Projel jsem se v 1,4. To autíčko se mi moc líbí, ale …
Motor je líný, nejede to, ale je fakt, že to nebylo zajeté. Zařazovat se do proudu na dálnici nebylo nic moc. Pokud pominu zvýšenou kapotu, pak zevnitř asi nepoznám, zda mám Rio, nebo Stonic. Proti Riu lepší podvozek, možná to dělaly ty 17", nevím. Lepší výbava (mrtvý úhel, samostmívací zrcátko). Lepší sedadla a brzdy.
V konfiguraci, která by se mi líbila, je ceníková cena cca 502 000 Kč (1.0 T-GDI). Kiu mám rád, ale za tyhle prachy fakt ne. To si dělají srandu. Za to mám nového Dustera s kamerama kolem dokola, pohonem 4x4 a ještě mi prachy zbydou. Či Suzuki S-cross, popř. Vitaru. A to ještě budu mít u S-crosse diodová světla, dvouzónovou klimu, o dost větší auto a zbytek, tedy cca 25 000 Kč, můžu projezdit.
Jo a ještě jedna věc. Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl, ale v konfigurátoru připlácíte za KAŽDOU barvu!
A protože nějakou si vybrat musíte, tak už připlácíte.
Takže můj závěr: Hezké autíčko, ale silně předražené
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jen doplňuji, dle sdělení prodejce prý příplatek za bílou barvu není. Takže snad jen chyba konfigurátoru.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jsem si ho půjčil ještě jednou, tentokrát na důkladnější prohlídku. Výbava Premium. Takže trochu poopravím svůj názor a vypíšu pár příjemných rozdílů:
Volant je zploštělý a perforovaný, kotoučové brzdy i vzadu, brzdí to rozhodně lépe, startování tlačítkem je docela návykové, hliníkové pedály, střešní ližiny, samostmívací zpětné zrcátko, navigace, sledování únavy řidiče, kufr větší snad o 32l ?, ale zase nemá mezipodlahu, dvojbarevný interiér, změkčení v oblasti loketních opěrek na dveřích, výsuvná loketní středová opěrka, osvětlení odkládací schránky, originál malé zástěrky, automatické přepínání dálkových světel, zrcadlení mobilního telefonu, a samozřejmě věci popsané výše. Větší rozchod kol, pokud mne paměť neklame, cca 2 cm. Jestli to má i hlídání přijíždějících vozidel při couvání jsem zatím nezjistil. Vyšší posez, vyšší světlá výška, myslím 183 mm na 17 kolech. To vidím jako slušné +, na ty naše obrubníky. Pokud se nemýlím, má Rio světlost jen 140 mm.
Motor se musí víc točit, pak je jízda živější, při prvním pokusu jsem to držel v nižších otáčkách, jak jsem byl zvyklý, což byla zjevně moje chyba. Spotřeba se mi zdála nepatrně vyšší ne ž u Ria, ale tvrdit to s jistotou nemůžu. Chce to prostě odlišný jízdní styl.
Tentokrát se mi to autíčko jevilo o hodně líp, nevím, čím to bylo, snad tím, že jsem se mu mohl více věnovat. Takže pocitově je to takové dospělejší, líbí se mi čím dál víc, ten pocit z jízdy je proti Riu o dost jinde. Jevilo se mi to spíše jako menší bráška Sportage, než jako větší Rio. Pokud ale někomu jde jen o to, aby ho auto dovezlo z bodu A do bodu B, pak koupě Stonicu nemá smysl. Co bych jednoznačně vytknul je jediné couvací světlo, nechápu proč nedali dvě.
Pokud by byl Stonic za stejné peníze jako Rio, byla by pro mě volba jasná. Stonic.
Lépe zbraň mít a nepotřebovat ji, než ji potřebovat a nemít.