Stránka 1 z 1

2,9 CRDi 2005 - repase vstřiky malý výkon přehřívání

PříspěvekNapsal: 18.09.2015 03:15
od MichalCZ40
Ahoj všichni, zakládám nové vlákno. Moje Kia Carnival je plná překvapení nejen pro mě, ale i pro mou peněženku. Zajel jsem na kontrolu klimatizace, případné doplnění za 1000,- a nakonec se z toho vyklubalo skoro 25 000,- s repasí vstřiků. Zkontrolovat jsem si je měl sám pomocí měřáku a nafty z přepadů. Dlouho startovala a já řešil odvzdušnění, popsané mnou v jiném tématu. Jen na okraj - při přímém podání nafty do vstřikovacího čerpadla z kanistr přes filtřík šla na první škrtnutí. Majitel servisu mě ale přesvědčil, že by bylo dobré si nechat ZA PJÉŤO udělat přesný test vstřiků v nějaké specializované pražské firmě a já pitomec kejvnul. Následoval telefonát a bylo mi jím řečeno, že 1 vstřik je KO a ostatní tak mezi 20-40%. Tak jsem měl na výběr: 1) vrátit vstřiky tak, jak byly, zaplatit práci mechaniků (o té nebyla zmínka při mém souhlasu, ale chápu), podložky, cestu, vyměněný válec u spojky (chcal) a budu zhruba za 14 000,- - auto tam bylo týden a kluci se na tom nadřeli... Bez jakékoliv záruky, že to pojede tak, jako když jsem to tam dal. Nebo 2) nechat udělat repasi vstřiků a pak budu celkem na 24 840,- zato se zárukou. Trochu nátlak, že? Při přebírání jsem se dozvěděl, že záruka je jen na vstřiky a že jsem požadoval, aby auto nastartovalo na škrtnutí. Nastartovalo tak a já udělal malý okruh a byl jsem zpět. Něco chrčelo v motoru. Prý to nic, jen po naplnění klimy začala spínat spojka kompresoru a ten je na cestě do věčných lovišť. Hadice u palivovýho filtru jsou zbastlený šíleně, navíc byl odpojen předehřev nafty a zcela zmizela gumová ruční pumpička na odvzdušnění.

Záměrně jsem se rozepsal do detailů, aby si každý na takovéto postupy servisů dal pozor.

Po této opravě vůz sice startuje na první škrtnutí, ale netáhne a hřeje se. Vyměnil jsem termostat (ten na výkon nemá vliv, ale aspoň jsem doufal, že se zbavím přehřívání), bez rozdílu. Pro odreagování jsem koupil elektrony 17´´, které mám v TP také uvedeny. Na výměnu kol jsem již využil služeb jiného servisu. Když už to bylo na heveru, nechal jsem vyměnit i olej. Teď tam je plná syntetika Eurol 5W-40 Super Lite, aby měl lehčí starty v zimě. Do extrémů ho honit nechci a ani nemůžu. Dělá problém i rozjet se do kopce a při sepnutí kompresoru A/C v kopci klimu musím vypnout (když stojím, tak klesnou otáčky ze 3000 na 2500 při stejné poloze pedálu plynu) a podřadit. Na dálnici jede 130, ale plyn je mrtvej. Předjíždění v podstatě nepřichází v úvahu na okresní silnici. A po sjezdu z dálnice po minutě v koloně opět vaříme.
Když se dělají vstřiky u tohoto typu, tak se do řídící jednotky zadávají čísla jednotlivých vstřiků a jejich pozice. Pravděpodobně je popřehazovali a programováním řídící jednotky pro vstřiky se nikdo nezabýval.
Na těch větších kolech (co tam mají být - 225/55/17, případně 215/65/15) je to podstatně línější, než na původních, nevyhovujících TP 205/65/15. Někdo tady psal, že mu Carnival má tendenci prohrábnout i na trojku. O tom si můžu nechat zdát.
Poradí mi někdo, jak by v mém případě nyní dál postupoval? Já chci zajet do KIA servisu, který patří i prodejci KIA, kde bylo auto zakoupeno a nechat si vyjet záznam o provedených změnách ŘJ. Pokud by byla repase udělána regulérně, musely by být přeprogramovány data v jednotce dle vstřiků. Pokud nebudou souhlasit čísla vstřikovačů a jejich pozice v motoru s údaji v ŘJ, potom mám právo na reklamaci opravy. Ale rozhodně nechci auto nechávat jim bez dozoru.

Díky předem za jakoukoliv radu a pomoc. :CZ: :kia: :SK: