Khubicek píše:mir.jar píše:OK, cize takyto je postup?
-zastavim v kopci, napr. na cervenu
-dam neutral a rucnu brzdu
-ked vidim, ze mozem ist tak:
1. Stlacim spojku a brzdu nadoraz(spravne? aby sa aktivovala ta funkcia rozjazdu). Zaroven dam jednotku.
2. Uvolnim rucnu brzdu, kludne aj skor, a vklude prehodim nohu z brzdy na plyn.
3. Uvolnujem spojku a stlacam plyn bez strachu,ze to neurobim dost rychlo.
V tretom kroku budem mat teda aktivny rozjazd do kopca?
Toto bol priklad s rucnou, samozrejme vyuzitelnejsie je to bez nej, je to len priklad.
Ja totiz casto v Ziline davam rucnu, lebo je bezne, ze stojim dlhsie. Takto by som tom nemusel robit ako doteraz na starom aute ked bolo treba este pocas zatiahnutej rucnej trochu viac pridat plynu a postupnepustat spojku aby po uvolneni rucnej mal motor dost sily a zabral skor ako cuvne, pripadne skape.
spatne

nemusis davat vubec rucni brzdu.... proste se zastavis v kopci... a kdyz se chces rozjet, tak zaradis jednicku a pustis brzdu... auto stoji cca 2-3 vteriny samo... v te dobe se ty v klidu rozjedes... musim rict, ze je to skvelej pomocnik a rychle sem si na tuto pohodlnou vecicku zvykl

Pisal som, ze ta rucna je len priklad. Ja casto zatahujem rucnu koli krizovatkam kade chodim. Musim stat dlhsie a v kopci.
OK, tak zabudnime na rucnu.
Treba dat brzdu nadoraz,alebo viac stlacit? Lebo v manualy je napisane, ze len zabrzdit a ono to presne na 2 sekundy pribrzdi aj po uvolneni brzdoveho pedalu.
Ja som to skusal a nie vzdy som mal pocit, ze auto drzi a neviem ci to bolo len zlym sklonom. Preto sa pytam.
Radsej to, ale pojdem niekde dobre otestovat, niekde na okraji mesta kde nieje premavka. Zilinske hradisko bude idealne.
Kia Sportage 2011, 2.0 CRDi, predny nahon, vybava EX + doplnok: cuvacia kamera, GPS, subwoofer, stredovy reprak