Stránka 1 z 1

Závada P0653 - skoro nefunkční plynový pedál

PříspěvekNapsal: 08.03.2024 11:44
od Atilius
Ahoj,

Mám problém s Kia Carens 1.7CRDi 104kW 2017.

Před dvěma týdny mi sem tam přestal reagovat plynový pedál. Stačilo povolit, stisknout a zase začal fungovat.
Pak se k tomu objevila závada P0653 Sensor Reference Voltage “B” Circuit High a kontrolka motoru
A tento týden to došlo do stavu, že jsem jel a plynový pedál reagoval jen v horní části, když dosáhl cca 1200 otáček, tak už ani ťuk. Na volnoběh reaguje dobře. Pokud jsem přeřadil na vyšší stupeň, zase do 1200 to jelo.
Zkoušel jsem závadu vymazat, ale to pomohlo jen na chvíli, zase se objevila, takže to není náhodný problém.

Hledal jsem na webu, ale moc jasné mi není, co se má kontrolovat.

Odvezl jsem auto do Kia servisu, ale tam zatím jen udělali to, že mi závadu smazali. A plynový pedál funguje. Ale to není řešení, ten problém je někde jinde.

Nesetkal jste se tím už někdo?
Díky moc, Martin

Re: Závada P0653 - skoro nefunkční plynový pedál

PříspěvekNapsal: 08.03.2024 14:11
od Beda
Chyba spojena s elektronikou resp. ridici jednotkou
If faulty sensor "B" supply voltage is detected for more than 0.1s, the ECM sets DTC P065300. This fault might be caused by short to power/ground in sensor supply "B" circuit or internal error of ECM.

Asi bych prohledal motorovy prostor, zda tam nebudou znamky toho, ze ti ho navstevuje nejaky hlodavec, kteremu muzou zachutnat kabely :roll: Jinak bych zkusil odpojit baterku, odpojit hlavni svazek k RJ a prekontrolovat zda se tam nedostala voda apod.

Re: Závada P0653 - skoro nefunkční plynový pedál

PříspěvekNapsal: 02.05.2025 12:15
od dolezal
dobrý den,
jak jste prosím závadu vyřešil? mám podobný problém na 1.6 CRDI 81KW a nevím co by to mohlo být a na co co finančně připravit. děkuji

Re: Závada P0653 - skoro nefunkční plynový pedál

PříspěvekNapsal: 02.06.2025 12:11
od therion
Zmerit napajeci napeti obvodu pedalu + 5V. Vycist hodnoty plynu pres diag - jsou plynule? Pokud ano muze byt pricina v akcnim clenu nastavujici virive klapky v sani. Nanosy na klapach zamezujicim volny pohyb nebo vadny samotny actuator. Vsechny tyhle komponenty berou napeti z +5V vetve a jeho pretizeni rozhodi fungovani dalsich komponent.