Záměrně jsem se rozepsal do detailů, aby si každý na takovéto postupy servisů dal pozor.
Po této opravě vůz sice startuje na první škrtnutí, ale netáhne a hřeje se. Vyměnil jsem termostat (ten na výkon nemá vliv, ale aspoň jsem doufal, že se zbavím přehřívání), bez rozdílu. Pro odreagování jsem koupil elektrony 17´´, které mám v TP také uvedeny. Na výměnu kol jsem již využil služeb jiného servisu. Když už to bylo na heveru, nechal jsem vyměnit i olej. Teď tam je plná syntetika Eurol 5W-40 Super Lite, aby měl lehčí starty v zimě. Do extrémů ho honit nechci a ani nemůžu. Dělá problém i rozjet se do kopce a při sepnutí kompresoru A/C v kopci klimu musím vypnout (když stojím, tak klesnou otáčky ze 3000 na 2500 při stejné poloze pedálu plynu) a podřadit. Na dálnici jede 130, ale plyn je mrtvej. Předjíždění v podstatě nepřichází v úvahu na okresní silnici. A po sjezdu z dálnice po minutě v koloně opět vaříme.
Když se dělají vstřiky u tohoto typu, tak se do řídící jednotky zadávají čísla jednotlivých vstřiků a jejich pozice. Pravděpodobně je popřehazovali a programováním řídící jednotky pro vstřiky se nikdo nezabýval.
Na těch větších kolech (co tam mají být - 225/55/17, případně 215/65/15) je to podstatně línější, než na původních, nevyhovujících TP 205/65/15. Někdo tady psal, že mu Carnival má tendenci prohrábnout i na trojku. O tom si můžu nechat zdát.
Poradí mi někdo, jak by v mém případě nyní dál postupoval? Já chci zajet do KIA servisu, který patří i prodejci KIA, kde bylo auto zakoupeno a nechat si vyjet záznam o provedených změnách ŘJ. Pokud by byla repase udělána regulérně, musely by být přeprogramovány data v jednotce dle vstřiků. Pokud nebudou souhlasit čísla vstřikovačů a jejich pozice v motoru s údaji v ŘJ, potom mám právo na reklamaci opravy. Ale rozhodně nechci auto nechávat jim bez dozoru.
Díky předem za jakoukoliv radu a pomoc.


