Zdravím všetkých,
Tak už mám aj ja za sebou 1servisnú prehliadku po 30t. km alebo 2rokoch...
Bol som v servise v ZA v NOVÝ TOPCAR, auto som tam aj kupoval, po roku som tam menil olej a pár krát prezul gumy...
Objednaný som bol na 13:00, ale trochu som nestíhal (bol som si vyzdvihnúť vaničku do kufra v jednej predajni), tak som parkoval pred servisom 13:02. Nabehol som do servisu, keďže som menil v priebehu roka bydlisko aj EČ auta, chvíľku to trvalo kým sa zaktualizovali údaje, asi 10min a zapísalo sa že peľový filter nemeniť + kontrola karosérie + nefunkčná 12V zásuvka. Predbežná cena cca 165EUR mínus kabínový filter. Prehliadka cca 2hod. Potom som chvíľu počkal na technika, ktorý preberal auto, ukázal som mu 2 ťukance na „A“ stĺpiku, že keby mi ich zakvapli, technik sa ma opýtal či viem ešte o nejakých, nevedel som tak vravím že asi nie... Ešte som vyškrtol z papierov, že nechcem vrátiť filtre a pripomenul že kabínový nemeniť
Technik sa spýtal či viem aký je čas prehliadky, hovorím že asi 2hod. Zatváril sa neisto a že „možno trochu viac, chlapci tam majú ešte niečo rozrobené“. Vravím OK, budem vedľa na salóne... Podal som mu kľúče a hurá na salón, po ceste som si ešte vybavil telefonát. Chvíľku som chodil pomedzi autá (cca 5 - 10min), a už bolo 13:30 a šiel som sa previezť s CEED 1,0T-GDI
.
Prehliadka trvala do cca 15:30, to už ma trošku tlačil čas – o 16tej som mal byť v PB. Pri odovzdávaní faktúry si technik všimol, že mi tam zarátali aj voňavý stromček, tak sa menila faktúra.. Prezrel som si servisnú knižku a zabudli mi tam zaznačiť kontrolu karosérie, žiaden problém, zaznačili na mieste. Keď som kukol do faktúry, že 3,5L oleja, hovorím mu že podľa manuálu tam ide 3,3L a asi všetok aj tak nevytečie a nerád by som bol aby sa tam dávalo viac... Povedal mi, že dávajú 3,5 a v manuáli je chyba a je po hornú rysku, čo sme skontrolovali a aj bolo.. 2ťukančeky na „A“ stĺpiku mi zakvapli, a zásuvku opravili – vymenili poistku... Na faktúre 164,82Eur. Z toho výmena poistky 1,66Eura
. Vravím OK, platím kartou... Zaplatil som, lístok z terminálu mi pripli k faktúre a išiel som prebrať auto...
Technik aj pani čo ma prijímala boli milí, všetko OK. V cene sa trafili, aj keď v odhadovanej bol naviac filter za cca 25EUR
...
Prišiel som domov a detailnejšie pozrel do faktúry:
- Olej 3,5L stál 51EUR, v pohode, ale rok predtým stál tiež 51EUR aj s 10% zľavou... Žeby zlacneli olej o presne 10%???
Faktúra 2014:
- Servisná prehliadka 2,4hod x 25EUR – 2,4 =2hod + 24minut... Aký čas tam počítali ?? Asi je na to norma? Pozerám aký bol čas na účtenke z pokladne 15:44, hovorím si fúúú to som kedy odtiaľ šiel? Kukol som na lístok z terminálu, ktorý sa tlačil po platbe kartou, čas 15:34, ten je už reálnejší... Ale ten čas 2,4hod dobre prehnali...
Porovnal som aj filter oleja teraz cena: 4,24EURA, v 2014 s 10% zľavou 6,02EUR ...
:/
Ok, faktúru som odložil...
V sobotu som šiel prezuť auto, umyť zvonku a navoskovať. Pri umývaní som našiel niečo mazľavé v rohu na prahu dverí spolujazdca, potom aj pod zadnými dverami a dverami vodiča.. Keď som pozrel miesta, kde to bolo, zistil som, že mi asi niečim prestrekli pánty – všetky dvere, kufor aj kapota... Mohli si to po sebe aspoň utrieť!
Auto nebolo špinavé, bolo umyté asi 8dní pred servisom, ale pri umývaní som našiel, najmä na kapote a hrane kapoty, ďalšie drobné ťukance, nič strašné, ale prečo je na faktúre prehliadka karosérie za 5EUR – bola mimo toho času 2,4hod??? a ako ju robili ? Neviem...
Takže prehliadka za mnou, cena 164,84 EUR bez výmeny kabínového filtra, odchádzal som celkom spokojný, ale takto s odstupom času ... Asi sa o rok poobzerám po inom servise... Mám z toho akési zmiešané pocity...
Inak auto v poriadku, jazdí pekne