rudolf.tomka píše:pri oprave šktriacej klapky som bol prekvapený , aká je sila nasávania , ja by som to tam vobec nedával
buko1 píše:Kúp to, urob SERIÓZNY test a potom argumentuj aké je to skvelé. Ale z fyzikálneho hľadiska (energia) ide o nezmysel (aspoň podľa toho, čo si z fyziky pamätám). Roztočenie vrtuľky najskôr odoberie energiu vzduchu v potrubí (vzduch smerujúci do valcov spomalí), aby ju potom, keď sa nasávanie zatvára vrátilo tomu vzduchu naspäť (takže trochu ten vzduch urýchli). Vrtuľka nie je moc hmotná, takže veľa tej energie nedokáže absorbovať, takže rovnako rýchlo ako sa roztočí, tak sa aj zastaví, nehovoriac o tom, že časť energie sa nenávratne stratí pri jej premene na teplo v ložisku vrtuľky - teda vo výsledku mi to vychádza tak, že turbonátor bude v dlhodobom horizonte výkon skôr znižovať ako zvyšovať (v opačnom prípade by sme tu mali Perpetum mobile nie?).
lubos550 píše:Toto je prave problem benzinovych motorov bez turba, ze pri nizkych otackach nasavaju malo vzduchu a ze sa v podstate "dusia". Tato vec by to prave mohla teoreticky ciastocne odstranit...
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé