Po dvoch mesiacoch a 3000km stravenych v Optime zrejme nastal cas na prve dojmy a skusenosti s Optimou. Casom sa mozno nejake detaily este zmenia, ale myslim si ze auto uz poznam velmi dobre aby som ho mohol objektivne zhodnotit.
Optima je moja tretia Kia, po Riu a Ceede (pekna postupka, co pride dalej? ). Len zakladne informacie o aute, je to jedna z prvych Optim najnovsej generacie JF, sedan MY16, najvyssia mozna vybava, najazdenych necelych 80 tisic.
Motor 1.7 CRDi, 7-stupnovy automat DCT. Rovnaku prevodovku som mal aj v Ceede, kazdopadne v Optime funguje ovela lepsie, radi rychlejsie a hladsie, drzi vyssie otacky ako Ceed. Motor zbytocne nepodtaca, zladenie je ovela lepsie ako pri 1.6 CRDi.
Prve kusy mali problemy so spojkami, preto tesne pred kupou bola v autorizovanom servise (predajca auta) vykonana zarucna oprava, pri ktorej vymenili spojky aj dvojhmotu, takze mam prakticky novu prevodovku.
Zhrniem hlavne vyhody a nevyhody auta, neskor ich vysvetlim.
+ vyborny podvozok a odhlucnenie auta
+ vnutorny priestor
+ svetlomety
+ zladenie motora a prevodovky
+ vybava
+ spotreba
+ audiosustava
- maximalny vykon motoru
- infotainment
- vonkajsie kamery
+ vyborny podvozok a odhlucnenie auta
Oproti Ceedu neporovnatelne lepsie pohodlie pri jazde, podvozok je ladeny do komfortu, odhlucnenie vo vysokych rychlostiach na dialnici vyborne (porovnatelne s Passatom). Po 80tis km nic nebucha, nevrzga, nerezonuje. Vyborne. Jedine mozne zlepsenie vidim v utlmeni aerodynamickeho hluku pri rychlosti 140+
+ vnutorny priestor
Plnotucna stredna trieda, za sebou mam na nohy dobrych 15 cisel miesta. Trochu horsie je miesto na chodidla vzadu, kvoli elektrickym sedackam. Nedaju sa uplne zasunut nohy pod sedadlo vpredu.
+ svetlomety
Moja Optima ma este bixenony, ktore svietia na moj vkus velmi dobre - hlavne dialkove svetla maju vyborny vykon, aj za dazda. Oproti LEDkam v Leone 2018 maju hlavne dialove svetla vyborny dosvit, s plnohodnotnymi Matrix Full LED neviem porovnat.
+ vybava
Optima ma takmer vsetko, co clovek v strednej triede ocakava - kozenne ventilovane sedacky, autonomne brzdenie, adaptivny tempomat, aktivne drzanie sa v pruhoch, automaticke parkovanie (este som nevyuzil), panoramaticku strechu, 360st. kamery a mnoho dalsieho. Najma kombinacia adaptiveho tempomatu a drzania sa v pruhoch prinasa vyborny komfort na dlhych cestach, staci jemne drzat volant a system si vie korigovat smer a rychlost.
+ spotreba
Pravdupovediac, som prekvapeny ako usporne vie dieslova jednasedmicka v Optime jazdit. Dlhe trasy s kombinaciou okresiek a dialnic a plnym autom davam s prehladom pod 6.5 litra, s lahsou nohou kludne aj pod 6. Mesto je horsie, tam sa drzim okolo 8, ale toto nie je mestske auto ani nahodou.
+ audiosustava
10 reprodukorov Harman/Kardon s externym zosilovacom hra uzasne... Ma technologiu Clari-fy pre zvyraznenie potlacenych frekvencii komprimovanych suborov a poskytuje vynikajuci audiozazitok pre hudobneho amatera ako som ja.
- maximalny vykon motoru
Podme k zaporom. Naschval uvadzam ako nevyhodu maximalny vykon motoru, kedze krutiaci moment je velmi slusnych 340Nm a je to citit. Motor je krasne pruzny od nejakych 1800 otacok, vtedy ma pocitovo aj viac ako 104kw. Kazdopadne, akonahle chce clovek vyuzit plny potencial motora napriklad pri obiehani, tak pociti vykonostny deficit. Vo vyssich otackach sa uz motoru moc nechce a dynamicky slusny motor v nizkych otackach sa meni na trapiaci sa agregat, ktory ma co robit, aby vedel rychlo obehnut kamion.
- infotainment
Mam starsiu generaciu infotainmentu, ktora nepodporuje Android Auto, co je velka skoda (Optima podporuje AA az od MY2017). Taktiez grafika nie je uplne najmodernejsia.
- vonkajsie kamery
Za dobreho svetla celkom fajn, v noci tragedia. Nechapem, ako moze niekto v roku 2016 dat do premioveho auta cocky ako mali telefony v roku 2005.
Na zaver par slov k asistencnym systemom. Adaptivny tempomat (kombinacia radar + kamera) funguje na 95% vyborne. Problem ma pri zuzeniach, ked su uzke pruhy alebo ked v zakrute povazuje auto vo vedlajsom pruhu ako auto predo mnou, vtedy zacne prudsie brzdit, avsak da sa to prebit plynom. Autonomne brzdenie som chvalabohu zatial neskusal, ale pri prudkom priblizeni k autu predomnou (napriklad pri obiehani) zacne hukat, ale nebrzdi. Asistent drzania v pruhoch funguje viacmenej spolahlivo, akurat je treba stale drzat volant.
Par postrehov
- pri otvoreni vodicovych dveri sa sedacka odsunie, pri zavreti a ked je kluc vnutri sa prisunie na povodne miesto - pekna funkcia... Zaroven maju elektricke sedacky dve ulozene nastavenia polohy
- pri kazdom starte je potrebne aktivovat Auto hold a deaktivovat Start-stop - OTRAVA!
- bezdotykove otvaranie kufra funguje tak na polovicu, sice sa odomkne ale neotvori... to je dost skoda
- kufor je dlhy, siroky ale velmi nizky - nezmestia sa donho ani 3 pneumatiky
- najlepsie nastanevie adaptivneho tempoamtu je Slow - reakcie nie su zbytocne prudke ako pri ostatnych moznostiach
- citanie dopravnych znaciek je absolutne k nicomu, neriadil by som sa tym ani sekundu