na popud vyššie sa pokusim o akúsi recenziu Soula.
1. Ako som k nemu prišiel
v júni 2009 som v reťazovej havárii prišiel o auto. Keďže som k práci auto potreboval, išiel som si vybrať iné. Kia bola prvá v zozname, išiel som s úmyslom obzrieť, kúpiť Ceeda. V predajni padla reč na Soul. Mne sa vtedy to auto nepáčilo , ale keď som si sadol za volant a všetko mi padlo do ruky , akoby to bolo robené pre mňa , už som iné nechcel. Čakacie doby cca 2-3 mesiace s výbavou na želanie nepripadalo do úvahy , tak som vzal to , čo mali na dvore. Najnižšia výbava + príplatok za manuálnu klímu a metalízu. cenovka 14.300€
2. výbava - klady:
- audio s veľmi dobrým zvukom , USB
- spusta airbagov /tusim 8/ ESP a ABS bez príplatku
Výbava - zápory:
Chýba mi palubný počítač - nebol ani v najvyššej výbave
3. interiér
priestranný , pohodlný, vyhovuje mi vyššie sedenie. priestor na batožiny užší , ale vyšší, nemám dvojité dno
Dobre odhlučnený motor. Plasty sú , alebo skôr v budúcnosti budú potenciálny zdroj pazvukov a praskania. Sú tvrdé a mechanicky málo odolné.
4. exteriér - bohaté oplastovanie som ocenil už 2x , drobné oderky na parkoviskách odnesú plastové diely , takže nehrozí ďalšia korózia. Čo sa týka odolnosti farby - mám šedú metalízu - nezdá sa mi , že by bol obitý viac , než autá iných automobiliek. Zdá sa mi , že to je výrazné len u červenej farby. Hoci, Keď po zime umyjeme , uvidíme.
5. Motor
je to môj prvý diesel , ale skamarátili sme sa rýchlo. zo začiatku spotreba 6,5 , postupne zišla na 5,5-5,8 v lete a 6 - 6,2 v zime. Podotýkam , že nie som brzdou premávky. Mal som možnosť porovnávať s 1,9TDI a tvrdím , že motor v Soule je lepší. Naberá na pružnosti s kilometrami , po 20.000 som skúsil maximálku , išiel 200km/h. Dá sa sním ísť od cca 1500ot pianko , od 1900 silný záťah do 4000, nad touto hranicou postupne vädne , zrýchľuje tak do 4500. Tieto otáčky boli donedávna u nafťákov z ríše snov. Pri bežnom jazdení sa zriedkakedy vytočí na 3000, takže čo sa deje pri 4500 nie je dôležité.
5, jazdné vlastnosti
Mám subjektívny pocit , že riadim podstatne väčšie auto , než Soul je. Nastavenie posilovača riadenia mi sedí tak isto záber ABS a ESP . Ale toto nemusí sedieť iným. Všeobecne vyvoláva vo mne pocit bezpečnosti. V autách , ktoré som mal predtým po 400km som bol dolámaný , so Soulom po celodennej jazde na 7. Zraz som necítil výraznú únavu z jazdy. /možno ma vymasírovala D1/ Zrejme mám podobné proporcie ako Kórejčania
v testoch sa často rozchádzali názory na tvrdosť pruženia a stabilitu. Podľa mňa je je pruženie dobré , skôr tvrdšie , ale nebúcha na dierach. Stabilita je výborná. /mám 15 ´kolesá a pneu 195/65/R15 /. Možno je pritvrdý na 18 ´kolesách .
Mohol by mať 6. prevodový stupeň aby na diaľnici klesli otáčky, aj keď na 5. stupeň pri 130km/h točí 2600ot. tak isto ako nový Sportage 1,7 CRDI na 6. stupni, takže sa mi zdajú tie kvalty u Sportage zbytočne na husto. inak výhrady k sprevodovaniu nemám. Kvalty padajú pekne , presne.
6. čo som dokúpil:
- elektróny na leto a zimné pneu Goodyear UG7+
- lakťovú opierku medzi predné sedadlá od AG auto
- tmavé fólie na okná - suplujú aj chýbajúce plato v kufri , nevidno čo tam je.
- miniatúrny 8GB USB kľučik , aby nezavadzal , ktorý som hneď natrieskal muzikou
7. toto vás bude najviac zaujímať - závady
- drnčanie v pravých predných dverách - nahlásené na 1. garančke - odstránené , výmena 1 upínacieho prvku /cvoček , či ako sa tomu hovorí/
- zlomená zásterka za pravým predným kolesom , zrejme od kameňa , vymenená na 2. garančke
- vadné žeraviace sviečky - je to na fóre v závadách - vymenené v rámci záruky
- pazvuky - rezonancie z pravého predného okna - v riešení - to bude zrejme maličkosť na počkanie , popísané v exteriér na fóre
8. zhrnutie
Vedel som , do čoho idem. bol som majiteľom Sephie a Pride. To , čo som dostal , ma milo prekvapilo. Jazdné vlastnosti , pohodlie a motor v tejto cenovej relácii ťažko nájde konkurenciu. Keby som bol prišiel o auto o rok neskôr , asi y som tu písal o Sportage ale čo už.
takto si si to predstavoval , Rudo ?