KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod melonsvk » 30.03.2018 20:04

Bojim sa spytat, ale akym?
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1295  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 30.03.2018 21:58

Tento konkretny motor (1,25 CVVT), ale moze sa to tykat aj inych, ma privod sania, ktory zacina dole, pri chladici. Teoreticky je toto umiestnenie spravne, lebo je to "najchladnejsie" a najlepsie ukryte miesto pred necistotami. Problem ale je, ze ked je najlepsie ukryte pred necistotami, tak je aj pred vzduchom, Otvor smeruje kolmo nadol. Navyse podbiehajuci vzduch este vytvara podtlak, takze saniu vzduch "kradne". Problem som vyriesil navrtanim drobnych dierok ako v kryte hmlovky na spojlery, tak aj vyssie na zaciatku sania ale stale pod filtrom. Jedna sa dierky s priemerom cca 2mm. Motor sa tak nedusi a citit aj urcity narast vykonu. Celkovo sa mi zda, ze ma lepsi rozbeh a napr. aj lepsie zvlada stupania.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod jozzo » 31.03.2018 09:05

Môj sa nedusí aj bez dierok a z nízkych sa zbiera až velmi dobre kvôli D-CVVT. Ked prudenie vzduchu kradne vzduch, nikdy tam ale nevzniká nejaký podtlak, nakolko ti vzduch prudi aj cez chladiče dnu a zchadza pod motor. To by tam musel vzniknúť sakra podtlak, aby sa to nejak negatívne prejavilo.
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 622  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 31.03.2018 09:23

Ten otvor pri chladici, kade prudi vzduch je uplne miniaturny. Je to tak asi preto, aby sa motor rychlejsie zohrial a vzduch ochladzoval iba chladic. Navyse otvor sania smeruje kolmo nadol. To ze prudenim vzduchu vznika silny podtlak, sa da overit aj tak, ze napr. pri rychlosti 80km/h sa otvori okno. Akekolvek papiere, prach, ktory je vo vnutri bude "vysavat" von. To je fyzika. Otvorene ale musi byt len okno na jednej strane. Skor si myslim, ze je to sanie takto "pridusene" kvoli nejakym emisnym normam.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 31.03.2018 09:56

Samí inžinier tu, mali by ste to poslať tým kórejským nedoukom.
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 31.03.2018 11:44

Fofnik,

v Korei sa to len vyraba. Navrhuje sa to kdesi v Nemecku. To by som sa neodvazil tvrdit, ze je to vymyslene zle. Asi mali svoj dovod, preco to tam dali. Mozno servisny interval vymeny vzduchoveho filtra, mozno emisne normy, mozno nieco ine. A mozno si to aj nevsimli, kto vie. Ale toto forum je tu aj na to, aby si ludia vymenili skusenosti a poradili. Teda niektori.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 31.03.2018 12:33

Ako vieš, že sa to navrhuje v Nemecku? Dodávame pre Kiu a na audite pri nábehu nového dielu tu boli vývojári z Kórey, osobne aj ten, ktorý ten diel navrhol. A na reguláciu prietoku vzduchu u benzínových motorov slúži škrtiaca klapka.
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod mv12 » 31.03.2018 12:45

Na jednu stranu je pěkné, když někdo něco vylepšuje, ale u tohoto celého vlákna, co jsi založil, nestačím zírat a jen doufám, že za příklad a seriózní radu si to fakt nikdo brát nebude.... Za mně je to spíš odstrašující příklad lidové tvořivosti a víry v nesmysly typu turbonátor, kterým to začalo, a podivných teorií, kterými to bohužel pokračovalo a pokračuje... Ale je to tvoje auto.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod buko1 » 31.03.2018 14:44

Ako si prišiel na to, že prúdiaci vzduch pod autom vytvára podtlak? Logiku to má, pretože ak by sa auto správalo ako krídlo (zo spodu pretlak, zhora podtlak), tak by malo tendenciu vzlietnuť. Ale pochybujem, že pri tom aerodynamickom tvare aké dnešné autá majú je vplyv toho teoretického podtlaku na nasávanie vôbec merateľný.

Inak osobne si myslím, že gro vzduchu nasávaného do motora ide priamo z motorového priestoru a nie spod auta (napr. cez chladič).
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod jozzo » 31.03.2018 15:39

vieš este prečo to je fajne ukryté? Ideš po dialnici v daždi za autom, ktoré tvorí vodnú hmlu. A ideš rýchlo a dosť dlho. Keby to ťahalo napriamo, tak máš zachvilu vzduchový filter ako špongiu nasiaknutú vodou. A potom už len budeš mať výkon :D
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 622  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod mv12 » 31.03.2018 16:31

Nevím, ale docela pochybuju, že u normálních aut co jezdí 100 km rychlostí se nějak moc řeší vytváření podtlaku pod autem... A sám od sebe nevznikne. Proč myslíte, že v 60. letech začali v F1 používat přítlačná křídla? Aerodynamiku podvozku aby vytvořili podtlak začali řešit až koncem 70. let.
Něco málo jsem k tomu našel tady: http://www.autoforum.cz/technika/aerody ... jte-se-jak
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 31.03.2018 16:37

jozzo, ale veď už za II. sv. vojny vedeli, že vstrekovanie vody zvyšuje výkon. Na lubovom mieste by som skúsil aj to.
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 31.03.2018 20:53

To nie je podivna teoria. Je to bezna fyzika strednej skoly- Bernuliho rovnica. Prudiaci vzduch vytvara podtlak v zavislosti od rychlosti. Nema to nic spolocne s principom kridla. Vyuziva sa to v mnohych oblastiach. Aj ovela pomalsie prudiaci vzduch sa vyuziva v niektorych specialnych autach na vytvaranie podtlaku a chladenie. Ak si mysis, ze do rychlosti 100km/h podtlak nevznika, tak si treba pozriet spravy, ako dokaze napriklad zrolovat podtlak vetra plechovu strechu. Tu upravu s navrtanim dierok mam prakticky odskusanu a funguje. Takze tiez nejde o teoriu.
Turbonator ma sice trochu smiesny nazov, vyvolavajuci nedoveru, ale tiez sa na prekvapenie pouziva aj v sportovych autach a predava sa . Ako som uz hovoril reakcie nan su tak pol na pol v zavislosti, do akeho auta bol pouzity.

Fofnik, gratulujem ti k zisteniu, ze prietok vzduchu sa v benzinoch ovlada skrtiacou klapkou. Vyzera, ze si na dobrej ceste.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod buko1 » 31.03.2018 21:25

Neuvedomil som si, že v tomto prípade môže ísť aerodynamický paradox. Neuvažoval som so zemou.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 02.04.2018 08:10

mv12 píše:Nevím, ale docela pochybuju, že u normálních aut co jezdí 100 km rychlostí se nějak moc řeší vytváření podtlaku pod autem... A sám od sebe nevznikne. Proč myslíte, že v 60. letech začali v F1 používat přítlačná křídla? Aerodynamiku podvozku aby vytvořili podtlak začali řešit až koncem 70. let.
Něco málo jsem k tomu našel tady: http://www.autoforum.cz/technika/aerody ... jte-se-jak


Ale ano, riesi sa to. Kam asi tak "odteka" vzduch, ktory naraza pri jazde do chladica auta a ochladzuje ho? Alebo, ze by sa hromadil okolo motora a zostaval v nom ? Prave podtlak vzduchu pod motorom ho "vytahuje" z priestoru motora, cim sa chladic a tym aj cely motor ochladzuje.

V extremnych pripadoch sa , ako pisete, vyuziva tento podtlak aj na udrzanie formule na ceste, samozrejme na to treba velke rychlosti a nizky podvozok. U beznych aut sa s nim ale pocita pri chladeni, Preco sa auto v zapche prehrieva? No preto, ze jednak na chladic neposobi napor vzduchu a keby aj posobil (napriklad vietor), tak ten vzduch zostane "uvazneny" v priestore motora a zacne sa prehrievat.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé