Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod JJurka » 22.02.2011 22:36

Vážení přátelé,

ačkoli jsem plánoval výměnu auta, tak k tomu nedošlo pro absenci důvodů. Cerato jede bez problémů a nyní mám po servisní kontrole po 150.000 km. V souhrnu jsem za tu dobu vyměnil jednou turbo po 15.000 km - hvízdalo v záruce. Pak v 94.000 km tlumiče, ty cesty byly tehdy horší a nyní ve 150.000 km poprvé výměna brzdových kotoučů vpředu a všech destiček, k tomu mi v servise na soustruhu srovnali zadní kotouče. Sice jsem to již psal jinde, ale pro srovnání, na Méganu jsem měnil destičky každých 45.000 km. Kromě oleje, filtrů, stěračů a pneumatik jsem už neměnil nic. Jen do auta liju naftu, nemrznoucí směs do ostřikovače. Motor vůbec nežere olej, v servisním intervalu není nutno doplňovat.

Od té doby, co zprovoznili D1 z Bělotína do Ostravy mám do práce 50 km, tzn. že auto jede vždy delší trasy, ale nyní již jen po dálnici. Spotřeba mi trochu stoupla, ale je to při pravidelné jízdě rychlostí 130 km/h někde kolem 6,3 l/100km. Vzhledem k tomu, že že se mi denní dojíždění zkrátilo ze 112 km na 99 km, pak mi spotřeba nafty de facto nestoupla.

S autem jsem skutečně spokojen, je uvnitř velké, a to jsem dost nadměrný ( 188 cm, 118 kg ) a přesto mám prostor pro stejného pasažéra i za mým sedadlem.

Jediné, co mě teď na údržbu čeká, je lak a spodek. Mám dost otlučený lak na oblouku těsně za zadními dveřmi nad prahem , musím to nechat zatmelit a přestříknout, je to jediné slabé místo karoserie, nejvíc se špiní a kaménky do něj přímo střílí. Jinak už nechám protikorozně ošetřit i spodek.

S ohledem na dosavadní zkušenosti nepochybuji, že dalších 100.000 km bude v pohodě. Turbo je stále tiché, bez zvukových projevů. V současné době tankuji naftu u Agipu - diesel-tech a pocitově je auto tišší. Jen pro zajímavost chci uvést, že když jedu ráno do práce, tak mám tak plynulou cestu, že při vynechání výjezdu auta ze dvora a parkování v práci řadím celkem 12x. Ten výjezd a parkování je dalších 5 změn rychlostního stupně. Cesta z práce je obdobná, ale záleží na tom, jak moc se zdržím na křižovatkách v Ostravě-Porubě, výjezd z Ostravy používám jiný než pro vjezd.

Před čtrnácti dny jsem měl malý problém se spojkou, při opouštění dálnice nešlo přeřadit z 5-ky na 4-ku, nekonec jsem to řešil meziplynem a ráne se to již neprojevilo. Byl to zavzdušněný hydraulický píst ovládající spojku. Opakovaným prošlápnutím se to také zlepšilo. Za těch necelých 5 let a 150.000 km to bylo první překvapení, které mi k mé nelibosti Cerato nachystalo, ale problém to byl skutečně jen malý a krátkodobý.

Ještě malou poznámku k životnosti motoru na naftu s turbem. Technik v servise mi řekl, že servisují ceeda 1,6 crdi, který má aktuálně nalítáno 250.000 km a to se na něm střídá řada řidičů, a auto je stále v pohodě.

Pro dnešek je to vše a pokud má někdo dotaz či komentář, pak to uvítám

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

 

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod PetrLa » 23.02.2011 18:37

díky za ta slova....potěší to.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod Kmet » 23.02.2011 19:49

Tomu se říká : "náš člověk" :thu: . 150tkm a v podstatě žádný vážnější (až na to turbo) problém - věřím, že nejsi poslední :yes: . Tebe by měli vyvěsit - na bilboard ;), ať všem těm škarohlídům "upadne brada" :drink:
Když do pekla, tak na krásném koni!!!
Uživatelský avatar
Kmet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 331  Témata: 1
Registrován: 24.07.2010
Bydliště: Ostrava - Hrabůvka  Czech Republic (cz)
Sponzor (2)

Honda Civic (2016)
8600 km @ 7.5 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod kaduz » 23.02.2011 20:50

jj musím potvrdit slova JJurka, cerato je dobrej vůz :thu: mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. ;)
Kia Ceed SW 1.6 GDI TOP
Uživatelský avatar
kaduz Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 122  Témata: 6
Registrován: 13.01.2010
Bydliště: Klatovy  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
22000 km @ 6.9 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod Kryshna » 23.02.2011 20:51

Ac mam najeto 3x mene km, mam benzin a me auto je pravdepodobne o nejaky ten patek starsi, tak musim potvrdit slova pana JJurky... s mym Ceratem zatim take nebyl zadny problem, dokonce mi bylo v servisu se sokem technika sdeleno, ze mam na podvozku jeste cosi z vyroby (vosk?). V posledni dobe se sice zacaly projevovat hydrostely zvysenym hlukem, ale dle servisu je vse v pohode. Auto je stale venku a nikde zadna koroze, vyjma prirezavajicich brzd.
Ale abych jen nechvalil... nikdy jsem si nezvykl na mekka sedadla, mrtve rizeni a miniaturni, melky kufr... vnitrni prostor je nadstandardni - dokonce pudobi vzdusneji nez ten ceedu.
Já neumírám, já takhle žiji...

Obrázek
Kryshna Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 333  Témata: 14
Registrován: 07.10.2007

Kia cee'd (2011)
31000 km @ 8.1 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod zadrapka » 27.04.2011 16:10

Dobrý den, jsem tu nový. Mám v plánu v nejbližších dnech kupovat auto a do oka mi padla pravě Kia Cerato 1.5 CRDi, r.v. 2005, 100tis/km, po prvním majiteli, serviska atd... Jak tak čtu tak je to celkem spolehlivé auto? Líbí se mi hlavně exteriér. O interiéru by se dalo polemizovat, ale není to žádný propadák. Naživo jsem ho ještě neviděl, soudím jen dle fotek. Chtěl bych vás poprosit o radu na co bych si měl dát pozor při koupi? Jsou nějaké vyloženě slabé místa? A ještě by mě zajímalo jak jsou řešeny rozvody u tohoto motoru? Je tam řemen, nebo řetěz? Velmi děkuji za případné odpovědi. Petr, Zlín.
zadrapka Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 27.04.2011
Bydliště: Sokolská 430,Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod JJurka » 27.04.2011 20:03

Zájemci o ojeté Cerato odpovídám,

vyloženě slabé místo na Ceratu neznám. Pokud má najeto 100.000 km, pak bych doporučoval kontrolu tlumičů, já jsem je v té době měl již vyměněné. Geometrie rovněž dostává zabrat. Jinak brzdy byly v pohodě, ale to je také o jízdním stylu. Motor má řetězový rozvod a skutečně po celou dobu šlape jako hodinky, jen je nutné vědět, zda byl pravidelně vyměněn palivový filtr. Stav baterie je také důležitý, šestileté auto má nárok na novou, jezdilo je méně než 20 tis. km ročně a to není na diesel moc.
Dále je nutné se zaměřit na korozi a lak. Pravděpodobně budou trochu rezavé některé úchyty v motoru - pásky co drží kabely a hadice, což není nic katastrofálního. Mě např. rezaví i ramínko stěrače, ale je mi to celkem fuk. Misky nad předními tlumiči jsou na korozi náchylné také. Pokud jde o samotnou karoserii, pak pozor na oblouk za zadními dveřmi těsně nad prahem. Ta hrana je u mého auta otlučená od odletujícího štěrku a musím ji letos přelakovat. To je asi nejslabší místo karoserie. Otlučená kapota od štěrku, co se sype z náklaďáků je věc běžná u každého auta. Pokud je poškozená chromová lišta na přední straně kapoty, pak ji lze za cca 1000,- Kč vyměnít. Já jsem jni měnil již dvakrát, jednou to bylo otlučené od kamínků, podruhé od srnce. Cerato se moc nepoškodilo, píšu o tom jinde na portálu. Dále jen pro zajímavost, pneumatiky mi moc nevydrží, ale nejezdím je do hladka, jakmile hučí, což bývá znak opotřebení kordu a nikoli vzorku, tak je měním. Rozhodně mi nevydržely víc na 25.000 km. Já se o sebe bojím a tak si za pneu radejí připlatím. Někdo by na gumách co vyhodím ještě leccos najel. Jinak je Cerato v pohodě, nějaké drnčení z palubky se již ozývá, zejména při 50-ce, ale to považuji u mého auta za normální. Dost dělá uložení autorádia a pokud bylo měněno přední sklo, pak se mohlo něco nesprávně usadit.

Pokud jde o elektriku, pak vše funguje jako u nového auta, žárovek jsem moc neměnil. Přední mlhovky jsou docela potřeba. Větrání a klimatizace fungují příkladně, dosud bez doplnění. V interiéru se mi nic nepokazilo ( nemám děti ), jen některé gumové dorazy - plato kufru, loketní opěrka, se uvolnily, ale lze je nastrčit zpět.

S Ceratem přeji hodně bezstarostných kilometrů

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod Kryshna » 27.04.2011 20:08

V pripade benzinu bych mohl "bezporuchovost" potvrdit... a tukam na drevo. O naftach toho moc nevim. Znovu pripomenu, ze jednoznacne nejhure nesu sedacky a hluk od motoru. Je to strasne mekke a uz po dvou hodinach mam bolesti v zadech a nemuzu najit pozici. A ten rev pri 130... to je na me citlive usi opravdu dost. Kazdopadne nafta bude pravdepodobne lepe odhlucnena.

Rozhodne bych se venoval motoru... nafta skyta mnoha nebezpeci, vstriky, cerpadlo, turbo atp. proste naklady jako prase. Ackoli myslim, ze tahle 1.5 co se montovala i do hůjdajů byla celkem spolehliva a vychvalovana. Zkuste mrknout po netu do nejakych bazarovych rad napr na autowebu? nebo mozna tipcars? Nevim jestli tam Cerato bude, ale za pokus to stoji.

Hlavni problem tohoto auta je v minimu prodanych kusu... je to ve sve podstate takova raritka ;)
Já neumírám, já takhle žiji...

Obrázek
Kryshna Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 333  Témata: 14
Registrován: 07.10.2007

Kia cee'd (2011)
31000 km @ 8.1 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod JJurka » 11.05.2012 14:06

Vážení příznivci Cerata, doplňuji své dojmy z Cerata o dalších 15 měsíců.

Nyní mám najeto cca 185000 km. V mezidobí mě pozlobil vstřikovač na 1. válci. Projevovalo se to nerovnoměrným chodem motoru v nízkých otáčkách, tedy mezi 1100-1500 ot/min. V provozních otáčkách problém nebyl. V servisu mi to změřili a pokoušeli se to rozchodit, ale musel se nakonec vyměnit, protože vstřikovač nedával naftu por správným tlakem, či tak něco. Neoriginální vstřikovač stál cca 8500,- Kč, od té doby je pokoj. Než jsem závadu zpozoroval, tak to asi trvalo déle a mám podezření, že to bylo po naftě, kterou jsem tankoval u Tesca v Praze. Po výměně jsem žádnou další závadu nezaznamenal. Nechal jsem si udělat nástřik spodku, dutin a opravit drobná poškození laku kolem prahů, ale jinak jsem bez problémů. Jen tu geometrii řeším alespoň každých 30.000 km, pneumatiky měním docela často, ale nerad jezdím na oholených gumách. Auto jezdí stále bez závad, vše funguje. Co dodat, výměnu auta zatím nechystám

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod JJurka » 30.12.2016 10:50

doplněk k původnímu tématu - zkušenosti po více jak deseti letech provozu

Je to neuvěřitelné, ale Cerato stále vlastním a nyní mám najeto 320 000 km. Při servisu 300 000 km jsem nechal podruhé vyměnit brzdové destičky a vzadu i kotouče, při první výměně (150 000km)se vzadu jen srovnávaly. Bylo nutné rovněž opravit/8vyměnit lanovody ruční brzdy (308 000km). Měl jsem ještě jednu závadu, nedávno mi praskla pružina, vpravo vředu, tak jsem přední pár vyměnil (290 000 km), šlo o část horního závitu pružiny, kterou jsem vytáhl a než jsem to vyměnil, tak se na autě nic nepoznalo, prostě únava materiálu po letech. Přibližně ve stavu 250 000 km jsem ještě nechal preventivně opravit dva vstřikovače. Abych nezapomněl na spotřební díly, tak ve 180 000 km jsem vyměnil spojku. Na motoru se ve stavu 275 000 km měnily žhavící svíčky. Nedávno došlo i na napínací kladku a řemen pohánějící alternátor, posilovač a klimatizaci. Rozvody jsou původní. Rovněž původní jsou díly podvozku, za celou dobu jsem měnil jen tyčku stabilizátoru na přední nápravě, čepy jsou původní a tlumiče jsem měnil preventivně ve 100 000 km. Vyjma tlačítka stahování okna spolujezdce (na straně řidiče) na autě vše funguje. Jen by to chtělo časem vyměnit silentbloky na motoru, ty už jsou trochu vyrachtané, motor je tedy hlučnější. Autobaterii jsem měnil po 9,5 letech, cením si tedy životnosti továrního dílu. Autem se stále jezdí dobře, výkon i spotřeba odpovídají provozu, motor nežere olej, stále si vystačím s náplní od výměny do výměny - 15000 km. Jediným problémem je koroze na zadních dveřích - rám okna, a prahu u levého zadního blatníku. Rovněž různé úchytky hadic a kabelů v motoru jsou orezlé. Na funkci to nemá vliv. Auto po letech stále více oceňuji za spolehlivost, nikdy jsem nikde pro poruchu nestál, vždy jsem nastartoval a dojel tam i zpět, auto nemělo ani nikdy žádné známky svéhlavosti, aby bylo nutné je používat určitým způsobem, což se mi dříve u jiných vozidel stávalo. Mám důvodnou obavu, že příští vozidlo již tak spolehlivé nebude, protože emisní norma euro 6 zkazila všechny motory a auta jsou více jako smartphone. Spotřebu mám ustálenou na 6,5 litrů nafty na 100 km, jezdím stále po dálnici - 3 km na dálnici, 52 km dálnice, 5 km město a zpět, plyn při rozjezdech sešlapuji vehementně, protože nesnáším loudaly jak na křižovatkách, tak při napojování na dálnici, či při rozjezdech z omezení, jinak limity dodržuji (+5).

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

Re: Cerato 1,5 CRDi - 150000 km

Příspěvekod Beda » 30.12.2016 11:05

Tak to tu mas asi auto z jednim s nejvetsich najezdu a da se rict dost spolehlive :thu: ... to si neodpustim rypnout, ze by si zaslouzilo zverejnit v nasi virtualni garazi 8-) navod jak na to je zde viewtopic.php?f=178&t=120
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5134  Témata: 286
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Sorento II (2010)
171111 km @ 7.5 l/100km


Zpět na Cerato

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé