http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/1277119/TEST--Hyundai-ix20-1-4-CVVT-a-1-4-CRDi tento test
Hyundai sa rozhodol pre mäkšie naladenie podvozka.
To ix20 prináša viac komfortu a zbavilo ho to tiež nepríjemného zlozvyku Vengy – odskakujúcej zadnej nápravy. Daňou sú však výraznejšie bočné náklony a trochu citeľnejšia nedotáčavosť. Pocit nedostatku kontroly nad vozidlom, zvlášť pri svižnejšej jazde, zvýrazňuje aj mäkké, preposilňované riadenie bez náznaku spätnej väzby. Z výbavy by sme určite vypustili strešné okno, ktoré citeľne znižuje tuhosť karosérie.
Súboj Kia vs. Hyundai tentoraz nemá jednoznačného víťaza. Model ix20 si nás v porovnaní so sestrou Vengou získal príjemnejšie naladeným podvozkom a zopár lepšie spracovanými detailmi. Priestor a pohonné jednotky sú na rovnakej úrovni, rovnako aj masívnymi stĺpikmi citeľne obmedzený výhľad z miesta vodiča. Pri samotnom výbere tak budú rozhodovať cena či dizajnové preferencie, čím Kia vyrovnáva náskok Hyundaiu. Uvidíme, ktorá ponuka dokáže osloviť viac zákazníkov.
HODNOTENIE:
1.4 CVVT: *** (3/5)
+ Vnútorný priestor, variabilita batožinového priestoru, komfort pruženia, ochotný motor, presné radenie,
zadná náprava neodskakuje.
- Bočné náklony karosérie, vyššia spotreba, s panoramatickou strechou slabá tuhosť karosérie, krátke sprevodovanie, poloha niektorých ovládačov.