sepsal sem to na hyudaj foru - přepíšu i sem
Gdi samozřejmě přestavět na LPG jde. Jsou k tomu dvě možné cesty.
První a poměrně nejfunkčnější je vstřikování kapalné fáze LPG pomocí benzínových vstřikovačů. Tím je eliminovaná ta nejhorší věc - upálení vstřikovačů benzínových, které se chladí palivovou směsí.
Nevýhody - je nutné použít čerpadlo na kapalnou fázy, které je velmi náchylné na kvalitu plynu což je v našich podmínkách dost problém. Toto funguje daleko lepe na západ od našich hranic kde mají plyn jiné čistoty z Norského zdroje. My máme obvykle ruský plyn.
Druhá možnost je kombinace plynu a benzínu. Vstřiky benzínové se v cyklu zapínají, aby se chladily. Není to ale uplně vždy funkční.
Jinak u Gdi není problém se směsí, za předpokladu využití stávajích trysek není rozdíl, naopak, plyn má 102 oktanů a je daleko mene náchylný na detonační spalování.
U druhého případu je vstřikována plynná fáze a ta netrpí na neduhy kapaliny
Nicméně první varianta je cenově skoro 2x tak drahá jak normální přestavba s tím, že fakt může být hodně problém s čerpadlem a pak to je uplně nesmysl.
Druhá je sice levnější, ale poškození trysek se předejde, jen když se bude kombinovat benzín v poměru 50-60% takže uspora bude relativně malinká.
Tím se právě ty Gdi stávající naprosto nevhodnými pro přestavby na plyn.