Jasně že se životnost udává v hodinách. Na klasických žárovkách to často bývá, ale zrovna na těch do aut, jsem to moc neviděl. Každopádně třeba Osram to má aspoň na internetu v technických listech... Jenže když pominu to, že nikdo nebude zapisovat, jak dlouho svítil, tak životnost žárovky ovlivňuje řada dalších okolností. Nejvíce skutečné napájecí napětí. Pak také počet a frekvence zapnutí/vypnutí, teplota ve svítidle (světlometu), otřesy atd.
Velmi zajímavé je to napájecí napětí. U klasické žárovky stačí jen o 5% vyšší napětí než jmenovité, a životnost se sníží asi na polovinu, při napětí vyšším jen o 10% už životnost klesá na pouhou čtvrtinu... U halogenových žárovek to je podobné, jen ta charakteristika závislosti životnosti na napájecím napětí není tak strmá, takže napětí vyšší o 10% sníží životnost "jen" o cca 60%
Osram udává v technickém listu tyto životnosti H7 žárovek - při testovacím napětí 13,2V (i když má žárovka udávané jmenovité napětí 12V)
Osram original verze 64210 55W 12V: životnost B3=330h, Tc=550h (světelný tok 1500 lm)
Osram original verze 64210L 55W 12V: životnost B3=450h, Tc=930h (světelný tok 1500 lm)
Osram ultra life verze 64210ULT-01B 55: životnost B3=1000h, Tc=1500h (světelný tok 1500 lm)
Osram silverstar verze 64210SV2 55W 12: životnost B3=250h, Tc=450h (světelný tok 1500 lm)
Osram nightbreaker unlimited verze 64210NBU-HCB 55: životnost B3=150h, Tc=250h (světelný tok 1500 lm)
Životnosti B3 dosáhne 97% žárovek (3% odejdou), životnosti Tc dosáhne 36,8% žárovek (63,2% odejde).
Schválně jsem do závorky uvedl i udávaný světelný tok z katalogu. Pokud je u všech žárovek opravdu stejný, jak dosahují toho, že třeba ty nightbreaker aj. svítí víc?