Stránka 1 z 3
Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 11:37
od jafrik
Ahojte,
Nemáte nahodou někdo zkušenost s vložkou do airboxu od KN nebo jinou sportovni na benzin jednašestku. Nemyslim ted prime sani - jen vymena vzduchoveho filtru. Prosim samozrejme majitele i jinych modelu, protoze v Soulu to jeste tezko nekdo ma. Teoreticky by tam tedy melo jit vice vzduchu, lepsi spalovani, drobet vetsi pruznost - tedy trosicku lepsi pocit z jizdy. Ale poznam to v praxi? Budu vdecen za za Vase nazory. Dekuji
Re: Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 12:10
od Marek_Km
Myslím, že ho má (i když na CRDi) zdejší administrátor - Beda.
Re: Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 13:43
od Beda
Je to pravda, ze ho mam ve voze viz.
garage_modification.php?mode=view_modification&VID=1&MID=36 dokonce uz existuje i do Soulu viz.
kn_filtr_soul.jpg
Mel by jit asi objednat treba u Auto-Moto Riegger s.r.o. pod cislem dilu 33-2960

Co se tyce jeho vlastnosti, tak je to opravdu hodne pocitove. Nekomu muze prijit, ze se mu zlepsila akcelerace a nekdo nemusi poznat nic. Jinak z osobni zkusenosti je to trosku opruz

ten filtr cistit, ja ho musim cistit kazdych 10tis. protoze jezdim po dost prasnych cestach a dostat z nej zasekane mouchy, drobne listecky je docela pracne

vyplachuje se vetsinou pod tekouci vodou a tak si clovek zadela akorat umyvadlo od oleje, kterym se musi vzdy napustit

Re: Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 14:56
od mbiron
Ja tede navim jaky ten filtr je ale ze skusenosti z automodelarinou filtr meju v benzinu abych dokonale odmastil fitr a vypral ho a pak znovu napustil olejem.
Nevim jestli ta voda ma vubec nejaky ucinek ale jak rikam tohle je jina zkusenost ale funkcne stejna.
Re: Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 18:33
od Beda
Na cisteni je tam taky nejaka jejich chemie ve spreji, nastrika se to tim a pak se to po chvili proplachne vodou


Re: Filtr KN

Napsal:
06.08.2009 22:05
od Jakub
Já bych byl opatrný. Ten papírový filtr svým odporem částečně nahrazuje rezonátor, který motory 1.4 a 1.6 nemají. Takže aby to pak nemělo opačný efekt....
Re: Filtr KN

Napsal:
07.08.2009 07:37
od klobi2664
já ho mám na svém 1.4 sw a museli jsme s přítelkyní konstatovat, že motor je o trochu živější a i nám přišlo že je trochu tišší
Re: Filtr KN

Napsal:
20.02.2010 23:23
od Pete62
Dal som do CRDI KN filter do povodneho boxu. Zatial som vela nenajazdil, ale prve dojmy z jazdy su dobre. Motor jednoznacne lepsie znasa najnizsie otacky. Cize ak sa dalo jazdit od 1400 ot. / min. tak teraz 1100-1200 ot. / min. znasa bez zvukovych prejavov podtoceneho motora. Nie, ze by som doporucoval jazdit (a uz vobec nie intenzivne zatazovat motor) pri tychto otackach, ale zvuk motora aj tah je lepsi. Pocitovo sa mi javi aj tah od 3000 ot. / min. vyraznejsi.
To, co ma trochu znepokojuje je priehladnost filtra a vo mne hlodajuca pochybnost o schopnosti zachytit jemne ciastocky necistoty. Tieto filtre sa predavaju uz dost dlho na to, aby cas preveril kvalitu deklarovanej kvalitnej filtracie. Zda sa, ze filtruju dobre.
KN filter som vlozil aj do Hondy Jazz (bezin), zatial taktiez len kladne skusenosti. Zazraky necakajte, ale vedel by som ho doporucit. Zvysene naklady za kupu tohto filtra by sa mali vratit, nakolko filter je umyvatelny a v zasade dozivotny. Takze pri spravnom osetrovani by mal byt dokonca ekonomicky vyhodny. Ale to len zatial teoreticky.
Re: Filtr KN

Napsal:
21.02.2010 13:16
od pitrstar
Ano ekonomický určitě je, při správném čištění, pravděpodobně přežije životnost auta.
Měl jsem ho ve felicii (10let).Spotřeba paliva ve felině mi klesla cca o 0.3 l.Píší i o zvednutí výkonu cca2-3 koně, ale to jsem nějak nezaznamenal. Pro dobře fungující motor, potřebujete maximální množství čistého vzduchu.Právě tento filtr propouští větší množství vzduchu (narozdíl od papírových), protože jeho výplň je bavlněná.Což se týče prachových částic, tak jsou zachycena na bavlněná vlákna, která jsou napuštěna speciálním olejem.Neváhal bych do této investice.

Re: Filtr KN

Napsal:
21.02.2011 12:25
od runis
Mám vložku KN v originálním airboxu v Hondě Civic 1,6 už 8 let. Pocitově už nic nezhodnotím, je to dlouhá doba. Jen co si pamatuji, tak se mi zdálo, že motor se trochu ztišil. Návratnost financí tam určitě je, ale chce to dát ten KN filtr co nejdříve. Spotřebu neposoudím, ale Honda jezdí za slušný průměr. Osobně bych doporučil. Nebál bych se toho. Na výkonu údajně přidá mezi 1 až 3 procenty. Což by mělo být u 81kW Hondy mezi 0,8 až 2,4 kW. Klima údajně veme kolem cca. 5 kW. Píšu, jak jsem se dočetl. Když zapnu klimu, tak to na tahu motoru skoro nepoznám. Jen v táhlém kopci na dálnici, když jsem při ustálené rychlosti střídavě zapínal a vypínal klimu, taak to trošičku bylo poznat. Nicméně, proč motoru neulehčit dýchat a pokrýt tímto trochu spotřebu klimy, že?

Re: Filtr KN

Napsal:
19.09.2011 11:50
od Pete62
Kolega Prokeš ma vyprovokoval ku kontrole KN filtra. Jazdim s nim uz vysse 1,5 roka. Vratil som povodny papierovy do boxu a nastartoval...
Rozdiely tu su a mozno vyraznejsie, ako som cakal. Doslova ma az sokoval zvuk motora. Vzdy som popisoval a hodnotil chod motora ako nekulturny a rachotiaci. Najviac sa prejavoval, ked sa pridal plyn z volnobehu (bez zaradenej rychlosti), take to pohravanie sa s plynom. Ako som zvykol hovorit, traktor Zetor s pluhom. Po vymene filtra za original - nic. Sametovo jemne (a pomaly) sa vysplhal do otacok. Dozvuk pri ustaleni otacok na volnobeh sa rachotenie zlaka objavilo.
Jazda v nizkych otackach do 1600 ot/min.
S KN Filtrom som popisoval ako nevyrazny tah, ked motor prakticky nereaguje na stlacenie pedalu a otacky len pozvolna stupaju. Pri 1400 ot. sa to zlahka zlepsi a po dosiahnuti 1600 ot. dojde k vyraznemu prebudeniu a tahu motora. S klasickym filtrom je mdle (nevyrazne) este pomazane medom, po dosiahnuti 1400 ot. sa nic nedeje a po dosiahnuti 1600 ot. sa motor zacina prebudzat.
Stredne otacky 1600-2500 ot./ min.
Motor s KN Filtrom reaguje na plyn skor, s mensim oneskorenim (takzvana turbodiera je mensia). Zvuk motora sa mi zda pri malom zatazeni (ustalenej rychlosti) mäkksi, sametovejsi a aj trochu tichsi. S papierovym filtrom mam pocit, ze na udrzanie ustalenej rychlosti musim mat hlbsie stlaceny plynovy pedal.
Vysoke otacky.
Tah motora s KN Filtrom je lepsi. Obzvlast je to citit po prekroceni kritickych otacok (cca 4300) ked zasiahne obmedzovac a ja mam pocit, ako by mi vypadla z kufra kotva. Auto zrazu vyrazne spomali (v zrychlovani). S povodnym filtrom uz zrejme dochadza k vädnutiu vykonu okolo 4000 ot. a zasiahnutie obmedzovaca nie je zdaleka tak necakane prudke, agresivne, skor plynulo naväzujuce. Mal som dokonca pocit, ze motor sa da vytocit do vyssich otacok, ale je to len klamlivy pocit. Vykon motora nenarazi prudko na obmedzovac, ale sa len volnejsie znizuje uz menej vyrazny tah motora v tychto vysokych otackach. Nenastava pocit nahleho znizenia vykonu, preto je tendencia motor este trochu potrapit do vyssich otacok.
Takze, ak by sa niekto spytal, ci si ho tam opät dam? Po vycisteni, nebudem vahat a dam ho tam znova. Ma jednu nevyhodu, traktorovy zvuk pri pridani plynu z volnobeznych otacok, ale to mu odpustam!
Re: Filtr KN

Napsal:
19.09.2011 16:27
od safi
@pete62:
Kde si ho zohnal , cez net a uja googla z jednej českej stránky mi to s dopravou napočítalo 5tis czk , čo sa mi zdá veľa , kď samotný filter je tam v cenníku za 2100. Nemáš lacnejší zdroj ?
EDIT: tak už som našiel:
www.sportovni-fitlry.cz za 2490czk , to už sa dá

Re: Filtr KN

Napsal:
19.09.2011 19:49
od runis
Ahoj Safi.
Tady je o něco levnější a doprava v ČR zadarmo:
http://www.autochip.eu/cz/filtry-kn/kat ... ik-filtru/jedeš na sraz, tak se domluv s někým, kdo na sraz jede, ať ti ho objedná a na srazu si ho přebereš. Já ho mám také ve Venze. A je stajný, jako v Soulu. Už nevím, kde jsem to koupil, ale mám dojem, že mě vyšel do 2tkč.
Re: Filtr KN

Napsal:
19.09.2011 19:53
od runis
Re: Filtr KN

Napsal:
20.09.2011 06:30
od safi
@ Runis:
Diky , Radku.
Nejako podobne som to vyriešil. Do zrazu to asi nebude , ale tak o týždeň ho budem mať.