KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod buko1 » 11.03.2018 16:06

Kúp to, urob SERIÓZNY test a potom argumentuj aké je to skvelé. Ale z fyzikálneho hľadiska (energia) ide o nezmysel (aspoň podľa toho, čo si z fyziky pamätám). Roztočenie vrtuľky najskôr odoberie energiu vzduchu v potrubí (vzduch smerujúci do valcov spomalí), aby ju potom, keď sa nasávanie zatvára vrátilo tomu vzduchu naspäť (takže trochu ten vzduch urýchli). Vrtuľka nie je moc hmotná, takže veľa tej energie nedokáže absorbovať, takže rovnako rýchlo ako sa roztočí, tak sa aj zastaví, nehovoriac o tom, že časť energie sa nenávratne stratí pri jej premene na teplo v ložisku vrtuľky - teda vo výsledku mi to vychádza tak, že turbonátor bude v dlhodobom horizonte výkon skôr znižovať ako zvyšovať (v opačnom prípade by sme tu mali Perpetum mobile nie?).
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 11.03.2018 21:17

rudolf.tomka píše:pri oprave šktriacej klapky som bol prekvapený :shock:, aká je sila nasávania , ja by som to tam vobec nedával :no:


Toto je prave problem benzinovych motorov bez turba, ze pri nizkych otackach nasavaju malo vzduchu a ze sa v podstate "dusia". Tato vec by to prave mohla teoreticky ciastocne odstranit.
Tak automobilky experimentuju aj s preplnovanim bez pouzitia turba, napriklad tak, ze prepoja vyfukove potrubie priamo so sanim tym, ze nechaju chvilu otvorene oba ventily. Vola sa to tusim atkinsonov cyklus, alebo tak nejako. Ale funguje to len do urcitych otacok, lebo potom uz je podtlak prilis silny a taha zmes rovno do vyfuku, cize to ma opacny efekt od urcitych otacok. Ten turbonator prave vyzeral, ze by za nie az tak vela penazi dokazal v urcitych otackach motoru pomoct :kia:
Naposledy upravil lubos550 dne 11.03.2018 21:25, celkově upraveno 1
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 11.03.2018 21:24

Prosím ťa, Ľuboš, už prestaň trepať kraviny!!! :twisted:
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 11.03.2018 21:32

buko1 píše:Kúp to, urob SERIÓZNY test a potom argumentuj aké je to skvelé. Ale z fyzikálneho hľadiska (energia) ide o nezmysel (aspoň podľa toho, čo si z fyziky pamätám). Roztočenie vrtuľky najskôr odoberie energiu vzduchu v potrubí (vzduch smerujúci do valcov spomalí), aby ju potom, keď sa nasávanie zatvára vrátilo tomu vzduchu naspäť (takže trochu ten vzduch urýchli). Vrtuľka nie je moc hmotná, takže veľa tej energie nedokáže absorbovať, takže rovnako rýchlo ako sa roztočí, tak sa aj zastaví, nehovoriac o tom, že časť energie sa nenávratne stratí pri jej premene na teplo v ložisku vrtuľky - teda vo výsledku mi to vychádza tak, že turbonátor bude v dlhodobom horizonte výkon skôr znižovať ako zvyšovať (v opačnom prípade by sme tu mali Perpetum mobile nie?).


Nie, perpetum mobile to nie je. Ta vrtulka uchovava tu energiu hlavne v otackach, nie v hmotnosti. Ak by bola silnejsia, tak by tam vznikalo nieco podobne, ako turboefekt u turba.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Optimmuss » 12.03.2018 07:41

Treba si kúpiť silnejšie auto.. s týmto motorom nečakaj trhanie asfaltu. Je to ideálne auto do mesta načo mu zvyšovať výkon ? Alebo keď blikne zelená myslíš že vystrelíš a sundáš vedľa stojace 2.0 TDI na 100metroch ?
Alebo zo svojich 13,1 sekundy z 0 na 100km/h spravíš 13,05 a pocítiš to ?
Riskovať že sa to tam rozpadne roztrhá a nasaje to motor ? Potom z úpravy za pár eur môže byť OPRAVA za pár stoviek eur.

Na tom motore som jazdil a nie je to až tak lenivé ako by si jeden myslel.

Upustil by som z myšlienky pchať do motora niečo čo tam od výroby nepatrí.
:kia: Rio Platinum 1.0 T-gdi 88kw 2017
:kia: Pro´ceed 1.4cvvt 77kw 2009
Uživatelský avatar
Optimmuss Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 70  
Registrován: 11.12.2017
Bydliště: Poprad  Slovakia (sk)

Kia Rio IV (2017)
11 km @ 4.7 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod melonsvk » 12.03.2018 10:13

To uz si rovno vytiahni vzduchovy filter, myslim ze to prida motoru 4 ci 5 koni.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1294  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Roman-Zilina » 12.03.2018 11:59

ja mam tiez ten motor a nevidim v nom problem. jednoduchy, spolahlivy a usporny motor. svoje si odtiahne aj pri 130tke a pri 90-100tke si v pohode pradie. pri obiehani treba podradit, ale to je udel malych motorcekov.
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod melonsvk » 12.03.2018 12:50

Podradit musi aj moja 100kw bestia :lol: Na sestke mozes obiehat vtedy ked mas 250 koni a viac :blink:
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1294  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Roman-Zilina » 12.03.2018 18:27

to by som tu 6tku najskor musel mat :lol: :lol: :lol:
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Berka » 12.03.2018 18:56

lubos550 píše:Toto je prave problem benzinovych motorov bez turba, ze pri nizkych otackach nasavaju malo vzduchu a ze sa v podstate "dusia". Tato vec by to prave mohla teoreticky ciastocne odstranit...


Pak mám pro tebe tedy špatnou zprávu. Bohužel, u benzínového motoru ti stojí v cestě celkem důležitá věc a tím je škrtící klapka. Takže pokud cokoliv namontuješ mezi ní a filtr, tak ta škrtící klapka zruší všechny snahy o změnu proudění vzduchu. A jelikož je tato klapka 90% času během jízdy stále nějak více či méně přivřená, tak to opět postrádá smysl.
A víc času už tomu výrobku nevěnuji, protože i tak jsem tomu dal víc, než kolik si to zaslouží. :D
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 12.03.2018 21:34

Cenim si kazdy nazor, ktory tu objavi. Nakoniec, keby som si bol funkciou toho zariadenia uplne isty aj u tohoto konkretneho motora, tak by tu tato tema nevznikla. Ale argument so skrtiacou klapkou nie je az taky spravny. Otvorenie skrtiacej klapky je priamoumerne zosliapnutiu plynoveho pedala (kedysi sa dokonca mnozstvom nasavaneho vzduchu priamo regulovalo mnozstvo nasavaneho paliva a klapka bola s pedalom prepojena lankom), teda ak je predpoklad, ze auto potrebuje zrychlit podradovanim, alebo bez neho, tak bude otvorena.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 30.03.2018 18:33

Takze nakoniec som napad s turbonatorom aj po zvazeni niektorych komentov zamietol, kvoli moznosti poskodenia motora nasatim casti tohoto zariadenia. Teoreticky by este pripadala do uvahy moznost montaze do vyfuku, kde by pri prechode z vysokych do nizkych otacok zvysoval "tah". Na to ale tiez asi nebude stavany, kvoli sadziam, popripade prachu, by sa mohol rychlo poskodit. :kia:
Naposledy upravil lubos550 dne 30.03.2018 19:27, celkově upraveno 1
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 30.03.2018 18:39

Obrázek
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod melonsvk » 30.03.2018 19:17

No vyborne, takze namiesto bloku motora budes menit katalyzator. :D Vykasli sa uplne na tuto myslienku a radsej nabuduce kup taky motor, ktory ti bude vyhovovat taky aky je. ;)
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1294  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 30.03.2018 19:40

Tento konkretny motor je prave po mnohych strankach pre mna vyhovujuci. Ako mensi problem som videl v tom, ze bol "slabsi" pri rozbehu v nizkych otackach, Dany problem som uz medzitym riesil inym, menej "invazivnym" sposobom.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé