Zdravím, mám přes 2 roky starou Kiu Sportage. Jezdím zejména kratší úseky (dojíždění do práce) cca 10km/1 cestu, min. jednou za měsíc delší (cca 150 km). Baterii pravidelně min. 1x za měsíc dobíjím do plna inteligentní autonabíječkou CTEK. Přesto se mi občas objeví v appce KIA, ve výsledků diagnostiky, problém s 12V baterií. Když ji v tuto chvíli změřím, tak má 12,2 V, což mi přijde hodně málo. Po nabití a nastartování hláška o problému v appce zmizí a je tam vše OK (baterie má 12,8V po 6 hodinách od nabíjení). Známý, který má také stejně starou Kiu Sportage (ale manuál), mi radil, abych vypojil konektor inteligentního nabíjení (viz zvýrazněný konektor na fotce v příloze), že to pomůže. On to udělal hned po koupi auta a problém s baterií nemá (jezdí ale delší trasy). Rád bych se zeptal, zda má s tímto někdo zkušenosti u mého typu auta/motoru a zda to nepřinese více škody, než užitku. Jako druhotnou výhodu bych viděl v tom, že bych po každém nastartování nemusel ručně vypínat systém START-STOP (což teď dělám), na druhou stranu by asi nefungovalo Plachtění. Má toto odpojení konektoru význam při mých zejména kratších trasách (prodloužení životnosti baterie) nebo by bylo lepší zvýšit četnost nabíjení autonabíječkou? Nebo by se odpojením tohoto konektoru mohlo i něco pokazit?
Moc díky za vaše názory/postřehy.



