saxon píše:celá táto debata vznikla na základe toho, že po sedeni v riu a v ceede sa mi zdal pozdlžny priestor rovnaký, respektíve vačší v riu, čo môže skreslovať napríklad tvar a velkosť sedačiek.....
rio
podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1200
podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 785
ceed
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 850
keď to zrachujem -
RIO 950 + 785 ----1735mm
CEED 880 + 850 ----1730mm
vychádza to naozaj cca rovnako......vačší rázvor ešte neznamená, že je v aute viac pozdlžneho miesta
Z praktického i třídního
hlediska jsou ta auta jiná... Pokud se ale zaměřuješ na tento jeden parametr, tak to nevím. Podélný prostor pro nohy jsem neporovnával ani neměřil... Ale porovnával jsem Ceeda s vozy jiných značek a vím, že udávanými rozměry se pro praktické využití moc řídit nedá... Než to brát takto z tabulek, nastavil bych si sedačku u řidiče podle svého, jak mi to vyhovuje pro řízení. Pak bych si sedl dozadu a i bez měření se dá posoudit vzdálenost kolen od předního opěradla... Nebo můžeš mezeru koleno-sedačka změřit - nic jiného bych já v tomto případě neměřil, protože záleží i jak do té zadní sedačky zapadneš a v jakém úhlu máš kolena atd. Ono s tímto může automobilka trochu "kouzlit" (vyšší/nižší sedačka atd.), takže kromě místa pro nohy bych se zaměřil i na to, jak pohodlně se v té sedačce taky sedí... Nevím, jaký je v tomto rozdíl Ceed vs. Rio ani to nechci hádat, jen říkám, co je podle mne nejlepší udělat pro posouzení, pokud tě tohle zajímá... Budu se opakovat, ale nejlepší je si do toho vlézt, o víkendu se s rodinou povozit a posoudit sám... vyhovuje mi to, nevyhovuje? Nikdo jiný nemůže vědět, jestli je pro vás lepší Rio nebo ne... Každý má jiné požadavky a vyhovuje mu něco jiného. Máme z čeho vybírat a to je dobře.
P.S. Jen tak na okraj... Pokud by ti šlo hlavně o podélný prostor pro nohy vzadu, tak v praxi je naprosto markantně viditelný rozdíl a konkurenci v tom poráží Škodovka. Nevím, jak teď Skala, ale Rapid v tomto Ceed (i ostatní konkurenty jiných značek) naprosto deklasoval (o to víc ale zase ztrácel na šířce...) O Octavii pak ani nemluvím. Posuzoval jsem to při výběru auta právě jak píšu, tj že jsem si nastavil podle sebe přední sedačku. Pak už ale v tom Rapidu
ani nemělo moc smysl sedat si dozadu, protože místo pro nohy vzadu bylo nesrovnatelně větší o tolik, že by to viděl i slepec...