Škrtiaca klapka (všeobecne)

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Škrtiaca klapka (všeobecne)

Příspěvekod SV650 » 16.04.2013 22:09

Nedávno som sa zaujímal o tento problém a toto je asi najlepšie čo som našiel na internete :thu:
Predmet: Škrtiaca klapka,problémy a riešenia

Kolísanie otáčok,zhasínanie pri radení,vysoké otáčky na semafore a podobne.Rada starších ukáže na škrtiacu klapku.Niekto zoberie spray,niekto vymontuje a umyje.Niekedy pomôže,inokedy nie.Diagnostika stále trvá na vadnej,tak príde na nákup novej.Nová diagnostika,a ani nová škrtiaca nepomohla.
Na začiatok,z čoho je vlastne tá klapka zasraná ? Každý vie že že v jednom momente sú otvorené oba ventily jedneho valca,súčasne sacie aj výfukové.Výfuk sa práve dokončuje ale v slušnom predstihu sa už otvára sací ventil.Dochádza k prieniku spalín a pokial je klapka uzavretá alebo minimálne pootvorená tento bordel spolu z produktom odvetrávania sa dostáva až na studenšie teleso škrtiacej klapky a ukladá sa.
Kedže tým nánosom sa zužuje prietok na hrane klapky,je nutné stále väčšie pootvorenie,čo vďaka adaptačným schopnostiam RJ je možné.
Nakolko je klapka spriahnutá z potenciometrom polohy,je RJ vždy informovaná o jej aktuálnej polohe otvorenia a v zavretej vie že je zavretá lebo jej to oznámi kontakt volnobežnej pozície.v tom momente vie,že je pedál volný a má sa starať aby udržala motor v patričných volnobežných otáčkach.Do tohoto nevie vodič zasiahnuť.
Ak u novej klapky bol výstup vo volnobežnej pozícii 0,9-1,1V plus mínus tolerančné pole,tak RJ túto polohu bez problémov nastaví. Postupným zanášaním sa musí klapka stále viac otvoriť aby sa potrebný volnobežný vzduch dosiahol a tento stav si RJ postupne osvojuje a základná pozícia sa posúva k vyžším hodnotám až sa dostanú za hranicu adatačných možností a RJ začne polohu považovať za nenáležitú a vykáže chybové hlásenie.Samozrejme volnobeh si už dávno robí čo chce.
Príde na čistenie ale to často nič nemení a stav pretrváva.Diagnostikuje sa stále vada klapky.Kúpa novej opätovne nič nevyrieši a tak dôjde na bezhlavé vymieňanie všetkého doradu.
V čom je problém ?! Po vyčistení sa klapka viac uzavrie a preto zníži signál a tak vlastne klapka dáva signál ktorý už pre adaptačné posúvanie smerom hore RJ opätovne neakceptuje ako správny a nabehne do polohy posledne "naučenej"
Tu je potrebna diagnostika a prevedenie tzv základného nastavenia,čo nie je nič iné ako opätovné naučenie novej polohy (čiže vlastne tej pôvodnej starej)
Po započatí tohoto procesu je ten často prerušený a nedokončí sa,tento proces je znovu a znovu prerušený. KTS to zvláda bez problému,ostatné viac nie ako áno.
Je to dané preto,lebo poloha do ktorej klapka nabehne je v pásme keď stupeň otvorenia už nie je vykázaný kontaktom volnobehu ako volnobeh.Riešenie je v oklamaní a nasimulovaní zopnutia tohoto kontaktu na kostru počas prebiehajúcej novej adaptácie.
Snáď to pomôže premýšlavejším pochopiť čo sa deje,a prečo dobré alebo dokonca nové nie dobré.Bez pochopenia činnosti sa veci opravovať nedajú a neznalosť problematiky robí iba ďalšie náklady na opravu a dovádza do zúfalosti majitela.
Aby nechýbalo to najdôležitejšie...ako tomu predchádzať ?
Jednoducho,čas od času vyčistiť bez ohladu že je všetko OK.Frekvencia čistenia sa ukáže podla stavu a najazdených km pri prvej demotáži.Takto sa dá v pohode zabezpečiť že sa problém nedostane za hranice kde sa ešte vie RJ z problémom vysporiadať sama od seba.Včasné čistenie umožní automaticky adaptáciu do pôvodnych hodnôt,a o to kráča.
SV650 Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 9  Témata: 2
Registrován: 28.03.2013
Bydliště: V.Kapušany  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Zpět na Technický koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé