Kia Sportage NQ5 1,6 GDi -vynechávání motoru

Napsal:
29.07.2024 18:45
od Jan K.
Zdravím, prosím tímto o radu ohledně mého vozidla KIA Sportage NQ5 1,6 -GDI 4x2-manuál.. Vozidlo zakoupené jako nové v roce 2023. Do současné doby najeto pouhých 8260 km. V současné době se začala projevovat nepříjemná závada, kdy dochází při nastaveném jízdním režimu SPORT v oblasti cca 2000-2500 ot /50-70 km/h k takzvanému vynechávání " cukání " motoru. Po překročení této rychlosti vše ustane . Zkoušel jsem nastavit režim ECO, ale tam se to neprojevuje, V režimu NORMAL je to obdobné, ale méně znatelné. Nejvíce se to projevuje v jízdním režimu SPORT. V servisu KIA bylo sděleno, že se může jednat o poruchu EGR venilu. Chladící kapalina se neztrácí. Žádná svolávací akce není. Samozřejmě budu řešit v rámci záruky. Palivo čerpáno pouze u značkových čepacích stanic. Můžete poradit, popřípadě setkal se někdo s touto závadou ? ? Děkuji
Re: Kia Sportage NQ5 1,6 GDi -vynechávání motoru

Napsal:
29.07.2024 20:23
od plasta
Měl jsem obdobné projevy. Po tom, co jsem začal taktovat benzín 98 oktanů (E5), se už to neprojevilo.
Re: Kia Sportage NQ5 1,6 GDi -vynechávání motoru

Napsal:
11.08.2024 18:04
od Jan K.
Závada vynechávání ( cukání motoru) v oblasti cca 2000-2500ot/ 50-70 km/h již úspěšně vyřešena a vozidlo opět jezdí v celém rozsahu otáček bez problémů. Jednalo se tzv. o částečné zanešení EGR ventilu, kdy stačilo pouze vozidlem projet po dálnici v úseku cca 50 km v režimu zvýšené konstantní rychlosti ( já jsem zvolil 110km/h). Po této jizdě došlo k " vyčištění-vypálení " usazenin v EGR ventilu které pravděpodobně způsobovaly nepříjemné vynechávání motoru a jízda je již v celém spektru otáček opět perfektní. Počáteční závada je údajně způsobena tím, že je vozidlo víceméně provozováno v režimu městského provozu a tím prý dochází k zanášení zmíněného EGR ventilu, kdy se tvoří usazeniny a projevuje se tato závada. Takže asi nezbývá nic jiného, než občas řádně " protáhnout " motor Kia Sportge v dálničním tempu.
