Stránka 1 z 1
Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
27.08.2025 16:40
od pavol.copik
Dobrý deň a prosím o pomoc.
Máme auto KIA Carens z roku 2016, D4FD, 1,7 Nafta, 104 kW. Po 1–2 týždňoch sa autobatéria sama vybije. Ak batériu odpojím, sama sa nevybije.
Pred rokom bola pôvodná batéria KIA nahradená batériou Varta. Chyba sa zacala prejavovat pred pol rokom.
Autom sa jazdí sporadicky. 2-3x za týzden ale aj 2x do mesiaca.
Do auta nebolo nič pridané, 5 rokov bolo servisované priamo servis KIA, teraz servisom za rohom – výmena oleja, ...
Aktuálny servis nedokázal nájsť príčinu samovoľného vybíjania ani po dvoch pokusoch. Iný servis to isté. A KIA servis tvrdí, že problémom je batéria Varta a máme kúpit originál batériu KIA. To si nemyslím, ale možno to môžete potvrdiť a súdim zle.
Čo by to mohlo byť? / Môžete mi odporučiť elektrikára alebo servis ideálne v Prahe, kto by to vedel opraviť?
Veľmi pekne ďakujem.
Pavol.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
28.08.2025 08:45
od Beda
Jsou to jen drby z doslechu od prodejců autobaterií, ale i oni už Vartu nedoporučuji, že už to není co bývalo za dob o 30 let zpět. Že už jsou lepší značky (Bosch to není, to je kopie Varty s jiným logem).
Dělal mimochodem servis nějaké měření, co ti tu baterií vybíjí, i když vůz jen stojí?
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
28.08.2025 12:32
od pavol.copik
V tom prvom bolo auto 4 dni, vraj to premerali a nič nenašli.
V druhom bolo auto dva dni a tiež nič.
Čo robili v reálne to neviem.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
29.08.2025 10:05
od therion
mas protokol z toho co namerili a jake jsou hodnoty pred a po uspani vozu? Pokud ne, sver to jinemu servisu nebo to zmer sam. Staci ti na to obycejny 10A multimetr za par kacek.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
29.08.2025 11:54
od pavol.copik
nedali nám nic.
Môžem to skúsiť zmerať. Vedeli by ste mi poradiť / naviesť ma ako to zmerať?
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
29.08.2025 12:57
od therion
Nic tezkeho :
mer.jpg
Mej baterii nabitou alespon na 12,8V. V aute predem vypnes veskere ventilatory , radia , klamatizace , denni sviceni , vyhrivani. Vytahnes klicek.
Odpojis od aku jeden privod. Idealne minusovy. Merak prepnes na rozsah 10A a jeden pol zapojis k baterii druhy na volny odpojeny konec vedouci do auta. Na meraku jdou draty do zdirky 10A (20A) podle typu a spolecnou zemnici zdirku. Merak dej mimo motorovy prostor (budes zavirat kapotu jinak auto nemusi plne usnout).
Das klicek do II polohy aby se rosvitila palubka (v zadnem pripade nestartuj!!!) a podivas se na odber , mel by se pohybovat pod 5A. Zavri kapotu (uplne) , vytahni klicek a auto zavri a zamkni. Do 20 minut musi proud spadnout alespon k 50mA , idelane ke 30mA.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
11.09.2025 07:18
od pavol.copik
len pre istotu, mám bezklučové štartovanie tak dám do druhej polohy na ON. (OFF/ACC/ON).
Mám jeden merák, taký z hobbymarkétu a na tom mi ukázala nula.
Skúsim si niekde vypožičať iný merák.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
12.09.2025 10:56
od therion
Pri rozsvicene palubni desce a vypnute ventilaci/radiu by ses mel pohybovat v ramci jednotek amper.
Re: Samovybíjanie autobatérie

Napsal:
22.09.2025 12:22
od pavol.copik
Dobrý deň,
tak som to premeral.
Vypnuté kľúče pripojený merač, zatvorená kapota, zamknuto - prúd 2,25 A
Odomknutie, otvorene tvorene dvere 4,4 A
Prvá poloha kľuč 4,36 A
Druha poloha, rádio ventilátor 4,8 A
Druha poloha, rádio a ventilátor off 4,6 A
Auto uzamknuté 3 A
Auto uzamknuté , po 30 sekundách 2,5 A
Auto uzamknuté , po 1 minúte 1,39 A
Auto uzamknuté , po 30 minútach 0,1 A
Náhodné kontroly v intervale 2-3 hodín 0,1A
Meral som to dva dni. Stále 0,1A
V aute mi dlhodobo svieti hláska Low tire preasure koly chybným TPMS senzorom. Predpokladám že to s tým nemá nič spoločne, ale pre istotu to uvádzam.