Ja si to myslim taky, protoze ty prohlidky jsou na chlup +- stejne jako u hyundaie a proto vim, ze me 2. garancni s i30 2. generace stala 1800 Kc s vlastnim olejem. V prohlidce byla prace, olej. filtr., filtr motoru, brzdovka, tudiz za to stejne (ted jsem dostal nabidku na 5500 Kc vc. oleje, kdyz ho odectu tak je to 3700 Kc), chce Kia 1x tolik, takze ze by Kia mela sazbu normo hodin 1x vic jak Hyundai no to asi ne... Udelal jsem ted, ze jsem napsal primo do Kie aby mi napsali casy pro rocni servisni prohlidky, tak schvalne chci videt vysledek. Protoze uz pri prvni rocni prohlidce me v Agrotecu taky natahli (zjistil jsem az doma, tam jsem na to taky nejak moc nekoukal), sice o nic moc, ale platil jsem 800 za praci (prace je pouze vymena oleje) a 300 za olejovej filtr: Jelikoz jsem nasledne ziskal tabulku od uzivatele plasta, ktera je primo od Kia pro dealery, kde je napsano, ze na 1. prohlidku je od vyrobce 0.5h, tak to by mel v tom pripade sazbu Agrotec v roce 2016 sazbu 1600 Kc za hodinu prace, to by byla cena jak v Porsche Brno ne?
Suma sumarum, docela koukam, ze si servisy ty delky prohlidek nejak upravuji podle sebe a ve finale je to dobra rejzovacka na platici zakazniky. Nemam problem jezdit do autorizaku a platit jim za "odborne" servisovani, ale nebetecne me vytaci, kdyz ze me nekdo dela vola a snazi se me obrat...
mv12: k normo hodinam, ty urcuje vyrobce dle jejich namerenych casu, je to jak v nejakym zavode, fabrice, udelaji pokus, nameri a stanovuji cas, servisu se to libit nemusi, ale proste je to narizeni a ty casy proste na fakture musi sedet to je to o cem celou dobu mluvim, jo ze na aute pracuji misto 2. prohlidky, ktera ma byt dle mnou dostupnych informaci 1.6 normo hod = 96min. treba 3hod. je bohuzel uz problem servisu potazmo vyrobce co zvolil za casy...