Radku ono to není tak jednoduché, jak říkáš. Vzduch se hromadí před autem a přes chladič proudí jen menší část vzduchu. Nejdůležitější cesta ven je přes kola. Proto nejsou pravé ořechové plná kola ale speciálně tvarované disky, které "odsávají" vzduch z prostoru motoru a mimo jiné chladí brzdy. Tvar čumáku auta je z pohledu aerodynamiky vcelku nedůležitý v horizontální rovině, protože moc přítlaku nezajistí a malé proudění vzduchu přes chladič nic moc nepobere. Pokud si uvědomíte hustotu lamel na chladiči a velikost mezer a chcete přes to hnát náporem vzduch, tak asi moc neproleze. to je boj designérů a techniků na optimalizaci aerodynamiky. Důležitější je zaoblení předku bočních hran. Pokud se týká proudění vzduchu pod autem, tak ideální by byl hladký zakrytovaný podvozek. Pochopitelně podtlakem dochází k odsávání vzduchu z motorového prostoru. Efekt Bernoulliho trubice funguje pod celým autem. Hlavně se ho ale využívá u civilních aut v zadní části. Difuzory různých tvarů a provedení má dnes již skoro každé auto. Jejich smyslem je zvětšení přítlaku zadní nápravy. Pěkný článek o aerodynamice auta, různých prolisech, výdeších v nárazníku apod. jsem četl od Mercedesu. Pokud ho najdu, tak dám link. Mimo jiné je tam psáno i o proudění pod autem. Z mého oboru. Nová auta specifikace WRC mají na předním nárazníku tolik aerodynamických prvků, takže ztráta nárazníku udělá auto pomalu neřiditelné. Spodek auta je kompletně zakrytovaný a odvětrání motoru resp. chlazení brzd a vytahování horkého vzduchu má na starosti aerodynamika blatníku v zadní části, tedy u sloupku A. Tady tím se ventiluje prostor kola. Zadní brzdy se chladí třeba prolisem a změnou proudění v zadním nárazníku. Obecně zadní křídlo dnes nevytváří hlavně přítlak ale hlavně zabraňuje turbulencím za autem - úplavu, které vířením táhnou auto zpět. Foto zadního difuzoru, vykousnutého nárazníku na chlazení brzd a křídla.
http://www.auto.cz/pred-rallye-monte-ca ... oto?foto=3 Jinak hodné bakalářských prací má na téma aerodynamiky má ČVÚT. Hledat se mi nechce. Gůůglovat si můžou zájemci o aerodynamiku sami.