70% dálnice? Uf, to bude každé SUV žravé. To už je pomalu na zvážení jestli třeba naftu, ikdyž nejsem její příznivce. Ale já bych osobně šel jedině do HEV. Důvody:
1) Když už člověk pořizuje tak drahé auto, nešetřil bych už nějakých 50-100 tisíc na specifikaci. KIE jsou kvalitní auta a vydrží dlouho.
2) HEV má výrazně lepší zrychlení
3) HEV spojuje výhody elektra a spalováku - hladké rozjezdy, rekuperace, popojíždění čistě na elektro + není nutné dobíjet
4) V běžném (hlavně městském) provozu výrazně lepší spotřeba. Ceny benzínu dlouhodobě těžko půjdou dolů, spíš nahoru. A jak koukám, auta si lidi nebudou často tak měnit jako dřív. Klidně bych si udělal rozpočet na 200 tisíc km a cenu benzínu 40-50 Kč.
5) HEV má měničový automat proti mHEV, který má DCT - hladší řazení, vyšší spolehlivost a DCT v některých testech prý smrděla
6) HEV má v standardu adaptivní tempomat - na dálnici se myslím hodí
Podle mě, mHEV má smysl pouze pro toho, kdo vyloženě chce manuál.