Vážení přátelé,
ačkoli jsem plánoval výměnu auta, tak k tomu nedošlo pro absenci důvodů. Cerato jede bez problémů a nyní mám po servisní kontrole po 150.000 km. V souhrnu jsem za tu dobu vyměnil jednou turbo po 15.000 km - hvízdalo v záruce. Pak v 94.000 km tlumiče, ty cesty byly tehdy horší a nyní ve 150.000 km poprvé výměna brzdových kotoučů vpředu a všech destiček, k tomu mi v servise na soustruhu srovnali zadní kotouče. Sice jsem to již psal jinde, ale pro srovnání, na Méganu jsem měnil destičky každých 45.000 km. Kromě oleje, filtrů, stěračů a pneumatik jsem už neměnil nic. Jen do auta liju naftu, nemrznoucí směs do ostřikovače. Motor vůbec nežere olej, v servisním intervalu není nutno doplňovat.
Od té doby, co zprovoznili D1 z Bělotína do Ostravy mám do práce 50 km, tzn. že auto jede vždy delší trasy, ale nyní již jen po dálnici. Spotřeba mi trochu stoupla, ale je to při pravidelné jízdě rychlostí 130 km/h někde kolem 6,3 l/100km. Vzhledem k tomu, že že se mi denní dojíždění zkrátilo ze 112 km na 99 km, pak mi spotřeba nafty de facto nestoupla.
S autem jsem skutečně spokojen, je uvnitř velké, a to jsem dost nadměrný ( 188 cm, 118 kg ) a přesto mám prostor pro stejného pasažéra i za mým sedadlem.
Jediné, co mě teď na údržbu čeká, je lak a spodek. Mám dost otlučený lak na oblouku těsně za zadními dveřmi nad prahem , musím to nechat zatmelit a přestříknout, je to jediné slabé místo karoserie, nejvíc se špiní a kaménky do něj přímo střílí. Jinak už nechám protikorozně ošetřit i spodek.
S ohledem na dosavadní zkušenosti nepochybuji, že dalších 100.000 km bude v pohodě. Turbo je stále tiché, bez zvukových projevů. V současné době tankuji naftu u Agipu - diesel-tech a pocitově je auto tišší. Jen pro zajímavost chci uvést, že když jedu ráno do práce, tak mám tak plynulou cestu, že při vynechání výjezdu auta ze dvora a parkování v práci řadím celkem 12x. Ten výjezd a parkování je dalších 5 změn rychlostního stupně. Cesta z práce je obdobná, ale záleží na tom, jak moc se zdržím na křižovatkách v Ostravě-Porubě, výjezd z Ostravy používám jiný než pro vjezd.
Před čtrnácti dny jsem měl malý problém se spojkou, při opouštění dálnice nešlo přeřadit z 5-ky na 4-ku, nekonec jsem to řešil meziplynem a ráne se to již neprojevilo. Byl to zavzdušněný hydraulický píst ovládající spojku. Opakovaným prošlápnutím se to také zlepšilo. Za těch necelých 5 let a 150.000 km to bylo první překvapení, které mi k mé nelibosti Cerato nachystalo, ale problém to byl skutečně jen malý a krátkodobý.
Ještě malou poznámku k životnosti motoru na naftu s turbem. Technik v servise mi řekl, že servisují ceeda 1,6 crdi, který má aktuálně nalítáno 250.000 km a to se na něm střídá řada řidičů, a auto je stále v pohodě.
Pro dnešek je to vše a pokud má někdo dotaz či komentář, pak to uvítám
Jarda