Mám Cerato 2 roky, ale v klubu jsem nový

Mám Cerato 2 roky, ale v klubu jsem nový

Příspěvekod JJurka » 18.06.2008 16:14

Mám Kia CERATO 1,5 CRDi LX+, 75 kW. v době, kdy jsem ho kupoval to bylo poslední auto na skladě s 6-ti airbagy, jinak tam měli jen dvouairbagové. Vůz jsem volil v krátké době po hrozivě vypadající havárii.

Zatím jsem měl několik závad. Při 8.000 km se od tyče řízení na volantu projevovalo škoubnutí (či lupnutí) při brždění a rozjezdu, při druhé zastávce v servisu byla odhalena závada, povysunutý kloubek řízení, což byla záruční oprava.

Druhou závada se stala ihned po první garanční prohlídce v 15.000 km, kdy se po výměně oleje "rozkvílelo" turbo, ve voze to bylo, jako by mě pronásledoval houf sanitek. Závada byla odstraněna výměnou turba. S kvílením jsem jezdil týden, než přišly náhradní díly. Podotýkám, že první olej byl vyměně za plně syntetický Shell.

Po ujetí 60000 km mi přestal fungovat spínač rezervy paliva na plováku, ale naštěstí jsem nikdy nedobral nádrž do dna. Jen pro informaci případných zájemců o natankování zcewla po hrdlo nádrže upozorňuji, že při pomalém tankování tak vejde přes 67 litrů, tedy když zcela zaplavíte i odvzdušňovací potrubí. Problém s kontrolkou mi po zkusmém seřízení plováku v servisu vyřešili výměnou plováku a je po problému. Docházení paliva se mi však při startování projevilo tím, že to dlouho nechtělo naskočit. Tato závada je sice triviální, ale trvalo mi nejméně dva měsíce, než jsem zjistil, že ta kontrolka rezervy paliva nesvítí. Pro doplnění je nutno uvést, že tankuji jednou za 9-10 dní, vždy doplna a jezdím až se mi rozsvítí kontrolka rezervy paliva. nafta při tankování pění a častěji se mni k pumpě nechce.

Žádná z těchto závad pro mě neznamenala přerušení ježdění, jen to kvílení bylo nepříjemné a musel jsem pro jistotu jezdit dost zvolna. Jen pro doplnění podotýkám, že na voze při každé servisní prohlídce nechávám dělat geometrii, protože jezdím po mizerných cestách a zpočátku se mi přední pneu sjížděly vnějškem.


S provozem tohoto vozu jsem spokojen. Auto má výborný motor, na jeho objem je velmi výkonný (75 kW), utlumení motoru je příkladné. Krátce poté, co jsem koupil svůj vůz se sice v nabídce objevila výkonnější verze, ale jsem velmi spokojen. Zátah motoru umožňuje velmi svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Brzdy jsou dimenzovány dostatečně, nevadnou. Čtyři kotouče se prostě poznají.

Ovládání auta je velmi příjemné, i manželce se řídí lépe než to předchozí. Pokud jde o parkování, tak rejd přední nápravy je dost velký pro bezproblémový vjezd i do úzkých a krátkých parkovacích míst. Výhled vzad je mírně omezen. Jedině řazení by mohlo být lepší, někomu se může zdát, že není úplně přesné, ale jde jen o zvyk.

Zavazadlový protor auta je dobře přístupný, sice není z největších, ale po sklopení sedadel je úplně rovný a sám jsem ve voze vezl i 2,6 metrů dlouhé lišty k podlaze a neměl jsem s tím žádný problém. Pokud jde o užitnou hodnotu, tak je to opravdu užitečné auto.

V zimním provozu se vůz chová vzorně, s dobrým obutím vyjede úplně vše. Osobně sice už nejezdím zběsile, ale za všech provozních podmínek je vůz plně konkurenceschopný s vozy své i o třídu vyšší kategorie. Autu prospěla výměna pneumatik za širší. Koupil jsem Al kola Rial Oslo a mám pneu 195/60 R15 Goodyear Eagle NCT 5 a vůz je na nich znatelně jistější a lépe brzdí. Na spotřebě se to znatelně neprojevilo. K AL kolům jen poznámku, ty patnáctky na přední nápravu vejdou celkem dobře, ale vzhledem k vnitřním vyvažovacím tělískům je do trochu natěsno.

Interiér je pohodlný a příjemný, sedadla lze bez problémů nastavit tak, že vyhovují každému řidiči. Pokud jde o vnitřní porostor a kvalitu zpracování, tak nenám žádné výhrady, v interiéru je místa skutečně hodně, Octavia II na tom není lépe, jen je dražší. Výkon ventilace a klimatizace je dobrý. Umístění a fungování ovládacích prvků je na vysoké úrovni a především snadné.

Při volbě výbavy jsem jako prioritu volil 6 airbagů a je škoda, že od začátku roku 2006 se vůz nabízel jen se dvěma airbagy a mechanicky seřiditelnými zrcátky. To platí pro hatchback.

Pro doplnění uvádím, že v autě trávím denně dvě hodiny cestou do práce a z práce a vůz nyní hodnotím až po 2 a čtvrt roce provozu ve všech podmínkách (70000 km). K autu nemám negativní připomínky a se spotřebou jsem velmi spokojen, i když je nepatrně nad papírové hodnoty, ale prvních 8 kilometrů jezdím denně do prudšího kopce a i další trasa je kopcovitá a vede přes řadu měst a obcí, takže jízda není ideálně plynulá, protože je nutné celkem často předjíždět nákladní auta i jiné brzdy provozu. Pravidlený režim provozu je 60 km do práce a 60 km z práce při spotřebě okolo 5,5 litrů nafty.

Na dálnici, kde nejezdím příliš často ( 2x měsíčně kolem 100 km ), od května pak denně 6 a 6 km ( D47 od Bravantic do Klimkovic ), je auto náchylnější na boční vítr, ale předchozí Renaut Mégane Grandtour byl taky. Při 130 km/h motor točí cca 3000 ot/min a myslím že by to šestku sneslo, ale i při těchto otáčkách je motor celkem tichý.

To je zatím asi vše. Pokud má někdo na mě dotaz, tak na něj rád odpovím a příště ještě něco napíšu o laku a některých nectnostech karoserie.

Zatím čau všem fandům a uživatelům vozů KIA

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod Beda » 18.06.2008 19:18

@JJurka
pekne pocteni, tento prispevek by se hodil do sekce Deníčky aut / Cars Journals teda pokavad mas zajem o zalozeni vlastniho denicku sveho vozu ;)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8249  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 15.11.2008 20:47

Mohl bys písnout, jaký používáš olej, ne jen shell, ale přímo označení a případně teplotní specifikaci SAE, dík.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Olej

Příspěvekod JJurka » 16.11.2008 22:26

Na dotaz odpovídám,

i když mi při první výměně oleje dali v podstatě na výběr mezi plně syntetickým a polosyntetickým olejem a já chtěl polosyntetický, tak mi omylem dali plně syntetický olej SHELL Helix Ultra 5W-40. Tak je tomu dosud a ještě jsem nikdy nedoléval. Aktuálně mám najeto 83300 km a nemám žádné podstatné potíže.

Jen bych na oplátku měl dotaz, zda někomu také teče do protoru rezervy voda. Já jsem to zjistil až poté, co mi dávali tažné zařízení a zatím nemám předsavu, kudy to sákne. Když tu vodu vypustím, podotýkám, že je čirá, tak se mi po deštích či myčce znovu objeví. Zátkami to asi neteče. Mám podezření na zadní světla, která se asi sundávala při instalaci kabeláže pro tažné zařízení. Nemá někdo další podobnou zkušenost?

Všem přeji jen šťastnou cestu.

Jarda
Uživatelský avatar
JJurka Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 5
Registrován: 17.06.2008
Bydliště: Olšovec  Czech Republic (cz)

Kia Cerato (2006)
323800 km @ 6.2 l/100km

Re: Olej

Příspěvekod Skalican » 16.11.2008 23:00

JJurka píše:Na dotaz odpovídám,

i když mi při první výměně oleje dali v podstatě na výběr mezi plně syntetickým a polosyntetickým olejem a já chtěl polosyntetický, tak mi omylem dali plně syntetický olej SHELL Helix Ultra 5W-40. Tak je tomu dosud a ještě jsem nikdy nedoléval. Aktuálně mám najeto 83300 km a nemám žádné podstatné potíže.

Jen bych na oplátku měl dotaz, zda někomu také teče do protoru rezervy voda. Já jsem to zjistil až poté, co mi dávali tažné zařízení a zatím nemám předsavu, kudy to sákne. Když tu vodu vypustím, podotýkám, že je čirá, tak se mi po deštích či myčce znovu objeví. Zátkami to asi neteče. Mám podezření na zadní světla, která se asi sundávala při instalaci kabeláže pro tažné zařízení. Nemá někdo další podobnou zkušenost?

Všem přeji jen šťastnou cestu.

Jarda


S tou vodou som mal i ja problem, ale este na VW Polo a zistilo sa ze to bolo spatnym tesnenim u zadnych dveri. Presnejsie to odtekanie vody u dveri ( bolo tam malinko divne stlacene tesnenie). Vtedy sa vymenilo a bolo to O.K. Len neviem ako to bude u teba
:SK: :kia: XCeed 1.5 T-GDi 7DCT
Uživatelský avatar
Skalican Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 115  
Registrován: 03.03.2008
Bydliště: Skalica  Slovakia (sk)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia XCeed (2023)
5200 km @ 6.7 l/100km

Příspěvekod matysekul » 17.11.2008 09:31

Mně to u Felicie teklo přes zadní světlo.Většinou se to objevilo,když mně chytl déšť na dálnici.Přetěsnil jsem ho a vše je OK.
KIA Cee´d II SW 1,6 GDI Exclusiv 45000km
Uživatelský avatar
matysekul Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 779  
Registrován: 16.03.2008
Bydliště: Česko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd SW II (2015)
45000 km @ 6.5 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 17.11.2008 17:26

Já jsem našel v prostoru rezervy na Ceratu tak hrst až dvě písku, vodu žádnou. Zatím to neřeším, ale myslím, že se to tam dostalo zespodu, ne zadními dveřmi, ani světly.

Jinak dík za olejovou informaci, půjdu též do plné syntézy 5W-40 SAE, asi tento týden. :snow:
Návštěvník
 


km @ l/100km


Zpět na Cerato

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé