Rozsvěcující se kontrolka oleje při dostatečné hladině

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Rozsvěcující se kontrolka oleje při dostatečné hladině

Příspěvekod jiri.spilauer » 12.05.2021 07:59

Zdravím všechny Kiaře,

prosím o radu. Už jednou cca před rokem se mi stalo, že se postupně během jediné jízdy pozvolna rozsvěcovala kontrolka oleje (červená), až svítila trvale a auto jsem nechal preventivně odtáhnout. Nejprve strašili olej. čerpadlem, ale nakonec to způsoboval ucpaný sací koš, který vyčistili a kontrolka zhasla.

Nezávisle na sobě mi ve dvou kiáckých servisech doporučili hustší olej, abych přešel na polosyntetiku 10W40, mám CRDi 2.0 103 kWh, motor má naběháno cca 212000 a že prý to autu prospěje. Trochu jsem zagooglil a zjistil, že se to obecně doporučuje, pokud už má motor víc najeto, ale taky jsem se dočetl, že při přechodu z jednoho oleje na druhý (a je jedno jestli z horšího na lepší nebo naopak) se pak ale může stát, že se právě ucpe sací koš. Přešel jsem tedy na polosyntetiku a už jsem se chystal teď někdy koncem května olej zase vyměnit, najel jsem cca 12 000. Už před rokem jsem pozoroval, že Carens má větší spotřebu oleje, začal se ztrácet, ale ne pod auto. Smířil jsem se s tím, že budu dolévat častěji. Cca 1/2 litru na 2-3 tis. km. A teď k dotazu:

Včera se mi opět rozsvítila kontrolka oleje. Dle měrky se blížil stav k dolnímu minimu, ale rozhodně nebyl pod minimem, preventivně jsem ještě trochu dolil, abych byl správně mezi ryskami a cca během 20 km pak kontrolka nesvítila. Těsně před dojezdem domů začala slabounce opět problikávat, ale jen málo a reagovala jakoby na pohyby auta, zatáčky, kopec atd. Mám tušení, že problém je opět stejný, že bude zase ucpaný sací koš. Má někdo podobnou zkušenost? Ptám se hlavně na přechod z plné na polosyntetiku a na to, když je oleje dle měrky dost a přesto se rozsvítí kontrolka. Napadlo mě, zda by se nedal použít nějaký chemický sajrajt typu BG apod., který by třeba ten bordel zlikvidoval, aniž by se musela otevírat vana? Osobně se všech čističů a výplachů motoru bojím, asi zafungují, jenže u starých motorů možná až moc, kdy i ten bordel a karbon a další svinstva vlastně tvoří "zaběhané prostředí" a jejich agresivní chemické rozpuštění může být ve výsledku kontraproduktivní a auto začne ještě více žrát olel.

Omlouvám se za delší dotaz, ale chtěl jsem co nejvíce popsat nynější stav. Díky všem předem.
jiri.spilauer Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 46  Témata: 18
Registrován: 13.02.2012
Bydliště: Č. Budějovice  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé