Stránka 2 z 2

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 06:48
od jozzo
ma benzin..

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 08:16
od lubos550
Aha, ta prezyvka ma trochu zmiatla... :)

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 20:08
od Diesel125
JJ, mám RIO 1.4 benzín a zdá se, že tady jsem sáhl vedle. Aby tohle chování auta za studena bylo pojmenováno jako "vlastnost" a v podstatě nikdo nevěděl, jak tuto závadu odstranit.... Měl jsem několik značek aut, ale abych se musel smířit s podobnou "vlastností" auta se mi teda ještě nestalo. Chtěl jsem pohodové přibližovadlo pro manželku a mám skákající kozu z Korei :| :| :|

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 20:25
od snike
@Diesel125 ... holt mas smulu na auto :( Normalni to neni :no:

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 07.11.2019 12:31
od Diesel125
Tak s tímto se nesmířím. To auto je po prvním majiteli, na svůj věk velmi pěkné a minimálně ježděné a pokud se jedná o závadu, tak musí jít nějakým způsobem odstranit. Četl jsem na netu, že je to poměrně častá závada u korejců s tímto motorem, takže musí existovat někdo, kdo tento problém řešil a vyřešil. Díky ;)

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 07.11.2019 12:39
od melonsvk
Pozri skrtiacu klapku ci nie je zanesena.

PříspěvekNapsal: 07.11.2019 20:57
od mikee
OT

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 22.12.2019 14:08
od Kládík
Mám RIO 1,25 r.v. 2017 a žádné problémy s kulturou chodu motoru po studeném startu nepozoruji. Vždy nastartuji, pak si teprve zapnu bezpečnostní pás a vyrážím. Pravda ... auto mám v garáži a každý týden preventivně dobíjím akumulátor.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 22.12.2019 15:36
od pacesol
Kia 1,6 CVVT a v zimě je to auto hned po startu líné. Pokud přidám rychleji plyn tak cuká. Stejný problém jsme měl u předchozího Peugeota 206+ a předtím to dělala Felda 1,3 a 1,6. Není to tedy vlastnost korejského auta ale spíše tvrdá nova na plynu a benzínový motor. Nech auto chvíli na místě nastartované a potom se rozjeď. Opravdu to chce cit na plynu. Já jedu z parkoviště až na první křižovatku cca 30 m spíše na volnoběh. Při teplotách na 0 to stačí. Při nižších mi to občas zacuká i dál. Je pravda, že nové to dělalo méně a čím více má najeto, tak jsem na to v zimě opatrnější.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 23.12.2019 13:52
od Kládík
Přiznám se, že už tedy pár let jezdím, ale ještě se mi nestalo, aby mi auto v dobrém technické stavu po studeném startu cukalo (tedy s vyjímkou mého 41 letého VAZ 2103, ale tam je to dáno už trochu historickou přípravou směsi - karburátor :) )
Také moc nerozumím termínu, že je po studeném startu líné ... můžu vědět, co potom autu po studeném startu chcete za dynamické výstřelky? Mám krom jiného i služebního benzinového Rapida a tam vím, že dokud nebude mít olej teplotu alespoň 50 stupňů celsia, tak se o žádnou výraznou dynamiku nebudu v zájmu životnosti motoru pokoušet. Trvá to cca 2 km jízdy a Rapida zmiňuji, protože má teploměr oleje.
Takže někdy trochu více empatie vůči Vašim motorovým mazlíčkům :)

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 25.12.2019 11:24
od therion
Hodne jednotek omezuje vykon i otáčky pokud teplota motoru nedosáhne vyrobcem stanovene urovne. Je to ochrana před prilisnym opotrebenim motoru ze strany zákazníka.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 25.12.2019 13:26
od lubos550
Spravna teplota motoru je dost alchymia si myslim. Ked je studeny, tak treba bohatsiu zmes (palivo nema dostatok energie-tepla na vznietenie, tak ho treba viacej pre dosiahnutie rovnakeho efektu ako pri teplom motore). To ze motor moze za studena cukat je uplne normalne .

Hlavny dovod preco nevytacat motor pri studenom starte nie je ani tak olej (dnesne oleje su skor riedke vodicky), ale tepelne pnutie. Povrch vnutra valcov sa rozpali od paliva, kym zbytok motora je studeny. To znamena, ze tepelna roztiaznost je na vnutornej ploche valca maximalna, kym cely zbytok bloku je pri mraze na minime svojich rozmerov. A tak moze velmi rychlo vzniknut nejaka prasklina, alebo deformacia, ak sa motor za studena pretazuje (otackami, alebo zatazovo-zrychlovanie, privesny vozik, jazda do kopca...)

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 26.12.2019 18:49
od Marxcz
Tak jsem to obecně zjišťoval a laická informace je, že je to vlastnost auta a to nejen této značky ale třeba i Citroenu. Je to jakási pojistka proti poškození (studeného) motoru. Řeším to tedy stylem nastartovat a nechat chvíli bublat. Cca 30-60 sekund. Pak to nedělá.
Manuál: "Bezprostředně po nastartování motoru nezvyšujte otáčky motoru ani nepřidávejte plyn. Pokud je motor studený, nechte jej několik vteřin běžet na volnoběh, než se jednotka turbodmychadla dostatečně promaže."
Nevím jestli to platí pouze pro motory s turbem, mám 1,2 bez turba, ale myslím si, že tohle řeší řídící jednotka. Takže měnit díly můžete jak chcete, bude to ale dělat furt.

Každopádně není to výsada jen značky KIA, ale jde o vícero značek.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 26.12.2019 21:31
od therion
Kdo nechape technicke nyance tomu doporucim hned po probuzeni vyskocit z postele a dat si jeste v trenkach marathon aby pochopil o co v motoru go : )))