.tak som si to Cerato s automatom vyskúšal...... pekne v meste, nech sa automat prejavý čo dokáže...............veľmi príjemne to radilo....absolutne bez trhania a cukania........vlastne to auto nemá ani 30 000 km. ....vytiahol som olejovú mierku z prevodovky ......olej v perfektnom stave ,bez zápachu.červený tak ako má byť........musím uznať ,že aj ten motor je z tej lepšej kategorie a má veľmi dobrú ochotu isť do otáčok a reaguje na plyn okamžite...........
Neskôr sa mi pravdepodobne podarilo zistiť aj typ automatu v CERATE........
Výrobca........JATCO...........Japan Automatic Transmissions Company
Typ : F 4A - EL
Pri pátraní na nete som ale našiel aj iné informácie. Tento typ prevodovky používala MAZDA a FORD v 90. rokoch do niektorých svojich modelov........MX3, ESCORT,CORSAIR.....hlavne mimo Európy...
Takže tá prevodovka v CERATE je vlastne už odskúšaná u iných výrobcov.......na druhej strane je ale, technicky zastaraná......
Takže kórejci s ničím nebabrali a zobrali lacné - výbehové komponenty od JATCA a hned si znížili náklady.......... mám teraz starosť navyše a musím pozrieť aj forum MAZDA + FORD či tam náhodou neriešia problémy ......radosti......starosti.....týchto modelov s automatom ................
24.10. 2008 .............tak som si doniesol domov nového člena domácnosti ....je to KIA CERATO 2.0 CVVT EX Automat ....4 dverový sedan .........2005...................27 000 Km .......kúpené od leasingovej spoločnosti .........užívatelom bola kórejská auto požičovňa v Žiline ..............už patrím medzi Vás.......
Pridávam moje prvé dojmy po 300 km..............som nepríjemne prekvapený z riadenia ...ten posilovač je veľmi príjemný pri malej rýchlosti.............ale veľmi nebezpečný pri bežnej jazde .........auto je citlivé ne pohyb volantom...........toto ale asi všetci veľmi dobre poznáte .............po 3 dnoch som vymenil predné žiarovky za OSRAM Nightbreaker ..........zlepšilo sa osvetlenie výrazne ............a je to teraz bezpečnejšie ...............
Mám na porovnanie jazdné vlastnosti 2.0 CVVt s automatom ............motor je perfektný ..........mám iba chválu na tento typ............okamžite reaguje na plyn a má silu aj pri nižších otáčkach........aj napriek automatu.....pri bežnej jazde je plynový pedál stlačený ...niekoľko milimetrov................ :-o ......
AUTOMAT............4 rýchlostný úplne dostatočný na príjemnú a kľudnú jazdu...............pri rýchlosti 80 km)/h točí 2000 ot/min..............pri 100 km/h .to točí na 4 rýchlosti .2500 ot/kmh..............MOŽNO MI TO UVERÍTE MOŽNO NIE .................ale je to tak .........ešte ani neviem ako ten motor ide na 3500 otáčok ..a viac.............nepotreboval som výkon...................
SPOTREBA............pri úplne uvolnenej a kľudnej jazde .........keď sa automat .ovláda hlavne otáčkami motora a malým stlačením plynového pedálu.............v režime do 3000 ot /min...................je možná spotreba určite do 8 l...............pri bežnej rýchlosti na okresných cestách do 100 km/h....................bude to možno ešte menej ,ale je tam klíma .............tak neviem presne ..............a samozrejme ,že je to ešte veľmi skoro na zmeranie reálnej spotreby ...............takže tento údaj je iba približný......................
Jazdím každý deň .približne 65 km do roboty..................tak to budem sledovať ........a .určite sem ešte niečo napíšem................