KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod snike » 02.04.2018 12:35

Pokud do motoroveho prostoru proudi vzduch pres chladic, tak ven se nedostava podtlakem zpusobenym proudenim vzduchu pod autem, ale pretlakem zpusobenym proudicim vzduchem pres chladic do motoroveho prostoru ;)
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 95.444 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6093  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
95444 km @ 8.00 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 02.04.2018 12:47

Hádam len nechceš polemizovať tuto s inžinierom Vrtákom?! :o
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 02.04.2018 20:39

snike píše:Pokud do motoroveho prostoru proudi vzduch pres chladic, tak ven se nedostava podtlakem zpusobenym proudenim vzduchu pod autem, ale pretlakem zpusobenym proudicim vzduchem pres chladic do motoroveho prostoru ;)


To je sice pravda, ale len z velmi malej casti. Ak by si sa spoliehal len na tlak naporu vzduchu na chladic, tak ten by nebol dostatocny , aby prebehla vymena horuceho vzduchu za studeny. Chladic predstavuje velky odpor , vzduch nan naraza. Bez "odsavania" zospodu by sa len hromadil pred chladicom a "obtiekol" by auto zvonka. Dalsi problem by bol v tom, ze teply vzduch by sa vobec nevymienal, ale drzal by sa tesne pod vekom motora a v zahyboch a motor by sa prehrieval. Preto musi byt aj ten teply vzduch nejako odvedeny. A to sa deje prave tym podtlakom. Riadeny musi byt aj privod a aj odvod vzduchu.
Naposledy upravil lubos550 dne 02.04.2018 20:56, celkově upraveno 3
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod mv12 » 02.04.2018 20:40

Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 02.04.2018 20:42

Tak som premýšľal ako to asi majú vyriešené autá, ktoré majú zospodu zakrytovaný motor. :(
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod snike » 02.04.2018 20:44

Offtopic :
@Fofeňaníkovová: ... mel jsi pravdu :lol: :drink:
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 95.444 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6093  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
95444 km @ 8.00 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 02.04.2018 21:29

Fofeňaníkovová píše:Tak som premýšľal ako to asi majú vyriešené autá, ktoré majú zospodu zakrytovaný motor. :(


Jednoducho tak, ze v tom kryte, alebo za nim, je vzdy otvor. Skus sa opytat niekoho, kto robi trochu s autami.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod pacesol » 03.04.2018 15:32

Radku ono to není tak jednoduché, jak říkáš. Vzduch se hromadí před autem a přes chladič proudí jen menší část vzduchu. Nejdůležitější cesta ven je přes kola. Proto nejsou pravé ořechové plná kola ale speciálně tvarované disky, které "odsávají" vzduch z prostoru motoru a mimo jiné chladí brzdy. Tvar čumáku auta je z pohledu aerodynamiky vcelku nedůležitý v horizontální rovině, protože moc přítlaku nezajistí a malé proudění vzduchu přes chladič nic moc nepobere. Pokud si uvědomíte hustotu lamel na chladiči a velikost mezer a chcete přes to hnát náporem vzduch, tak asi moc neproleze. to je boj designérů a techniků na optimalizaci aerodynamiky. Důležitější je zaoblení předku bočních hran. Pokud se týká proudění vzduchu pod autem, tak ideální by byl hladký zakrytovaný podvozek. Pochopitelně podtlakem dochází k odsávání vzduchu z motorového prostoru. Efekt Bernoulliho trubice funguje pod celým autem. Hlavně se ho ale využívá u civilních aut v zadní části. Difuzory různých tvarů a provedení má dnes již skoro každé auto. Jejich smyslem je zvětšení přítlaku zadní nápravy. Pěkný článek o aerodynamice auta, různých prolisech, výdeších v nárazníku apod. jsem četl od Mercedesu. Pokud ho najdu, tak dám link. Mimo jiné je tam psáno i o proudění pod autem. Z mého oboru. Nová auta specifikace WRC mají na předním nárazníku tolik aerodynamických prvků, takže ztráta nárazníku udělá auto pomalu neřiditelné. Spodek auta je kompletně zakrytovaný a odvětrání motoru resp. chlazení brzd a vytahování horkého vzduchu má na starosti aerodynamika blatníku v zadní části, tedy u sloupku A. Tady tím se ventiluje prostor kola. Zadní brzdy se chladí třeba prolisem a změnou proudění v zadním nárazníku. Obecně zadní křídlo dnes nevytváří hlavně přítlak ale hlavně zabraňuje turbulencím za autem - úplavu, které vířením táhnou auto zpět. Foto zadního difuzoru, vykousnutého nárazníku na chlazení brzd a křídla. http://www.auto.cz/pred-rallye-monte-ca ... oto?foto=3 Jinak hodné bakalářských prací má na téma aerodynamiky má ČVÚT. Hledat se mi nechce. Gůůglovat si můžou zájemci o aerodynamiku sami.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 03.04.2018 22:29

Tie otvory v prednych blatnikoch sluzia skor ako privod vzduchu pre brzdy, ako na ochladzovanie motora. Dovod je ten, ze studeny vzduch musi prejst celym priestorom chladica a motoru, aby ich dokazal schladit a az potom vyjst von. Takto by len vosiel a vysiel, co by sa minalo ucelu.

Difuzory na beznych autach so standardnou vyskou podvozku su len dizajnovym vystrelkom. Nemaju ziadny efekt. Teda maju ten, ze zvysuju cenu auta. No a este ten, ze casom tie kryty aj difuzormi zvyknu uletiet.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod pacesol » 04.04.2018 12:58

Tak tady je článek o proudění okolo auta apod. https://auto.idnes.cz/aerodynamika-merc ... tomoto_fdv A mimo jiné o funkci difuzoru na civilní autě.
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 3
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)
Sponzor (9) TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Mirse » 04.04.2018 13:19

Pro laiky hezky popsáno :yes: :thu:
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP
Silver Lunar
22500 km 6,4 / 100 km
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive, paket Color Grey+Navi
Silver Sirius
37900 km 6.8/100 km - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3889  
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
22500 km @ 6.4 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod lubos550 » 04.04.2018 20:57

pacesol píše:Tak tady je článek o proudění okolo auta apod. https://auto.idnes.cz/aerodynamika-merc ... tomoto_fdv A mimo jiné o funkci difuzoru na civilní autě.


Neviem si predstavit, ako by zadny difuzor na beznom osobnom aute, ci SUV dokazal meratelne zvysovat pritlak zadnej napravy, lebo tam by zase len musela byt splnena podmienka velmi nizkeho podvozku a vysokej rychlosti, aby to malo nejaky efekt, co samozrejme nie je.Dokonca aj formule ich vyuzivaju len v kombinacii so zadnym pritlacnym kridlom.

U cestnych beznych aut sa skor vyuziva na zvysenie pritlaku spravne rozlozenie hmotnosti (aj ked sa najdu aj take automobilky, co na to uplne kaslu), popripade efekt obrateneho kridla, t.j. ze auto ma z vrchnej strany vacsi aerodynamicky odpor (to je ale za cenu spotreby), ako zo spodnej-to je uz spominane krytovanie motora + rovny podvozok.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Rio 3 » 08.04.2018 09:32

Ja neviem ale ja mam nasavanie vzduchu v maske na strane vodica a ta parada co je medzi maskou a vzduchovym filtrom sluzi na odvodnenie nasavaneho vzduchu myslim. A k teme - ak by som chcel nieco menil na nasavani, tak by som nejakou plastovou trubkou zviedol vzduch co prudi z druhej strany masky a fuka priamo na alternator k druhej strane kde sa nasava do motora . . Malo by to 2 efekty. 1. - viac by uz nehrdzavel alternator (asi ho to ma chladit.. ). 2. - mozno by to zvysilo prietok vzduchu do motora pri vyssich rychlostiach . .
Obrázek
Spotreba benzin cca 6.2L
Nevyznávam (šport) plyn - brzda, ktorý je silno a často populárny hlavne v mestách a zácpach obecne, ale na druhú stranu - ak cestujem a cestujem pomerne často a na dlhšie trasy, tak - 130 :eat: 150 - nezdržujem :no:
Uživatelský avatar
Rio 3 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 14
Registrován: 27.10.2016
Bydliště: EU  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2014)
115000 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod jozzo » 08.04.2018 09:51

Nolem to skus odfotit, ako to maš, lebo mne ide od vzduch. filtra len kolmo dolu nasavacia trubica obdlznikoveho tvaru a konči nad spodnym polodeklom asi 10 cm. Ziadne nasavanie v maske nemam.
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 611  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: KIA RIO 1,25CVVT s Turbonatorom

Příspěvekod Rio 3 » 08.04.2018 10:15

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
Spotreba benzin cca 6.2L
Nevyznávam (šport) plyn - brzda, ktorý je silno a často populárny hlavne v mestách a zácpach obecne, ale na druhú stranu - ak cestujem a cestujem pomerne často a na dlhšie trasy, tak - 130 :eat: 150 - nezdržujem :no:
Uživatelský avatar
Rio 3 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 14
Registrován: 27.10.2016
Bydliště: EU  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2014)
115000 km @ 0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé