od lubos550 » 25.12.2019 13:26
Spravna teplota motoru je dost alchymia si myslim. Ked je studeny, tak treba bohatsiu zmes (palivo nema dostatok energie-tepla na vznietenie, tak ho treba viacej pre dosiahnutie rovnakeho efektu ako pri teplom motore). To ze motor moze za studena cukat je uplne normalne .
Hlavny dovod preco nevytacat motor pri studenom starte nie je ani tak olej (dnesne oleje su skor riedke vodicky), ale tepelne pnutie. Povrch vnutra valcov sa rozpali od paliva, kym zbytok motora je studeny. To znamena, ze tepelna roztiaznost je na vnutornej ploche valca maximalna, kym cely zbytok bloku je pri mraze na minime svojich rozmerov. A tak moze velmi rychlo vzniknut nejaka prasklina, alebo deformacia, ak sa motor za studena pretazuje (otackami, alebo zatazovo-zrychlovanie, privesny vozik, jazda do kopca...)
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane