Graf průběhu výkonnostních křivek

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 20:53

Petre ja to cetl. Je to proste o nazorech, o stylu jizdy apod. Mozna az motor zabehnu, tak zacnu na otackach setrit. Zatim mam najetych 850 km a nechci hned z kraje motor zabehnout lenive, ale pekne mu prohnat perka. Az budu mit alespon 1000 km, budu jeste par dni jezdit na jeste vyssi otacky, abych zjistil, kam se dokaze dostat. Pak mozna zacnu uvazovat o "uspornejsi" jizde, cili okolo 3000 otacek (tim myslim rozumne usporna, ne prehnane), ale rozhodne nemam v umyslu trapit motor na 2500 otackach a min. Opravdu nejsem zastance nazoru, ze cim mensi otacky, tim lip, resp. tim vic usetrim. Kdyz budu mit zdechly motor, budu mit par mesicu nove auto s jizdnimi vlastnostmi na ho*no, sice pojede za min, ale bude zdechle. To nemam zapotrebi, na to jsem mel pred Riem Feldu, kterou jsem dusil na 2000-2500 otackach. Rio je sice pri vyssich otackach hlucnejsi, ale oproti Felde je porad pomerne tiche.
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod B.J. » 09.07.2010 23:37

Nedá mi to se taky nepřipojit s názorem. Osobně jsem se svou 1.4 taky snažil při záběhu do as 1000-1500 držet kolem 3000, důležité je hlavně včas a často řadit různé stupně. Jinak dnes již jezdím jako s každým jiným benzínem při klidné jízdě po rovince asi 2000. Vyšší stupeň řadím kolem 3000. Myslím, že 2000 je ideál pokud není třeba výkon, ale jen udržovat tempo v obci. Upřimně se po všech přečtených diskuzích myslím, že motor zlenivět nemůže a toto je jen výmysl a fáma, která vzniká hlavně tím, že pokud někdo jezdí kolem 2000 a níž tak je odezva na plyn prostě mhohem pomalejší než s vytočeným motorem, takže si na to člověk tak nějak zvykne a zdá se mu to lenivější. Už jsem viděl i názory, že si řidicí jednotka ukládá styl jízdy atd., ale toto mi ještě nikdo nikdy nepotvrdil a moc k tomu ani nevidím rozumný důvod. Navíc to že náše motory zvládájí díky CVVT snadno vysoké otáčky ještě neznamená, že je potřebují, je to jen technická vychytávka, jak z nich vydojit výkon, když je potřeba. Prostě abych to nějak uzavřel, tak podle mně je držení otáček na rovince ve městě nad 3000 zbytečné plýtvání výkonu a potažmo paliva. Samozřejmě si i já rád užiju sportovnější jízdu s vytočeným motorem a to místy i do omezovače, proč jsem si taky kupoval pro_ceeda, že :thu:
B.J. Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5  
Registrován: 31.05.2009
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2009)
8000 km @ 7.5 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod Marek_Km » 10.07.2010 06:09

Musím se připojit - jezdím podobně, jako B.J. Zhruba 2/3 celkového nájezdu najedu sám kratšími cestami do práce a to mám celkovou spotřebu za těch 36000 km 6,7 l/100 km (počítanou podle stvrzenek). Pohybuju se spíš v nižích otáčkách - ve městě (pokud vidím, že nic nehrozí a udržím si v klidu rychlost) jezdím na 4 něco kolem 53kmh (pod 2000 ot/min nechodím). To s tím, že 16 ventily mají rády vyšší otáčky jsem tu plácl kdysi já, ale to neznamená, že se musí imrvére točit. Nemyslím si, že bych těmito otáčkami motoru škodil. Samozřejmě musí jít motor lehce. Pokud pojedu naložený a do kopce, tak je to v těchto otáčkách trápení, to je bez debat. Jinak delší trasy jezdím svižněji a taky musím dodat, že se mi párkrát podařilo dostat ke slovu omezovač. Takže tak. Každý, ať si jezdí jak chce. Hezký víkend. Bacha na nachlazení z klimy, má být pěkně vedro. :) A sorry za OT. ;)
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod PetrLa » 10.07.2010 08:35

B.J. píše:Nedá mi to se taky nepřipojit s názorem. Osobně jsem se svou 1.4 taky snažil při záběhu do as 1000-1500 držet kolem 3000, důležité je hlavně včas a často řadit různé stupně. Jinak dnes již jezdím jako s každým jiným benzínem při klidné jízdě po rovince asi 2000. Vyšší stupeň řadím kolem 3000. Myslím, že 2000 je ideál pokud není třeba výkon, ale jen udržovat tempo v obci. Upřimně se po všech přečtených diskuzích myslím, že motor zlenivět nemůže a toto je jen výmysl a fáma, která vzniká hlavně tím, že pokud někdo jezdí kolem 2000 a níž tak je odezva na plyn prostě mhohem pomalejší než s vytočeným motorem, takže si na to člověk tak nějak zvykne a zdá se mu to lenivější. Už jsem viděl i názory, že si řidicí jednotka ukládá styl jízdy atd., ale toto mi ještě nikdo nikdy nepotvrdil a moc k tomu ani nevidím rozumný důvod. Navíc to že náše motory zvládájí díky CVVT snadno vysoké otáčky ještě neznamená, že je potřebují, je to jen technická vychytávka, jak z nich vydojit výkon, když je potřeba. Prostě abych to nějak uzavřel, tak podle mně je držení otáček na rovince ve městě nad 3000 zbytečné plýtvání výkonu a potažmo paliva. Samozřejmě si i já rád užiju sportovnější jízdu s vytočeným motorem a to místy i do omezovače, proč jsem si taky kupoval pro_ceeda, že :thu:


moje řeč....a co se týče toho učení se ze stylu jízdy, tak si myslím to samé....to by tam musel být o hodně výkonnější kompjůter než nějaké PLCčko.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 10.07.2010 10:16

Kdyz si to tu tak procitam, nechteli jste kluci puvodne diesel? :)
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod titanus » 10.07.2010 11:16

no myslim ze kazdy kto chcel diesel si diesel kupil a kto chcel benzin ma benzin..tiez mam benzin a tiez som toho nazoru ze drzat to neustale nad 3000ot je jednak zbytocne a jednak neekonomicke...drzat motor pocas jazdy neustale v maximalnom vykone nevidim ako stastne riesenie hlavne nie pri dlhodobom pouzivani :no: plynula jazda po rovinke je absolutne bezproblemova aj pri 2000ot staci si vypnut audio a pucuvat...takmer kazdy okamzite rozozna podla zvuku motoru kedy treba podradit a aj kedy treba preradit vyssie...a mne moj motor hovori jasne ze nad 3000otacok mozes hocikedy ist ale dlhsiu dobu ma tam preboha nedrz ak mame byt kamarati co najdlhsie :D to iste plati aj pri tych otacka okolo 2000 staci mierne stupanie a hned pocujem a citim ze treba ist o stupen nizsie ;) je to vsetko o cite a porozumeni...ako stale vrdim zajizdet auto trva cca 8000km no zajizdet sofera na novom aute trva daleko dlhsie ;)


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 10.07.2010 13:41

No ja mam ted najeto neco pres 1000 km, otacky teda drzim mezi 2500-3000 a kdyz radim nahoru, casto tocim az na 3500, vyjimecne na 4000. 2000 mi pripada fakt moc malo :|
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod hermenet » 10.07.2010 14:26

@titanus:
Já občas udržuju i cca 1500 ot., při stabilní jízdě po opravdové rovince, nebo z mírného kopečka, ale nepovažuju to už dnes za optimální. Něco jiného je při jízdě v koloně, kdy dám raději 2ku od cca 1200 ot. než držet jedničku při nevímkolika. Vždyť na blátě, nebo sněhu se dá na dvojku i rozjíždět, tak jsou snad při dvojce síly působící na kliku ještě dostatečně utlumené převodem...
Jinak si myslím, že při kvalitním oleji na 5ku vysoké otáčky nevadí. Nemluvím o setrvalé jízdě na hranici omezovače (výrobce asi věděl, proč tam omezovač dává), ale jet třeba 200 km se 160-170 km/h na tachometru :shock: (mluvím o ceedu, který má max. kolem 195 tachometrových) se projeví na spotřebě, ale ne na nějakém opotřebení. Jsou při tom sice trochu větší setrvačné síly, ale podle mne je na to 1,4 CVVT dobře stavěná :thu: . Mnohem horší důsledky bude mít popojíždění po velkoměstě: nápory na spojku a na kliku při pomalých rozjezdech, časté jízdy na jedničku a dvojku... :thd:
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod titanus » 10.07.2010 14:31

co sa opotrebovania tyka tak som hlavne myslel prevodove stupne 3 a 4 drzane v otackach okolo 3500...ist povedzme medzi mestami 90km za hod na 4 nonstop je pre mna zla volba...ono 200km sa ti na opotrebeni neprejavi ale jazdit takto 70.000 km uz je trochu ine ;) samozrejme teoretizujem a pozivam svoj sedliacky rozum nic viac nic menej :D ja mam svoju optimalnu volbu otacok na kazdy prevodovy stupe a hotovo, smitec vy si jazdite vzhladom k otackam a prevodovym stupnom ako chcete :tongue: :D


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod PetrLa » 10.07.2010 14:34

mouzi píše:Kdyz si to tu tak procitam, nechteli jste kluci puvodne diesel? :)


mám diesel....ale máme doma i benzína a nenajezdil jsem v tom zrovna málo kilometrů.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod msot » 15.02.2011 22:07

B.J. píše:Nedá mi to se taky nepřipojit s názorem. Osobně jsem se svou 1.4 taky snažil při záběhu do as 1000-1500 držet kolem 3000, důležité je hlavně včas a často řadit různé stupně. Jinak dnes již jezdím jako s každým jiným benzínem při klidné jízdě po rovince asi 2000. Vyšší stupeň řadím kolem 3000. Myslím, že 2000 je ideál pokud není třeba výkon, ale jen udržovat tempo v obci. Upřimně se po všech přečtených diskuzích myslím, že motor zlenivět nemůže a toto je jen výmysl a fáma, která vzniká hlavně tím, že pokud někdo jezdí kolem 2000 a níž tak je odezva na plyn prostě mhohem pomalejší než s vytočeným motorem, takže si na to člověk tak nějak zvykne a zdá se mu to lenivější. Už jsem viděl i názory, že si řidicí jednotka ukládá styl jízdy atd., ale toto mi ještě nikdo nikdy nepotvrdil a moc k tomu ani nevidím rozumný důvod. Navíc to že náše motory zvládájí díky CVVT snadno vysoké otáčky ještě neznamená, že je potřebují, je to jen technická vychytávka, jak z nich vydojit výkon, když je potřeba. Prostě abych to nějak uzavřel, tak podle mně je držení otáček na rovince ve městě nad 3000 zbytečné plýtvání výkonu a potažmo paliva. Samozřejmě si i já rád užiju sportovnější jízdu s vytočeným motorem a to místy i do omezovače, proč jsem si taky kupoval pro_ceeda, že :thu:


CPU se skutečně učí - diagnostika BOSCH tomu říká "paměť adaptivních hodnot". Tahle paměť řídí parametry motoru (především předstih a množství odávaného paliva) od okamžiku změny polohy plynového pedálu do vyhodnocení reakce lambda sondy. Tato data se stále opakovaně přepisují a při diagnostice je lze vymazat zpět na tovární nastavení. K výmazu stačí i odpojení baterie na nějakou dobu - podle konstrukce řídící jednotky.
msot Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 27.08.2010
Bydliště: Plasy  Czech Republic (cz)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod moudy » 13.11.2011 14:56

mám rio - benzin a jezdim 50 na 2500 otacek kdyz radim ve meste 4ku tak jdu na nakych 1800 otecek na tech 50-55 a to mi prijde hrozne malo... jsem student a jezdim na spotrebu ... co si o tom myslite? děkuji
moudy Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 13.11.2011
Bydliště: české budějoivce  Czech Republic (cz)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod safi » 13.11.2011 17:26

No , hlavne počúvaj motor, či neprotestuje , neklepe..... tieto otáčky možno len na udržanie rýchlosti auta so samotným vodičom. akonáhle treba pridať, ideš do kopca alebo je v aute viac ľudí , išiel by som o kvalt nižšie. 1800 je tak pre nafťák.
A pokiaľ je to auto nové , t.j. najazdené menej ako 20tis. km - tak by som takto nejazdil.
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW Obrázek
Uživatelský avatar
safi Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 649  Témata: 13
Registrován: 16.05.2010
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (3) Nejvzdálenější účastník srazu (1) Organizátor srazu (1)

Kia Soul (2009)
63600 km @ 6.05 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod moudy » 16.11.2011 18:31

Děkuju mam najeto 11 000km, no a prave mi přijde ze to hrozne zere mel jsem raficku pod pulku a po meste najezdim 130km ... vic ani prd... tak nevim jak už jezdit ... děkuju za odpoved :cry:
moudy Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 13.11.2011
Bydliště: české budějoivce  Czech Republic (cz)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod safi » 16.11.2011 18:41

S 11tis. by som nejazdil pod 2000 a hlavne od zaciatku menil rezimy, striedal lenivu jazdu so silnejsou akceleraciou, nech motor vie , co ho caka :D . Tieto pokusy s 1800ot. odporucam az po 20tis, u nafty po 30tis.
Aj ked su vraj motory zabehane z vyroby , jedna sa o zakladny zabeh , par hodin , takze kupujes surove auto a ty ho musis zabehat.
btw to , ze ti ukazuje pol nadrze, tomu never. mne na soule od plnej nadrze - kedy je rucicka pribita hore , prejdem skoro 200km , kym sa odlepi, ked ukazuje 0,5 nadrze, mam uz najazdenych 500km , a od pol do kontrolky rezervy max. 200km... takze nieviem ako ukazuje tvoje auto, to zistis , az raz nalejes full. Skus sa pozriet , kolko zeru auta rovnake ako tvoje. www.spritmonitor .de
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW Obrázek
Uživatelský avatar
safi Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 649  Témata: 13
Registrován: 16.05.2010
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (3) Nejvzdálenější účastník srazu (1) Organizátor srazu (1)

Kia Soul (2009)
63600 km @ 6.05 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé