Stránka 1 z 1

kontrolky

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 13:21
od Luboššš
Dobrý deň všetkým,prosím o radu skúsenejších.
Mám Kiu Sportage II 2,0CVVT r. v. 2006, prestavanú na LPG. Dnes sa mi po natankovaní plynu a naštartovaní rozsvietila žltá kontrolka "CHECK".
V servise mi kamarát na počítači našiel chybovú hlášku od senzoru snímania rýchlosti, vymazal toto hlásenie, ale po 200m jazdy sa opäť rozsvietila.
Skúsil som vypnúť plyn a na benzíne som prešiel cca.30km, kontrolka stále svieti, takže plynom to asi nebude. Počas jazdy sa auto správa úplne normále, ale vadí mi jazda so svietiacou kontrolkou.
A ešte jedna otázka, pri zapnutom pohone 4x4 je problém s auto zatočiť, či už pri jazde vpred alebo pri cúvaní. Polomer zátačky musí byť opravdu veľký.
Možno že to tak má byť,neviem, ale hlavne pri jazde vpred sa mi to nezdá v poriadku. Pri menšom polomere zátačky sa zadná náprava takmer úplne zablokuje.
Ďakujem za Vaše prípadné rady či nápady.

Re: kontrolky

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 17:26
od Beda
Nezkousel jsi to nahodou na asfaltce :?: Doporucuji si prostudovat manual k vozu, kdy zapinat pohon 4x4. Jinak na Santovi se da pozorovat spinani 4x4 pri plnym rejdu, je to jak kdyz ti preskoci kardan :huh:

Re: kontrolky

PříspěvekNapsal: 26.04.2012 08:48
od -Petr-
K tý svítící kontrolce - tankoval jsi plyn jako obvykle, nebo jinde? Taky mi to takhle zablblo, asi byla poblblá lambda, musel jsem najet okolo 100 km na benzín, pak to zhaslo (samo od sebe po novém nastartování), přepl jsem do plynu (a změnil pumpu LPG) a od tý doby je klid, i škubání ustalo. Na diagnostiku jsem se s tím tehdy nedostal, chystal jsem se, ale závada pominula dřív, než jsem tam stihl zajet.

Re: kontrolky

PříspěvekNapsal: 26.04.2012 18:46
od Kmet
Vozidla s konfigurací 4x4 obvykle používají tzv. samosvorný diferenciál, což má za následek větší poloměr otáčení :yes: . Což znamená, že se při prudkém nebo sice pomalém, ale maximálním zatáčení "uzamkne" diferák, jelikož by mohlo dojít k prokluzu (tak to aspoň vyhodnotí kontrolní systém) následkem odlehčení jedné strany vozidla. A s uzamčeným diferákem se moc zatáčet nedá a hlavně NEMÁ (kdo má řidičák na náklaďáky tohle určitě ví)! ;) Takže hoši s 4x4 = používat tuhle "vychytávku" jen v nezbytně nutných případech :thu:. Vím o čem mluvím - už se mi pod "zadkem" diferák roztrhl :twisted:

Re: kontrolky

PříspěvekNapsal: 27.04.2012 00:19
od JanRypal
Pokud jste vymazali paměť závad a kontrolka se rozsvítila znovu - bylo to kvůli stejné závadě? ŘJ má totiž čidel rychlosti několik (myslím že 3 - setrvačník, převodovka a ABS (2 čidla na předních kolech), nebo ESP (4 čidla, tedy na všech kolech). Můžeš upřesnit kód té chyby? To tě nasměruje kde hledat. V nejlěpším případě je to povolený konektor, v horším přerušený vodič, v nejhorším dosloužilo čidlo...