Pánové, to je věčná debata...
Argumentovat náklady je nesmysl. To je jako zákazník můžu pouze politovat, ale půjdu ke konkurenci, která to dokáže dělat efektivněji a levněji. A nebo k někomu, kdo mi za tu stejně drahou cenu dokáže poskytnout lepší službu, co mi za to stojí. Někdo to ocení, jinému stačí základ. Každého věc.
Ale aby někdo mohl prodávat olej třeba za 600 Kč litr, když soused prodává za 200, tak jeho argumentem nemůžou být náklady, i kdyby měl 100x pravdu. Kdyby ta služba "výměna oleje" byla všude úplně identická, tak nikdo nebude měnit olej jinde, než u nejlevnější nabídky, ti drazí zkrachují a nebude o čem diskutovat
Vtip je v tom, že identická není. Liší se třeba v dalších službách a poskytovaných výhodách - záruky, kvalita, ochota, různé výhody za věrnost, odbornost, služby navíc atd. K tomu navíc mezilidské vztahy - nejsme roboti (např. nepůjdu hned ke konkurenci kvůli pár korunám nebo, dokud nejsem hodně nespokokojen) a také transakční náklady (asi bude výhodnější servis za 5000 Kč za rohem, než za 20 Kč, ale s nutností dopravit auto do Pekingu). No a bohužel i tržní síla hraje roli - ta různá bububu na omezení záruk...
Prostě je to jen "hra". Servis chce co nejvíc vydělat, zákazník co nejmíň platit... Jde jen o to, kdo a jak tu "hru" hraje a jak dokáže rozdat karty... Ale, že cena oleje i některých dílů u
je s ohledem na ceny konkurence mnohdy asi hodně na hraně, je vidět z reakcí zákazníků... Je věcí
, zda jim to za to stojí a jak se tato strategie vyplácí, ale těžko se může někdo divit, že se to mnoha lidem nelíbí...
Tady je docela zajímavé počtení na toto téma:
http://www.auto.cz/znackovy-vs-nezavisl ... koho-84133