z přihrádek v kufru jsem byl skeptický, ale nakonec se mi to líbí. Navíc je dno výše a vyhovuje mi to tak.
Přihrádky v kufru jsou další věcí, kterou si mě Proceed získal a která nakonec rozhodla o koupi. Vždy jsem měl v autě nějakou tašku/krabici s pár volovinama, kterou jsem musel nějak ukotvit v kufru. Tady mám ty věci pod kufrem a tím prázdný kufr vlastně - super!
RomanS píše:- ...chválím prostřední LCD a také možnost přehrávat např. dětem pohádku přes celou obrazovku. Celkově se mi multimediální centrum fakt líbí...
Tohle jsem popravdě ještě nezkoušel, jak přehráváš multimédia?
RomanS píše:- Chybí mi přihrádka na reflexní vestu pod sedadlem (detail, ale je to fakt fajn ji mít vždy po ruce a ne v kufru pod podlahou. Tohle má Škoda dobré).
Reflexní vestu u řidiče mám nalevo na podlaze mezi dveřmi a sedačkou, je tam takové vybrání, kam pěkně srovnaná sedne. stejně tak (zrcadlově) i u spolujezdce. Vzadu mám vesty v kapsách dveří.
RomanS píše:- Nalepený hmyz se hůře čistí z falešných nasávání na brzdy, je to tak trochu daň za parádu.
Auto myju nejméně každé tankování, někdy i víc (nejen ty jsi detailista), hmyz jde dolů věsměs v pohodě. Ale občas za těch 4xx km je to tak velký hřbitov, že to nejdřív zcákám přípravkem (auto finesse citrus je super) a za chvíli to jde dolů jako po másle. A jak píšeš "falešný nasávání" - ono tam trochu vzduchu na kolo jde, takže slovo falešný je skoro moc silný, spíš to vystihuje "nefunkční"
RomanS píše:- Malý výhled zpět mi třeba nevadí, byl jsem zvyklý z Astry H OPC, kde bylo okno ještě menší. Co mi naopak vadí a zvykám si pomalu jsou drátky v čelním okně. A mimochodem pěkně tlumí signál na dálkové k vratům (auto je skoro faradayova klec). Musím dát ovladač k bočnímu oknu.
Astru jsem neměl, ale s malým výhledem dozadu jsem auto koupil, takže ho (už) neřeším, boční zpětná zrcátka vidí dozadu dostatečně. S drátky vepředu nenám problém, naopak jsem na ně zvyklý již z dob Mondea Mk.2 a jsem za ně rád.
RomanS píše:- Byl jsem zvyklý i na adaptivní podvozek a světla, což je zde velká škoda. Ještě jsem nepřišel na to, proč zde nemusí být ostřiky světlometů, když xenony to musí mít už hodně dlouho.
Adaptivní podvozek a natáčecí světla (ještě lépe LED MATRIX) - to vše by bylo super, no což už... Každopádně ostřikovače xenonů vycházejí z legislativy a LED tam psaný nejsou - takhle jsem to slyšel, paragrafy jsem nikdy nehledal.
RomanS píše:- IsoFix na sedačkách je poměrně vysoko a když tam připnu sedačku Cybex Pallas M Fix, tak nesedí hezky jako u Škody po celé ploše, ale jen na přední hraně a zmíněném IsoFixu. Snad se hrana sedačky nevymačká do sedáku.
Sedačku (stejnou) tam mám přes 15tis km, ale teď jí mám ma víkend vyndanou - sedák i opěrák je v pohodě, jediná omáčklina je na opěrce hlavy - uvidím jak bude vypadat za pár dní, až tam půjde sedačka zpět.
RomanS píše:- Moc nechápu tlačítka na klikách dveří, měl jsem to na Astře z roku 2004 kapacitně. Mám trochu obavy ze zatíkání vody k tlačítkům. Osvětlení klik je dobré, mohlo by být i na zadních dveřích. Nechal sem si dát i osvětlení na spodní hranu dveří (prosté bílé bez loga) a též i na nohy (také bílé). Nechápu, proč nenabízí i osvětlení zadní řady sedadel. Třeba takové nejlevnější Picanto tu možnost má.
Celkově tento "keyless" systém je zvláštní, na Laguně III (přes 10 let starý auto) jsem měl klíče v kapse a fakt tam byly tak dlouho, než šly kalhoty do pračky. Odemknutí i zamknutí auta automaticky bez jakýhokoli klikání kamkoli, nastartování tlačítkem... O osvětlení do dveří si stále nejsem jistý, jestli jej potřebuji, ale na zadních sedačkách si myslím, že by spodní světla byla zbytečná - díky panoramě je vzadu na každé straně stropu světlo, které svítí pěkně a vlastěně téměř až pod sedačku (už jsem večer jen za světla auta hledal pod sedačkama hračky a je tam vidět docela slušně).
RomanS píše:- Automatická převodovka při klidu na rovince točí celkem málo, obecně nejsem zastánce benzínu pod 2000 otáček. Tady to točí někdy 1500 jak diesel. Při malém šlápnutí na plyn ale přeřadí na nižší. U Sportu se to nestává. Zkoušel jsem použít pádla při automatickém režimu při předjíždění (byl to ten případ při 1500 otáčkách) a převodovka mi vyhověla a nechala zařazený stupeň a v celkem širokém spektru, pak si přeřadila sama na vyšší převod. Je to můj první automat, za mě je to dobré. Jen si pomalu zvykám, že když dobržďuji, tak to vždycky trochu cukne, jak se přetahuje motor a brzda. U manuálu se sešlápnutou spojkou, nebo neutrálem se dá zabrzdit úplně krásně bez cuknutí do plynulého zastavení.
V zimě po městě jsem jezdil hlavně na sport, aby měl motor lepší otáčky (celkově po městě nechávám často auto na "plný" automat), jinak mimo město jezdím hlavně s pákou v levo a řadím si sám (pak neřeším, že při tempomatu na 100 do mírného kopce auto začne divoce podřazovat - to mě vždy točí), tím si i před městem podřazuji tak, abych na značce měl kolem 55. A že to podřazuje pomalu (automatický a dloouhý meziplyn) je bohužel fatk, celkově na nejpružnější zrychlení se dostanu ve sportu na plnou automatiku, pak tam ze zařazený 7 ve stovce na plně sešlápnutý plyn skočí klidně trojka, ale okamžitě. Když bych chtěl takhle podřazovat sám (páka v levo), tak než se dostanu na čtyřku, uběhne snad týden
.
RomanS píše:- Mám gumové koberce "do každého počasí" a čistí se fakt hezky. Oproti kobercům z Octavie se dají vyčistit hezky. U Škody nešly moc dobře vyčistit, zůstavaly tam po uschnutí světlé fleky.
Já jsem zastáncem koberečků po celém autě (líbí se mi víc) a čistí se až překvapivě dobře. Mým dobrým kamarádem je košťátko na sníh
, které z koberečku smete největší nečistoty a vysavač doladí zbytek. Ale když jsem psal že auto myju často, koberečky dělám častěji
, takže taky proto se možná čistí v pohodě.
RomanS píše:- Jak je to tady s alarmem? Je tady, nebo není? Jak poznám aktivaci? Ani jsem nikde neviděl senzory v interiéru.
mě to bliká na přístrojovce uprostřed směrem ven z auta.
RomanS píše:- Auto má hezký zvuk, vypadá rychleji, než doopravdy je. Osobně se mi vzhled velmi líbí a nikdy bych neřekl, že si pořídím KIA.
- Hluk od pneumatik nepozoruji. Vlivem sport výfuku není v kabině úplné ticho. Ale to už je jasné od koncepce auta.
- Jako plus hodnotím absenci SOS zařízení (nebo jsem ho nenašel?)
- Kolejnice v kufru nemáme, ale na druhou stranu tam máme vanu a kolejnice bych nevyužil.
- Páte dveře u každého Proceedu nelícují s hranou karoserie. Proč?
- Ať nejsem jen u kritiky detailů, na plno místech jde vidět, že to chtěli dotáhnout do detailu viz. různé vizuální detaily karoserie.
- Černý design polstrování je hezký, netradiční. Černé plasty interiéru jsou vizuálně hezké, auto vypadá s nimi o třídu výše. Nevýhoda je, že tam jde vidět více prach a otisky. Moc nejsem zastáncem natočení středového panelu k řidiči, ale tady je to celkem přijatelné.
- Páčky u volantu jdou více z tuha, než jsem zvyklý z ostatních aut. Tempomat je zvláštně umístěný na volantu a musím si zvykat. (Mimochodem, četl jsem zde pobreky na vypnutí tempomatu při zmáčknutí spojky a mně to tak vyhovuje. Štvalo mně u Škody, že jsem podřadil u dojíždění třeba k semaforu a autem to škublo, protože se tempomat nevypnul. Ale já mám teď automat, tak se mě to netýká).
- Jedna velká výhoda pro mě a to jsou zrcátka s mrtvým úhlem. Kdo to dnes ještě má.
- Roletka v kufru je taková dle mě mírně odfláknutá. Ne samotná roletka, ale systém aretace.
- Zadní sedadla jsou rozdělena na 3 díly, to chválím.
- Couvací kamera by snesla větší rozlišení.
- Klacek na podpěru kapoty je mínus, plynové vzpěry měly auta 20 let zpátky jako standard. Nechápu.
S autem jsem v celku nad míru spokojený, snad ta spokojenost vydrží dále.
Pod tohle se můžu podepsat, moc pěkné shrnutí
RomanS píše:- Spotřeba po šetrném nájezdu 300km je kolem 10l/100km, což je bída, ale snad to sedne. A to jsem tankoval dle testů nejkvalitnější palivo v ČR Vervu 100. Moje stará Astra 2.0T měla při sportovnější jízdě 8.1l/100km též s Vervou 100.
Sanchez píše:...Spotreba si sadne, aspon dufam, ale je tu par expertov, co nemaju spravne navyky uspornejsej jazdy.
já jsem jeden z těch špatných návyků - píšu to poněkolikáté, prostě auto se 150kw nemám jen na jízdu po okresce ve stylu "mám vzadu plato vajec a na hlavě klobouk"
, ale taky se s tím občas pár kilometrů svezu - podotýkám občas, jen díky tomu mám průměr kolem 9, jezdit s tím jen na zábavu tak mám tak 13 - 15... a navíc s autem najezdím tak dobré půl nádrže jen po městě, a to dělá taky hodně (ve městě beru průměr kolem 10 jako standart a to ve městě jezdím předpisově, často i míň, než je limit)