B.J. píše:Nedá mi to se taky nepřipojit s názorem. Osobně jsem se svou 1.4 taky snažil při záběhu do as 1000-1500 držet kolem 3000, důležité je hlavně včas a často řadit různé stupně. Jinak dnes již jezdím jako s každým jiným benzínem při klidné jízdě po rovince asi 2000. Vyšší stupeň řadím kolem 3000. Myslím, že 2000 je ideál pokud není třeba výkon, ale jen udržovat tempo v obci. Upřimně se po všech přečtených diskuzích myslím, že motor zlenivět nemůže a toto je jen výmysl a fáma, která vzniká hlavně tím, že pokud někdo jezdí kolem 2000 a níž tak je odezva na plyn prostě mhohem pomalejší než s vytočeným motorem, takže si na to člověk tak nějak zvykne a zdá se mu to lenivější. Už jsem viděl i názory, že si řidicí jednotka ukládá styl jízdy atd., ale toto mi ještě nikdo nikdy nepotvrdil a moc k tomu ani nevidím rozumný důvod. Navíc to že náše motory zvládájí díky CVVT snadno vysoké otáčky ještě neznamená, že je potřebují, je to jen technická vychytávka, jak z nich vydojit výkon, když je potřeba. Prostě abych to nějak uzavřel, tak podle mně je držení otáček na rovince ve městě nad 3000 zbytečné plýtvání výkonu a potažmo paliva. Samozřejmě si i já rád užiju sportovnější jízdu s vytočeným motorem a to místy i do omezovače, proč jsem si taky kupoval pro_ceeda, že
mouzi píše:Kdyz si to tu tak procitam, nechteli jste kluci puvodne diesel?
B.J. píše:Nedá mi to se taky nepřipojit s názorem. Osobně jsem se svou 1.4 taky snažil při záběhu do as 1000-1500 držet kolem 3000, důležité je hlavně včas a často řadit různé stupně. Jinak dnes již jezdím jako s každým jiným benzínem při klidné jízdě po rovince asi 2000. Vyšší stupeň řadím kolem 3000. Myslím, že 2000 je ideál pokud není třeba výkon, ale jen udržovat tempo v obci. Upřimně se po všech přečtených diskuzích myslím, že motor zlenivět nemůže a toto je jen výmysl a fáma, která vzniká hlavně tím, že pokud někdo jezdí kolem 2000 a níž tak je odezva na plyn prostě mhohem pomalejší než s vytočeným motorem, takže si na to člověk tak nějak zvykne a zdá se mu to lenivější. Už jsem viděl i názory, že si řidicí jednotka ukládá styl jízdy atd., ale toto mi ještě nikdo nikdy nepotvrdil a moc k tomu ani nevidím rozumný důvod. Navíc to že náše motory zvládájí díky CVVT snadno vysoké otáčky ještě neznamená, že je potřebují, je to jen technická vychytávka, jak z nich vydojit výkon, když je potřeba. Prostě abych to nějak uzavřel, tak podle mně je držení otáček na rovince ve městě nad 3000 zbytečné plýtvání výkonu a potažmo paliva. Samozřejmě si i já rád užiju sportovnější jízdu s vytočeným motorem a to místy i do omezovače, proč jsem si taky kupoval pro_ceeda, že
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé