Stránka 1 z 1

Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 06.05.2011 16:33
od pero1205
Ahoj fšem - jsou tu už nejací vlastnící nové Sportage s 2.0 CRDi a Automatem ?
Mám objednanný tento vůz a snad do podzimka bude doma :)

Jaké jsou zkušenosti s touto variantou pohonu, spotřeba, jak to řadí apod. Děkuji moc. Petr

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 07.05.2011 16:55
od MinQ
pero1205 píše:Ahoj fšem - jsou tu už nejací vlastnící nové Sportage s 2.0 CRDi a Automatem ?
Mám objednanný tento vůz a snad do podzimka bude doma :)

Jaké jsou zkušenosti s touto variantou pohonu, spotřeba, jak to řadí apod. Děkuji moc. Petr


Ahoj, ja mam na svojej 2.0 CRDi 4x4 A/T najazdenych 23.000 km. Drazdi ma len par nedorobenych a nedomyslenych detailov, ale inak s autom som spokojny. Automat si budes pochvalovat, spotrebu dostanes tak na hranicu 8,0 l/100km (kazdy jazdime inak a zalezi aj od pomeru mesto / mimo mesto) Pohon 4WD ocenis v zime na snehu, osobne by som toto dost velke auto bez pohonu vsetkych kolies nekupoval, rozhliadol by som sa po inej znacke. S automatom je rozbeh do kopca a posuvanie v kolonach uplnou hrackou. Musis si zvyknut, ze plynovy pedal ma 3 rezimy a zabudnut na lavu nohu (dolezite). Teda nepises, ci si uz automat mal. Pokial budes mat konkretne otazky, kludne napis.

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 07.05.2011 19:09
od pero1205
Ahoj a dekuji za prvni informace :

1. automaty ( byt jen kratkou dobu ) jsem jezdil ve stare Audi a v Octavii, takze vim co od toho ocekavat - jo a v ramci predvadecky jsem jel cca 15 km s Automatem v nove ix35 a to mne tak uchvatilo, ze jsem si rekl, ze do Sportage musi jit take Automat :D

2. pises, ze plyn ma tri rezimy. Co se tim prosim te mysli ??? Diky Petr

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 09.05.2011 00:18
od MinQ
pero1205 píše:Ahoj a dekuji za prvni informace :

1. automaty ( byt jen kratkou dobu ) jsem jezdil ve stare Audi a v Octavii, takze vim co od toho ocekavat - jo a v ramci predvadecky jsem jel cca 15 km s Automatem v nove ix35 a to mne tak uchvatilo, ze jsem si rekl, ze do Sportage musi jit take Automat :D

2. pises, ze plyn ma tri rezimy. Co se tim prosim te mysli ??? Diky Petr


Je to na automatoch rovnake, plynovy pedal a jeho funkcia musia byt upravene tak, aby si nahradil moznost podradit a tym zvysit vykon, napr. pri predbiehani. Zosliapnutie na podlahu (ale nie uplne, je tam taka mala rezerva, ktora ide stlacit len s miernym odporom) podradi o jeden stupen. A zosliapnutie uplne na podlahu (po prekonani toho mierneho odporu) na kratku dobu, podradi o dva stupne. Takisto, ked sa Ti zda, ze mas na aktualnu rychlost vozidla (bez toho, aby si chcel pridat plyn) uz dost nizke otacky, staci pustit plynovy pedal a znovu pridat, automat podradi o stupen a upravi tym aj otacky. Ale toto urcite poznas, ked si uz automaty pouzival.
Pokial nie si nervozny typ, ze Ta v aute stale laka preradovanie na manualnej prevodovke, tak s automatom budes urcite spokojny. Je to ta cast dokupeneho prislusenstva, ktoru urcite nelutujem. Vlastne uz urcite nic ine nechcem, iba automat. :drink:

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 09.05.2011 08:28
od pero1205
Ahoj a dekuji za dodatecne informace.
kick-down byl i v tech starsich autech co jsem jezdil, ale bylo tam jen jeden typ seslapnuti ;-) proste chces vyrazit, tak na to "dupnes" a ono
to podradi a vystreli ;-)
Rodice maji chatu v horach a tak se i tesim na moznost rucniho razeni v zakrutach smerem do hor. Byt predvidavejsi
nez automat a podradit si pred zatackama . . .

Diky a at to jezdi. Petr

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 21.08.2011 21:49
od MILAN 64
Ahoj všem.
Od pátku jsem šťastný majitel 2 CRDi 4x4 s AT. Bohužel s automatem jsem toho moc nenajezdil. Potřeboval bych poradit co zvolit při "extremních" situacích zda automat ,nebo řadit sekvenčně podle otáčkoměru. Stačí když napíšete 1A nebo 1S.
1. Táhlé stoupání do hor.
2. Občas tahám vozík se stavebním materiálem, asi 500 kg.
3. Jednou ročně mám "štestí" a potkám odborníka ,kterému došel benzín. Naposledy Pasat combi jsem táhl na krátkém laně asi 15 km. Hrůza :cry: :cry: .
Předem děkuji všem za odpověď. Čau Milan.

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 22.08.2011 09:23
od MinQ
Ahoj MILAN 64,
Sekvencne radenie nepouzivam, tieto moderne radenia su tak prisposobene ochrane prevodovky a motora, ze si v istych situaciach radia a podraduju same. Potom to dost popletie orientaciu a musis vynalozit viac pozornosti radeniu (co mne moc nevyhovuje, lebo som na ceste aj tak dost nepozorny). Priplatil som si peniaze za moznost nestarat sa o to, aky prevodovy stupen mam zaradeny, tak nech je to skutocne automat ...
V pripade, ze sa chystas na narocnejsie cesty (dialnice, hory - prudke stupania a klesania, caste zakruty, v dazdi, na snehu), vypni ECO rezim. Vlastne ja ho pouzivam len v meste. V kolonach a na samych krizovatkach a prechodoch pre chodcov mi vyhovuje to lenive rozbiehanie. A pri potrebe zvysenia vykonu (napr. pri predbiehani), stlac plynovy pedal na kratky okamih na podlahu. Automaticka prevodovka podradi a tym sa podstatne zvysi vykon.
Nezabudni vypinat ECO rezim aj v dazdi a aj na snehu. Tzv. "kick down" funguje aj v ECO rezime, ale z leniveho posuvania sa v pripade nahleho narastu vykonu mozes dostat do smyku. Bez ECO rezimu je to podradenie plynulejsie.
Ahoj a vela stastnych km.
:)

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 22.08.2011 11:52
od mir.jar
Dlho som to tu chcel napisat a teraz je tu tema kde to nebude uplny offtopic.

Vsimol som si, ze na MT je plynovy pedal tiez upraveny na kick-down. Teda si to myslim, nic ine ma nenapada. Asi je im lacnejsie to davat vsade ako mat dve verzie.
Tesne pred koncom pedal zastane, ale ak zatlacim viac, tak sa este trochu stlaci. Na MT to nic nerobi, teda ja som ziadny rozdiel necitil. Preto si myslim, ze to KIA proste dava vsade a nemusi riesit dva rozne diely.

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 22.08.2011 12:19
od bartik
mir.jar píše:Dlho som to tu chcel napisat a teraz je tu tema kde to nebude uplny offtopic.

Vsimol som si, ze na MT je plynovy pedal tiez upraveny na kick-down. Teda si to myslim, nic ine ma nenapada. Asi je im lacnejsie to davat vsade ako mat dve verzie.
Tesne pred koncom pedal zastane, ale ak zatlacim viac, tak sa este trochu stlaci. Na MT to nic nerobi, teda ja som ziadny rozdiel necitil. Preto si myslim, ze to KIA proste dava vsade a nemusi riesit dva rozne diely.


Také jsem si toho všimnul na předváděcí jízdě a trochu mě to zarazilo... Nechápu, k čemu to je dobré u manualu. Ze současného auta jsem zvyklý mít plyn pořád na podlaze :D

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 22.08.2011 23:17
od dursony
Ja mam tiez objednany tento model 135kw 4x4 automat a som zvedavy co to bude za kombinaciu:)

Re: Nová Sportga + 2.0 CRDi + Automatická převodovka

PříspěvekNapsal: 23.10.2011 14:26
od Aha
No našel jsem článek o 135kw motoru+AT.Tak čtětě 8-) http://www.auto.cz/test-kia-sportage-2- ... chol-62460 .