od mv12 » 17.05.2018 09:17
Pokud to je v návodu, tak to je jiná situace a můžou to svést na špatnou obsluhu a zamítnout. Kolega psal, že to tam není. Já to hledat nebudu...
Pokud by to tak bylo a reklamaci kvůli tomu zamítli, tak jsou dvě různé situace:
Když se to stalo do půl roku od koupě, bere se to ze zákona jako chyba dodavatele, pokud on neprokáže opak. Tj. dokazovat, že to způsobil zákazník by musela KIA.
Když je to později, tak bys musel dokazovat ty, že jejich tvrzení není pravdivé. A jediná možnost, pokud se nedohodnete, je nedávat to opravit, ale po písemném zamítnutí reklamace to vzít a zaplatit si posudek soudního znalce. Existuje jejich seznam, myslím i na internetu. Pokud jeho výsledek bude ve tvůj prospėch a prokáže, že to není tvoje vina, ale třeba nějaká vada materiálu apod, je nutné se i s posudkem znovu obrátit na dodavatele a požadovat nejen přehodnocení reklamace a jeji uznání, ale i úhradu všech vynaložených nákladů vč. toho znaleckého posudku. Na to je zákonný nárok.
Pokud to posudek neprokáže, tak máš samozřejmě smůlu a jeho cena je tvůj náklad. Tady je i riziko, že si to sice nezpůsobil, protože jsi třeba v mrazech ani jednou zrcátko nesklopil, ale dokázat nebo určit, co bylo 100% pravou příčinou, třeba ani nepůjde a znalec tedy možnou vinu obsluhy nedokáže vyloučit. Pak máš prostě smůlu. Ale to by to měl být schopen říct i dopředu, jak moc je šance, že to půjde nebo nepůjde prokázat a kolik bude posudek stát. Podle toho (a i podle ceny za opravu) se můžeš rozhodnout, zda má smysl posudek dělat nebo ne...
Tady je vidět, proč je důležité, kdo musí dokazovat. Jestli dodavatel nebo zákazník. Dokazuje se vždy hůř a ve výhodě je ten, kdo dokazovat nemusí... Když se to mohlo stát více věcmi a nedá se 100% dokázat, či je to vina, tak ten kdo dokazuje má smůlu.
KIA Cee'd 1.6 GDI FIFA World Cup Edition