k tým testom:
pri testovaní nových motorov (rozumej tým, novinku ako teraz napríklad T-GDI)
čaká dlhodobý durability test
u benzínov to je 300 hodín - akoby cca 300 000 km
u dieselov to je 500 hodín - akoby cca 500 000 km
test sa prevádza v laboratornej kobke tzv. Dyname
motor je nastavený presne tak, na čo sa používa, čiže napríklad 1,6T-GDI ide do Sportage, tak sa nasimulujú podmienky zaťaženia na tento typ auta
po zábehu motora sa motor testuje pri maximálnom zaťažení, to znamená že pri plne otvorenej škrtiacej klapke a odpor motora zabezpečuje dynamo , ako brzda.
no a čo sa konkrétne testuje?
výkon motora, čiže krútiaci moment, výkon v KW pri otáčkach, tlak v turbodúchadle na vstupe + výstupe, teplota vzduchu, ak je to potrebné, tak sa merajú tlaky vo valcoch kompresiou atď...
záleží na tom, na čo je test určený, či je to regular, performance atď...
ono je to na dlho rozprávania, nie to ešte o tom písať
tak ale hádam pre pochopenie veci to bude stačiť
viac už len pri nejakom pokece, ak bude tá možnosť
