Stránka 1 z 1

Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 29.09.2011 19:57
od Steeeveee
Zdravím,
chtěl jsem poprosit o radu, vyměnoval jsem u své Kia Cearato 1,5l palivový a naftový filtr. Chtěl jsem se zeptat, jestli když jsem je vyměnil s tím nemusím zajet na diagnostiku, aby se to v tom autě zapsalo. Ještě jsem se chtěl zeptat, po výměně palivového filtru, se mi stalo, že auto při otočení klíčku později chytá. Když parkrát zmáčknu tu pumpičku na palivovém filrtu tak chytá líp. Nevím sice jestli to ma nejakou spojitost nebo mi to jen tak pripada. Dokonce mi ted po nastartovani auto chciplo, neslo dlouho nastartovat a az na 3 ti nastartovani se chytlo. Kdyz uz nastartuju a jedu tak je vse v poradku. Hodina cesty bez peroblému. Mohl by mi někdo prosím poradit cim by to mohlo byt? jsem bezradny. Kontrolky na palubce nic nehlasi.

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 30.09.2011 07:28
od kaduz
ahoj,
já sem filtr normálně vyměnil aniž bych musel na diagnostiku. Myslím si, že to není potřeba, tady si případně stáhni servisní manuál viewtopic.php?f=87&t=2257&view=unread#unread
Ono je důležitý když to měníš naplnit nový filtr až po okraj naftou a pak ho zašroubovat. Ještě jsem pro jistotu i do hadiček nalil trochu nafty aby jsi měl co nejméně vzduchu v systému. Pak otočíš klíčkem, necháš chvíli běžet podávací čerpadlo a pak teprve nastaruješ.
Pokud vým, tak na palubce máš jenom kontrolku a vodu v naftě, čidlo je zašroubovaný zespoda do filtru. Zkus ještě jednou poutahovat a překontrolovat všechny spoje, jestli ti to někde nepřisává vzduch.

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 30.09.2011 07:40
od Steeeveee
Jo taky mě to napadlo. Ventil, kterým se voda vypouští jsem otestoval, nic z něho nešlo. Ale je fakt když předtím napumpuju tou pumpickou tak auto nastartuje hned. Ještě jsem tě chtěl poprosit jestli nemas ten manual nekde ulozeny, protože ten stavajici link co je v tom druhem topicu je nefunkcni.

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 04.10.2011 16:20
od Steeeveee
tak problém se vyřešil skoro sám. Mám ale domněnku, možná tam zůstal přebytečný vzduch, co jsem pochopil z ruského manuálu(rusky neumim), tak kdyz povolim ten sroubek co je ve stredu filtru a zatlacim na pumpicku, pockam jak zacne vystrikovat nafta a pritom zatahnu tu matku, melo by dojit v vypusteni vzduchu? Je tato teorie spravna? nemuzu tim nic zkazit????

Diky

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 04.10.2011 17:56
od Kmet
Lehce pootoč (povol) ten odvzdušňovací šroubek a pumpuj tak dlouho, dokud nepůjde kolem něj čistá nafta - bez vzduchových bublinek. Pak během pumpování šroubek utáhni a je hotovo :thu: . Může se stát, že Ti při prvních 2-3 stlačeních pumpy půjde nafta čistá a potom teprve s bublinkama, ale raději obětuj ten cca půllitr nafty ať máš jistotu - tímhle postupem nemůžeš nic zkazit :yes:

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 15.10.2011 11:18
od Steeeveee
Filt už jsem odvzdušnil, chtěl jsem ještě zeptat, moc jsem s ním nejel, po tom co jsem to včera odvzdušnil, ale předtím se mi dost stávalo, že po tom co jsem auto nastartoval, tak kolísaly otáčky, ručička se kývala kolem 1 a bylo to slyšet i na motoru, samozřejmě když jsem nepřidával plyn. Když jsem auto chvíli nechal tak se stalo, že zdechlo. Nemohl se mi v autě něco poškodit, když jsem jezdil s tím neodvzdušněným filtrem?

Díky

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 15.10.2011 13:15
od Berka
Myslím že ne, tedy určitě ne. To kolísání otáček a občasné chcípnutí je při zavzdušnění soustavy běžné, jen bych čekal že se u tvého auta systém sám odvzdušní po několika minutách běhu motoru. Jestli tam máš el. čerpadlo v nádrži tak pomůže několikrát zapnout klíček bez startování a to čerpadlo postupně vyžene vzduch z hadiček až do nádrže, ale stejně může motor klidně 2-3x po nastartování chcípnout. Pokud tam není musíš příště pumpovat pumpičkou jak ti tady už radil.