vasatkoj píše:Arty píše:vasatkoj píše:
1. Nemám úplně vyzkoušeno protože venkovní teploty jsou obecně vysoké, ale rozjezd na EV v létě za studeného motoru je normální. Viděl jsem i videa v zimním období. Primárně je to dáno stavem dobití baterie.
2. Sleduji. Vše dělá automatika, ale dá se tomu rozhodnutí pro EV pomoci. Rekuperace probíhá v podstatě třemi způsoby: jízdou bez plynu (ale zařazen ryclostní stupeň), bržděním (intenzivnější rekuperace) a samotným spalovacím motorem (nejintenzivnější). Podle navigace se to neřídí a myslím, že nadmořskou výšku žádná navigace zatím moc neřeší. V podstatě pokud má baterie víc než polovinu energie tak ji využije a to k mému překvapení i třeba do kopce ve 140km/h. Prostě jedu do táhlého kopce na benzín a on přitom využije agregát k nabíjení. Jakmile má dost tak zbytek nebo část kopce táhne chvíli na EV. Pro přemluvení k přepnutí na EV používám fintu s ubráním plynu.
3. Ano umí. Co jsem četl tak nejdéle do 2km (já to změřené nemám), ale má to podmínku. Elektronika musí vyhodnotit, že výkon z EV bude dostatečný. Tzn., že pokud bude v cestě kopec nebo potřeba šlápnout na pedál, už to platit nemusí. V koloně je to stejné. Jakmile automatika zjistí pod 50% energie snaží se dobíjet agregátem v případě vypnutého motoru upozorňuje na vybíjení a vyzívá k nastartování. Samovolné startování mě také ze začátku překvapilo, ale je to vždy jen chvilka a prostě se tím jistí aby se baterie úplně nevybila. Rozhodně si nepředstavuj, že pojedeš krátké trasy jen na EV, to umožňuje až PHEV, ale ten má zase jiné nevýhody např. váha, cena, menší zavazadelník.
A ještě jeden postřeh. U HEV funguje klimatizace ihned bez nastartování agregátu. Topení zatím nevyzkoušeno, ale tam to bude asi jinak
